Stránka 1 z 2

CC-01 by lynhy

Napsal: 18.01.2016 19:31
od lynhy
Ahoj,

jsem tu úplný nováček a už 4 dny mám stavebnici Pajera Rally Sport.
Není to cílový stav, v budoucnu mám v plánu koupit ABS karoserii Pajera.
Zatím se chci zaměřit na podvozek a pak přijde na řadu karoserie.

Úpravy:
K podvozku jsem koupil komplet ložiska.
Trochu jsem ořezal Céčka a ramena, aby šly svěsit níž.
Dál jsem ořezal Céčka kvůli řízení - nicméně tady to budu muset doladit protože se dostvám už za možnosti sériového uložení poloos. Nevím jestli nepomůže vypodložit poloosu na straně diferáku.
Seřízl jsem Nevím jak tomu tu říkáte, cihlu? a udělal z hliníku šusplech.
Dál musím něco udělat s řízením a vyměnit motor. Jenom nevímjaký, jestli jít do stříďáku s převodovkou nebo nějaký 55 závitový, to si spíš nechám poradit.

Tady jsou nějaké fotky jak to zatím vypadá. :-)

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Pajero CC-01 by lynhy

Napsal: 18.01.2016 20:09
od plutoone84
Vítám tě mezi námi.
Proč jsis nekoupil rovnou ABS kastli?
Poloosy trouchu vypodložit můžeš.
Předělej i zadní 4 link. Návod najdeš tady na fóru.
Hlavně přezuj gumy. To je základ.
Já přídavnou převodovku neměl. Stříďák je podle mě do CCčka zbytečnost. Stačí dobrej stejnosměrnej motor. Někdo nedá na přídavnou převodovku dopustit. Záleží na tobě. Mně se na tom nelíbí, že motor točí třeba 22000 otáček a auto jede krokem. Dělá přitom randál jak kráva.

Re: Pajero CC-01 by lynhy

Napsal: 18.01.2016 20:31
od nivak
Taky vítám, u redukčky je fajn ta citlivost, to bez ní neuděláš, pak to je jak splašená myš a třeba na trial je fakt dobrý tu redukčku mít, třeba Vítek sní jezdí i na expedice a myslim že je spokojenej, já teď na svym handmade podvozku taky mám rychlej motor s převodovku takže to má sílu, a je to citlivý, stou rychlostí to není tak hrozný, jako je to pomalejší, ale radši sílu než rychlost.

Jinak jak psal plutoone, základ je nový gumky, bez nich je zbytečný řešit věci jako redukčka nebo nějaký lifty a 4-link. Jako asi bych doporučoval gumy od RC4WD, ty aušusy za 3 za pár je fakt zlo a myslím že když zainvestuješ tak ti vydrží chvilku a budeš spokojenej :-)


Asi tak pár rad do začátků, je to na tobě :-)

Re: Pajero CC-01 by lynhy

Napsal: 18.01.2016 21:20
od lynhy
Díky moc za rady.
@plutoone84:Takhle to vyjde lépe finančně, sice je to divný, ale je to tak.
Zadní nápravu jsem zapoměl zmínit, taky se na ní časem chystám.
Je fakt, že gumy jsem neřešil, protože jsem s tim vlastně skoro ani nejel. :-)
Až udělám zas nějakou úpravu určitě sem dám fotky.

Re: Pajero CC-01 by lynhy

Napsal: 18.01.2016 21:26
od Chazzy93
hoj, já mám v Páju 55z motor od HPI a su spokojenej, můžu doporučit. Když bys zvolil převodovku, tak budeš muset řezat a navíc získáš další kolečka navíc, takže další zdroj rachotění. Jinak uprav řízení, buď podle Mraka ( tady topic10656.html ), nebo to můžeš udělat jak já:
Obrázek
Každopádně kup nový klouby, doporučuji z mstechnology, jsou bez vůle, origo maj už od začátku hrozný vůle.
No a jak už ti radili tak upravit 4 link, nejlépe hned, protože s origo se všude zasekneš, nový pneu určitě taky nový, po těch zatím koukám...

Re: Pajero CC-01 by lynhy

Napsal: 18.01.2016 21:29
od plutoone84
K té převodovce. Než jí tam dáš, ujisti si, co chceš jezdit. Pokud trial, tak určitě ano. Pokud expedice. Nejdřív na nějakou zajdi. A okoukni to tam. Pokecej s ostatními. To je úplně nejlepší. Jak píše Nivák o kolegovi Vítkovi. Mně osobně by z toho za 30 min jeblo v hlavě. A myslím, že jsou na trhu motory, které mají jak sílu a tak si s nimi můžeš zařádit třeba ve sněhu. Viz pár foto mého ex PAJERA http://bubla87.rajce.idnes.cz/Pred_silv ... C_2344.jpg To si s autem který jede max 4km/h prostě neužiješ. A někdy se v terénu hodí trochu nescale vyhoupnutí pomocí rychlosti. https://www.youtube.com/watch?v=qqQzU-q8S2o :D

Re: Pajero CC-01 by lynhy

Napsal: 18.01.2016 21:37
od Tomhabmw
Pak si vyber...co člověk,to jiný názor... :-D
Tak když do toho mám mluvit i já...udělej to jak Mrak. Přídavná převodovka,jeho spur atd...
Ano,máš kolečka navíc,ale kdo to nezkusil........Mrak zbytečně netestoval a stále nezkoušel plno možností,než vytvořil toto.
Auto má hoodně síly,plynulé,citlivé rozjezdy. Můžeš jezdit trial s citem,tak rychlou expedici.Auto trápím na expedici,kdysi v trialu a po rozdělání jsou kolečka naprosto jako nová...takže bych se toho nebál...A dokonce teď jezdím na plechovku motor za 140,-
A rachot...nezaznamenal jsem....když půjdeš na expe..zjistíš,že všem to nějak rachotí...

Re: Pajero CC-01 by lynhy

Napsal: 18.01.2016 21:39
od Chazzy93
No je to fakt, když jsou kolečka dobře promazaný tak nemaj co rachotit :-p

Re: Pajero CC-01 by lynhy

Napsal: 18.01.2016 21:50
od Tomhabmw
Napsal jsem jen svůj názor...CCčko jezdím jako svůj první model od začátku co jsem podlehl Rc expedicím...cca 7 let. Od té doby jsem zkoušel různé motory,přídavné převodovky...a stále to nebylo ono a brzda v neutrálu také nic moc...
Od dob co mám vše od Mraka...auto má úplně jiné jízdní vlastnosti a člověk je max.spokojen...Brzdí to,žádné přehřívání motoru a vše co jsem už psal...


8) NO..a až toto vyřešíš...tak to chce dále zadní 4 link,jiné přední poloosy,upravit to řízení,pohrát si s tlumiči.Opravdu začít jiným pneu...a potom budeš spokojen...
:-D i když to modelář a majitel se svým vozem nikdy není.. :-D

Re: Pajero CC-01 by lynhy

Napsal: 18.01.2016 22:02
od Chazzy93
Tomhabmw píše:..a potom budeš spokojen...
:-D i když to modelář a majitel se svým vozem nikdy není.. :-D

Svatá pravda!! :-D :OK:
Obecně vzato je prostě nejlepší udělat úpravyy podle Mraka a člověk má vystaráno. Já sem akorát zvolil ten 55z motor, protože su línej a je to snažší než řezat. ;-) :-D

Re: Pajero CC-01 by lynhy

Napsal: 19.01.2016 11:52
od Taurus84
Tiež sa prikláňam k prídavnej prevodovke HPI + spur a pastorok od mraka. Ja som k tomu dal 27T plechovku. Má to silu, brzdí to v neutráli prevodmi (z prudkého kopca sa Ti to aj tak pomaly rozbehne samo, ale odpor to má dostatočný) a rýchlosť na expe je tak akurát (4-5kmh). Na dlhšie pešie presuny je to možno trocha pomalé, ale môžeš tam dať napr. 20T motor.

Tu je pekný tutorial na inštaláciu - https://www.youtube.com/watch?v=6EwNKWSdTKg

A čo sa týka gúm, myslím, že toto je jedna z najlepších volieb - 90mm

Re: Pajero CC-01 by lynhy

Napsal: 19.01.2016 12:57
od plutoone84
Já jsem asi úplně hloupej. Ale vysvětlete mi prosím někdo proč mám dávat převodovku + spur + rychlej motor místo motoru 35-50T. Vždyť takový motor bude mít síly na rozdávání, je to snadnější na montáž a ještě pojede potichu a když budeš chtít jet rychle, pojedeš rychle. To by mě hrozně bavilo to na expedici furt poponášet, protože mi to jede 4-5km/h Já měl v Pajeru Speed 600 Eco. S rychlým pastorkem jel asi 20km/h (odhadem) s pomalým tak 15 a bylo to naprosto super. Je pravda, že čím rychleji auto jezdí, tím víc trpí. Ale ta zábava a nikdy se mi nestalo, že by motor neměl sílu něco přejet.

Re: Pajero CC-01 by lynhy

Napsal: 19.01.2016 13:16
od sedivej
tak ja se taky pridam.dva roky jezdim s 55z motorem,expedice,maximalka dle GPS je 9km/h a to vyhovi i na rychlej presun po rovine i na skok pres prekazku.a na skoro max teren to utahne taky.na trial bych okamzite poridil prevodovku.tam ano.tot muj nazor.petr
edit. vlastne me napada,nezkousel nekdo do CC dat vicerychlostni prevodovku?treba manualne razenou?to by resilo vse.

Re: Pajero CC-01 by lynhy

Napsal: 19.01.2016 15:36
od Taurus84
Pred tym ako som tam dal prevodovku s vecami od mraka, to s 27T motorom bolo strasne rychle a privelmi citlive na rozjazdoch. Oba problemy sa daju odstranit pomalsim motorom, ale nikdy neziskas taku brzdu v neutrali ako s tou prevodovkou. Mne totiz okrem dvoch uvedenych veci liezlo na nervy aj to, ze ked som siel pomaly do kopca a pustil som plyn, auto sa hned pustilo naspat. Toto je prevodovkou eliminovane na takych 80-90%.

Re: Pajero CC-01 by lynhy

Napsal: 19.01.2016 15:51
od Tomhabmw
plutoone84 píše:Já jsem asi úplně hloupej. Ale vysvětlete mi prosím někdo proč mám dávat převodovku + spur + rychlej motor místo motoru 35-50T. Vždyť takový motor bude mít síly na rozdávání, je to snadnější na montáž a ještě pojede potichu a když budeš chtít jet rychle, pojedeš rychle. To by mě hrozně bavilo to na expedici furt poponášet, protože mi to jede 4-5km/h Já měl v Pajeru Speed 600 Eco. S rychlým pastorkem jel asi 20km/h (odhadem) s pomalým tak 15 a bylo to naprosto super. Je pravda, že čím rychleji auto jezdí, tím víc trpí. Ale ta zábava a nikdy se mi nestalo, že by motor neměl sílu něco přejet.

Napřed to udělej a pak pochopíš....