Stránka 1 z 5

LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 0:01
od Martin01
Ahoj,
delší dobu tu se zájmem sleduji práce šikovných kolegů a přemýšlím o vlastním projektu, jednak proto, že mám doma dva malé kluky a jistě uznáte že jedno auto je na tři chlapy málo :lol: ,ale taky proto, že jsem si chtěl vyzkoušet vlastní stavbu. Vzhledem k tomu, že v tomto směru mám jen málo zkušeností a to ještě spíše teoretických a také k dost omezeným finančním možnostem, jsem se pro začátek rozhodl pro přestavbu staršího podvozku TA01 na expediční. Povedlo se mi i k tomuto podvozku na marketu koupit krásnou karoserii LR discovery 3. Tady na fóru i jinde na internetu jsem našel různé varianty úprav podvozku TA01 ze kterých čerpám inspiraci.
Prvním krokem bylo vymontování náprav z rámu podvozku abych mohl upravit rozchod kol a zaměřit nový rám upravený pro vyšší průchodnost terénem.

Obrázek

Obrázek

Rozhodl jsem se předělat řízení "na přímo" protože servo v původním umístění by překáželo při montáži interieru a myslím, že by to takhle mohlo i lépe fungovat v terénu, ještě musím vyrobit vlastní trochu delší páku serva. Úprava spočívala v propilování dílu držáku tlumičů aby tam pasovalo servo a díry pro přichycení tlumičů pak skoro přesně pasují na montážní otvory v servu. Pokud to takhle bude fungovat, tak ještě musím vymyslet nové uchycení tlumičů za nápravou.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 0:13
od komaar
male obrazky - dal jsi sem nahledy, nikoliv ty velke
jestli tam vidis celou adresu obrazku, tak jen nahrad slovo "thumb" slovem "images"

TA01 jsou fajn
jen to jezdeni je pak zcela jine nez s SCX a dalsimi

tak drzim palce, at se povede

Re: LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 8:16
od Martin01
komaare díky za radu s obrázky měl si pravdu :OK: . Stejně je s tím ale něco špatně, mám všechny obrázky upraveny na koukatelnou velikost 400x300 ale tady se některé z nich zobrazují moc velké :-( .
Jinak tvoje projekty jsou pro mne jednou z inspirací a budu rád za každou tvoji radu která mi v tomhle projektu pomůže :YOP: .

Re: LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 9:23
od gecko-x
Taky držím palce, mám to stejně, málo peněz, tak přestavba TA03, ta je na expe ještě míň vhodná - pro pohon řemínkem, tak uvidím :-)

Re: LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 18:56
od cores
Konečně normální stavba s diskoškou. Mám kastli i TAčko doma,ale nějak nejni chuť,ale věřím,že na to jednou dojde. :lol:


Asi nejhezčí kousek má Španěl ale to nejspíš znáš.

Každopádně ať se daří.

Re: LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 19:43
od Martin01
cores píše:Konečně normální stavba s diskoškou. Mám kastli i TAčko doma,ale nějak nejni chuť,ale věřím,že na to jednou dojde. :lol:


Asi nejhezčí kousek má Španěl ale to nejspíš znáš.

Každopádně ať se daří.


Díky za podporu, stavbu toho španěla znám a opravdu je nejhezčí z těch co jsem na internetu našel, ale to je trochu vyšší modelařina než to co tu provádím já :lol:

Re: LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 19:45
od gecko-x
Ano, u této parády jsem už uslintával :-)

Re: LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 20:00
od maztekk
Hlavně je dobré že si to začal pasovat na ten to skvělý podvozek který tomu opravdu sedí :tleskam:

Re: LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 20:28
od Martin01
Dnes jsem se dal do výroby páky k servu, přemýšlel jsem jestli to nemám ještě nějak přepákovat, nebo jen udělat delší páku přímo od serva, nakonec jsem se rohodl zkusit delší páku. Sice ta páka bude pro servo větší zátěž, ale opatrně to odzkouším a pokud se bude zdát, že je to pro servo velká zátěž budu muset vymyslet jak to přepákovat.

Obrázek

Potřeboval bych poradit s pastorkem, chci tam dát oranžový 55T motor axial a pastorek 16z. Motor mám, ale pastorek musím koupit a nejsem si jistý jaký modul budu potřebovat na to kolo v převodovce TA01, někde jsem se dočetl, že to má být pastorek s modulem 0,6 ale raději bych si to ještě nechal potvrdit od někoho kdo tenhle podvozek má. :-p

Re: LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 20:36
od gecko-x
Na mojí TA03 je modul 0,6, ale s tím počtem zubů a počtem otáček.....no nebude to rychlý? Mě to podle manuálu vychází s 12 zubama (1:9,94) a 80T motorem (5300 ot/min) při průměru gum 104 mm nějakých 14 km/h a i to je, myslím, dost

Re: LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 21:33
od Martin01
:-p přiznám se, že tu velikost pastorku jsem nijak nevypočítával, v těch papírech co jsem k tomu podvozku dostal jsem žádné údaje ze kterých bych to mohl propočítat nenašel. O pastorku 16z ve spojení s 55T motorem na tomhle podvozku jsem se dočetl tady na fóru, že to tak někdo používá, tak jsem to chtěl vyzkoušet.
Určitě bych uvítal informace od někoho kdo s tím má praktickou zkušenost ;-) . Našel jsem doma pastorek z axiála - 14z, ale netuším jestli je to ten modul 0,6, snažil jsem se ho porovnat s tím ozubeným kolem v převodovce, špatně se to tam porovnává ale přijde mi, že to do sebe moc nepasuje.

Re: LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 22:05
od Mila198
Změř šuplerou průměr ozubeného kola přes zuby, a vyděl to počtem zubů plus 2, a vyjde ti modul. Pro názornost průměr kola 9,6 mm, počet zubů 14. Výpočet 9,6 : (14 + 2) = 0,6 Obrázek

Re: LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 22:41
od Martin01
Díky za radu Mila198 :OK: . Podle toho vzorce mi ten pastorek z axiala vychází na modul 0,5..., ale našel jsem na internetu, že pastorky pro axial mají modul 48dp, což je nějaký jiný způsob značení a zkoušet ho tam raději nebudu. Koupím pastorek
s modulem 0,6, ale otázkou zůstává kolik zubů má mít aby to s původní převodovkou zvládalo pomalejší průjezd těžším terénem i rychlost svižnější chůze při přejezdech :-p

Re: LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 22:54
od Mila198
V tom už ti neporadím Obrázek pro mě elektrika málo smrdí a vrčí. Obrázek

Re: LR Discovery na TA01

Napsal: 26.01.2013 23:16
od komaar
mam 16-tku a motor 55T
jinak puvodni prevody
podle mne je to svizny tak akorat
ty prevody jsou ale v zasade rychly, takze sila bez dalsi prevodovky nic moc
to TA ale neni na moc tezky teren, je to nizke, male a nema to tolik sily
je to jiny styl jezdeni, musis vic koukat na cestu a vic premyslet
ono sice SCX projede skoro vse, ale pak vsichni blbnou na jedinem tezsim sutru :)
s TA na sutr vubec nezkousim, zato si uziju po ceste
mel jsem sebou auta v lete na dovoleny
Yota (CR01) byla do skal idealni
H2 (TA01) jsem bral, kdyz jsme sli s deckama na vylet po cestach lesem, coz pro ni bylo taky dobry