Ahoj, má někdo zkušenost s těmito nápravami? Chci je dát na CR-01 a závodit s nimi na Truck trialu. Líbí se mi Bully, které jsou těžší, což je pro mě výhoda, ale než do nich investuji cca 200 USD, chci mít jistotu, že neudělám hloupost.
Nápravy by měly mít:
1) přesné řízení s velkým rejdem, ideálně až 45 stupňů
2) co největší váhu (kvůli těžišti)
3) možnost na ně jednoduše objednat náhradní díly
Cenově vyjdou prakticky nastejno. Je tu ještě zajímavá alternativa – koupit kit Berg, kde je spousta dalších věcí a nestojí o moc víc. Díky za odpovědi!
Díky za radu. Roman z Truck trialu mi Losi také doporučil. Na druhou stranu, vyjdou dráž, než výše uvedené slitinové, což mi přijde dost na hlavu.
Berg majít mít skvělý rejd, používají se hodně při soutěžích crawlerů. Bully takový rejd sice nemají, zato jsou dost těžké, což mi vyhovuje. A úhel řízení ani u nich rozhodně nebude špatný. Řekl bych, že neporovnatelně lepší, než na stávajících nápravách, keré jsou díky tomu na soutěž nepoužitelné.
Další věc, kterou budu muset řešit, pokud si koupím jiné nápravy, jsou tlumiče. Stávající systém, který mi přijde velmi dobrý (vypadá sice hrozně, ale funguje skvěle), budu muset nahradit.
Je to celkem dost zásahů a otázkou je, zda-li se mi podaří sestavit auto, které bude dobře fungovat a na kolik to vyjde. Možná, že nejlepší by bylo vzít hotový kit, který bude fungovat a v konečném důsledku bude nejlevnější...
U Bully a Bergu se jedna o 2 motorovou koncepci, ktera ma svoje vyhody i nevyhody ... Losi je sice super naprava, ale ND jsou dost drahe a hlavne je celkove lehka (plast) + neni stavena na velke pretezovani ...
Losi ma rejd 45 stupnu a hlavne ma sneky - nemusi resit brzdu v neutralu...
Nevim proc chces delat upravu CR-01 (jako Roman) - kdyz tohle auto je na RCTT nepouzitelny ... ma strasne vysoko teziste ... nemluve o tom, ze naprava z Bully a Bergu jsou napravy, ke kterym jen pridelas nosny ram a nepotrebujes zadne CR ....
Ahoj, díky za praktickou odpověď. Vím, že CR-01 není na truck trial nejvhodnější (jeden člověk tam dokonce poznamenal, že "to je nejhorší podvozek vůbec"), ale mám ho rád a myslím, že tento model od Tamiya je velmi kvalitní a povedené auto. Mám k němu určitý vztah a narozdíl od CC-01 a RCWD Gelande mě nikdy nenechalo ve štychu, nikdy na něm nic neprasklo, dokonce i kardany mám již tři roky původní... Takže asi nostalgie. Časem, až budu manuálně zručnější, tak možná rám vyměním, nebo vyrobím nový, ale teď mi stávající bohatě stačí.
U dvoumotorové koncepce a Bully mě zaujala větší váha a s ní spojené nižší těžiště, kterou je u CR-01 nezbytné řešit. O nevýhodách dvoumotorové koncepce mnoho nevím, snad jen, že pokud se nepodaří dokonale synchronizovat, tak každá náprava jede jinou rychlostí, což není dobře (pokud to tak člověk ale vyloženě nezamýšlí). Dva motory také znamenají dva regulátory, což je finančně náročnější. Další zápory nevím.
Co se týká brzdy v neutrálu, mám Dsyse, který lze naprogramovat. Pokud bych měl Bully či Berg, byly by regulátory dva, čímž předpokládám i 2x větší sílu na brzdě (+2 motory), což by věřím mělo bohatě stačit.
Bully jsou těžší, než Berg, který má ale zase lepší rejd. Myslím si, že rejd u Bully nemůže být vyloženě špatný, to by s ním asi lidé nejezdili závody Crawlerů... Líbí se mi na nich ta větší váha, a že jsou celkově hodně bytelné.
2 motory nevyzaduji 2x regulator .. staci jeden a problem u 2 motoru neni v nejake synchronizaci - je to spis o nerovnomernem zatahu motoru pri zatizeni napravy.
Brzda v neutralu je relativni s ohledem na vahu auta a zvoleny prevod .. cim tezsi auto, tim je brzda neucinnejsi ... na brzdu funguji sneky, ubrzdit auto s kardany a velkou vahou je hodne obtizne....
At se rozhodnes pro cokoliv - hlavne at ti to funguje a bavi te to.
2 motory-2 regulatory.
Pretoze ked natrafis na prekazku rastie "odpor"motoru.Pri zapojeni 2 motory-1reg. sa stane,ze naprava ktora bude volna sa roztoci,kym naprava na prekazke sa ani nehne.
Kym pri 2 reg. tento problem odpada.Zaroven ti reg. moze fungovat ako DIG.(zablokujes jednu napravu,a druha auto otoci na mieste-podobne ako rucna brzda)
Jestli to planuje na RCTT - DIG neni povoleny ... ze by se zasek 1 motor u prekazky se mi jeste nestalo .. asi taky jde o motor :) ... kdo jezdi RCTT s 2 motory - nepouziva 2x regl - je to zbytecne....
Ahoj, díky moc za odpovědi. Včera jsem měl možnost vyzkoušet Axial RX-10 (díky Adame62) s jedním duálním regulátorem a choval se přesně tak, jak píšete. Zatížená kola jedné nápravy se při minimálním plynu otáčela pomaleji/vůbec, kdežto druhá náprava, která byla ve vzduchu, se otáčela rychleji. Po přidání plynu se samozřejmě začala otáčet i ta opožděná.
Mám několik otázek:
1) když budu mít dva regulátory, budou se motory/kola na obou nápravách otáčet skutečně stejnou rychlostí? Několik lidí mě varovalo, že se tak nikdy nepodaří nastavit dva regulátory a dva motory (byť identické). Když bude jeden motor v záběru a druhý ne, bude se také otáčet stejně, jak píšeš, Petosi?
2) dva regulátory = 2x větší síla na brzdě? Logicky bych tak předpokládal, protože každý regulátor blokuje pouze jednu nápravu, tak na ni může vynaložit větší sílu. Celkově je na rozjetí auta nutné roztočit 2 motory a překonat odpor dvou brzd
3) Když dám do převodovek menší pastorky a snížím tak rychlost, roztočit motory bude těžší a brzda bude účinnější?
Také by mě zajímalo, jestli je chování auta s duálním regulátorem na trial vhodné/nevhodné. Nevím např., jestli jsou rozdílné otáčky na nápravách žádoucí/nežádoucí, jak se chová řízení (lepší/horší rejd), jaká je průjezdnost terénem apod.
Tak jsem po rozhovoru s uživatelem exidaco dospěl k přesvědčení, že nejlepší volbou bude Bully, a to jako nové auto. Zřejmě nemá smysl koupit díly (kit), bastlit křížence s CR-01 a zničit tak prakticky dvě auta. Stávající Crko si nechám na expedice a na RC Truck Trial budu mít úplně jiné. Teď jen rozmyslet, jestli koupit nové, nebo starší za rozumnou cenu...