jo sroub mne taky napad, ale kdyz to budu ovladat servem upravenym na navijak, musim tam udelat naky dorazy a budu to servo dost nicit, i kdyz na navijaku taky casto nestiha...
Nejideálnější je šroubovice co pevnosti , rychlosti a nároku na sílu pohonu.
Bylo by to vlastně řešeno úplně stejně jako sklápění , jen by na jezdci který se posouvá vedením v rámu byla místo páky sklápění upevněná náprava a linky. Místo serva by se dal použít motor s redukční převodovkou.
Kratší posuvy by mohl díky pevnýmu uchycení zvládnout i běžnej kardan s delším výsuvem Mrkněte ke klukům s trucky na sklápění.
Osobně tohle vnímám jako technickou fajnovost. Otázka je přínos v terénu - samozřejmě to pozitiva mít bude, ale stojí to za to? Ještě jinak, stojí to za to pro nás? Asi na trial jo, ale na expe styl nevím, nevím...
Každopádně k tomu kardanu, by se asi dalo. Ideálně jakoby spojit dva dohromady, čímž by se prodloužil jeho rozsah.
A ještě mě něco napadlo. Ono by to chtělo - mít pevnej střed a moc odsunout - přisunout jak předek, tak zadek. Tím by se dosáhlo i přesunu těžiště. To už by byl přátelé mazec! A ještě vzadu dvě nápravy, přičemž by uměly jak zatáčet, tak se zvednout. No vymejšlet kokotiny by se dalo víceméně do nekonečna :-)
Tak to je mazec! To mě nikdy nenapadlo...projel jsem si ty fotky a jsou tam teda brutální stroje. Housenka funguje parádně - na trialy neskutečné auto. Obě nápravy řiditelné, na popojíždění a couvání to smrskne a na výjezdy to roztáhne. Pecka jak prase ...