Tom60105
V téhle souvislosti nejde snad ani tak o fyzickou, jako morální životnost. Stačí malá násobilka, aby si člověk spočítal, jak snadno a rychle ho může začít 50W nabíječka omezovat. Fakt je, že zrovna expedice jsou atypicky pohodová disciplína, ale i tak, - jezdíme doma dva, sobotní výprava, na které vyjedeme po třech baterkách, není nic ne možného a pokud chceme dobít i vysílačky a vyrazit v neděli po ránu znova, znamená to se slabou nabíječkou prakticky "noční směnu v elektrárně". Naládovat přes noc 35Ah je prostě jen tak tak a to nemluvím o vstávání, kdykoli zapípá.
A to se bavíme o 2S Lipol, které jde ještě nabíjet plným proudem. Do tříčlánku ( nebo nedejbože současném nabíjení více sad najednou - moje BC6-10 umí současně až 3x 2S) Ti dá 50-ti watovka s bídou 4A.
Dá se předpokládat, že za půl roku bude 6000mAh LiPol s nabíjením 1,5-2C průměrnej standard.
A teď si představ závodní auto, nebo vrtulník, kde je třeba rychle nabít mezi jednotlivými starty nějakých 150-200 Wh. To už znamená mít s sebou v terénu velkou autobaterku a dvě silný nabíječky.