Dost důležitých informací ( platí to obecně pro všechny regulátory ) je tady:
http://www.dsys.cz/downloads/Odstraneni_ruseni.pdf
Kondenzátor mezi baterkou a regulátorem je tam hlavně proto, aby nedocházelo k velkým špičkovým poklesům napětí zdroje.
Příklad: na velké maketě lodi byly mezi baterkou a regulátory dráty dlouhé 70 cm a baterka byla 12V gelová, takže ne zrovna tvrdá. Naopak motory pořádné - Speedy 900. Jakmile se přidal plyn, tak motory mžikově "vycucly" z baterky tak velké množství energie, že díky měkkosti baterky a těm dlouhým vodičům pokleslo mžikově napětí na baterce z 12 na 5 ( !! ) V a to byl takový pokles, že to regulátor vyhodnotil jako vybitou baterku a nedovolil další odběr. Ten přidaný kondenzátor zachytil ( nepustil dál ) ten velký proudový náraz a tak se na baterce ten pokles napětí projevil v mnohem menší míře a reglec se už umravnil.
V autíčkách to není tak kritické - hlavně tam, kde se používají tvrdé Li-polky a dráty taky nebývají tak dlouhé.
Mnohem důležitější je správné odrušení motoru, protože tam jde "o život" právě regulátoru. Při brzdě motor slouží jako alternátor a vyrábí při jiskření na komutátoru tak velké špičky napětí ( často i přes 50V ), že to struktura výkonových tranzistorů nevydrží a tranzistory přímo vybuchnou.