Před nějakou dobou jsem vlastnil F350 se kterým jsem začal drandit v počátcích expedičního ježdění. Bohužel musel z domu.
Pak jsem pořídil CC01, ale i to se poroučelo. Holt finance pro rodinu měly větší přednost. Jenže mi ježdění scházelo, bohužel
rodina byla proti výdajům na můj koníček :( Ale to bych nebyl já, abych to nějak neobešel :)
Kolega vlastnil kopii TL01, onroad od Haiboxingu. Válel se mu ve skříni a prášilo se na něj. tak jsem ho z něj vymámil. Kastli jsem měl ještě
z dob F350, Dicovery z Aska, pravda již v dezolátním stavu. Navíc byl dost dlouhý a na TLko se nevešel. Nechtěl jsem prodlužovat podvozek
a tak jsem zkrátil kastli :)
Podvozek jsem musel upravit. Hlavně rychlost byla zbytečná, Tlko má dost těžký převod. Kvůli tomu navíc žere baterky. Což je pro expediční ježdění
velký problém. První pokus nebyl špatný, jen jsem nedomyslel umístění převodového kola uprostřed podvozku :) Nešlo použít klasické akupacky a tak
jsem jezdil na malé LiPo. Navíc Haiboxing měl strašné vůle. Ale při expe ježdění to není úplně nutné odstraňovat. Pár hodin jsem najezdil a přemýšlel
o nějakém jiném podvozku. Ale zase koncepce TLka je podobná koncepci podvozku Land Roveru Discovery. Tak proč měnit? Pak se mi dostal do rukou
kousek TL, sice taktéž HBX, ale tentokrát s díly z origo TL, bez vůlí a v lepším stavu. Pustil jsem se do díla a snažil se vyvarovat chybám při první stavbě.
Motor a převodové kolo jsem chtěl dostat co nejvíc dopředu nebo dozadu. Nakonec jsem zvolil přední část kvůli těžišti. Prořezání spodku trvalo chvilku,
rozdělit rám aby se daly otevřít diferenciály, minule jsem je zalepil a pak toho litoval. Předělat řízení, minulá verze při propružení měnila sbíhavost :),
také netrvalo dlouho. Snad majitelům pomohou fotky, při stavbě jsem nefotil a rozebírat to už nebudu :)
Použil jsem pastorek 16z a kolo 105z z F103 které se mi válely doma. Sice modul je opravdu hodně jemný ale zase
to má hodně zubů. Pastorek a kolo musí pevně dosedat a tak jsem vyrobil z plechu, slabého musím to předělat,
úchyt motoru a kardan protáhl přes ložisko. To se musí pevně usadit, lépe vlepit. Mě vyjíždělo ven.
Protože se musí přeříznout rám v místě umístění kola, je potřeba ho zpevnit v jiných místech, aby podvozek tak nepružil.
Po vyřezání spodní části by překáželo řízení které je za nápravou. Tak jsem ho dal před, jenže zase se tam nevejdou
tlumiče. Chtělo by to nějaké užší, jsou takhle dost na fest, uchycení si každý musí vyzkoušet.
Zde je přibližně vidět o kolik jsem seřízl spodní část.
Protože na nápravách dole jsou nesmyslné převisy, zařízl jsem kam až vnitřní převody dovolily. Otvory se pak musí samozřejmě zakrýt.
Já to udělám PSHčkem. Dole přijde vyrobit plato které zakryje celou spodní část, případně na něj přidělat i podběhy.
Větší foto najdete ZDE
Snad Vám můj skromný návod pomůže. TLko není špatné a v úzké verzi s vhodnou karoserií i celkem scale :D