Uživatelský avatar
Ming
Uživatel
Příspěvky: 484
Registrován: 02.08.2012 0:00
Bydliště: Brno-Blekfíld

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

raun píše: .... ,doporučuji udělej si redukce mezi-banánky a XT 60 ....

No jsem už nalomenej (XT60 mám u motoru) ale znám se a tuším jak by to dopadlo. Stejně bych v zimě, spěchu,.... zapojoval přes banánky :NO: než přes konektor (u motoru mi trvá než to rozpojím, je to dost nafest). Není mi pomoci. :-(
Drive smoothly
SCX10 Dingo (Speed600Eco R.I.P., teď HPI Saturn 27T, Dsys56, GT3C 6.0, Pat a Mat)
CC-01 Beast (ve výstavbě)
SC Himoto, plachetnice Babetta, remorkér Grimmershörn, Dickie PistenBully 600W
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Problém s ochranou regulátoru proti přepólování je i ten ( kromě výrazně zhoršených elektrických parametrů ), že by ochrana byla mnohem větší, než sám regulátor.
S tím přepólováním to není až tak složité - chce to jen důsledně používat konektory tak, aby se nedaly zaměnit póly u akumulátoru. A aspoň trochu pozornosti.
Peter
Nově příchozí
Příspěvky: 14
Registrován: 10.11.2012 10:40

DSYS MDD56W a dymove efekty

Dobry den. vcera som obdrzal zasielku s regulatorom dsys MDD56W. Namontoval som ho do mojho AXIALU SCX10, naprogramoval programovacou kartou a odskusal. Chod vpred - brzda v neutrale- chod vzad. Nasledne som regulator vypol. Po opatovnom zapnuti uz fungoval iba spiatocka a pri presunuti paky plynu na maximalnu vychzlku vpred doslo k dymovym efektom z vykonovy stupnov regulatoru. Regulator som zapojil na 100% spravne. (po prvom zapnuti po naprogramovani fungoval OK). Regulator odosielam na reklamaciu.

Mate niekto podobnu skusenost s tymto regulatorom?
Ako sa k problemu postavil vyrobca?

Dakujem za vase odpovede.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: DSYS MDD56W a dymove efekty

Je divné, že nereagovala žádná ochrana a regulátor nevypnula žádná pojistka. To s velkou pravděpodobností vypadá na zkrat. Ale to se pozná na reklamaci. Jinak ten motor pracuje s jiným regulátorem dobře ? Popř. se točí dobře bez regulátoru - jen připojený na tvrdo k baterce ?
Peter
Nově příchozí
Příspěvky: 14
Registrován: 10.11.2012 10:40

Re: DSYS MDD56W a dymove efekty

Motor pracuje bez problemov. Momentalne ho pouzivam s predchadzajucim regulatorom, ktory som tam namontoval naspat. Motor je speed eco 600 a ma najazdene cca 3 baterie Lipo 5000 mAh, takze takmer novy. Stalo sa to priamo na stole, kde som regulator montoval. Druhe zapnutie po naprogramovani a bum. Na spiatocku fungovalo vsetko OK ale pri prechode na chod dopredu sa nic nedialo a pri plnej vychylke bum. Po prezreti regulatora bude jasne, ze ces vykonove kable k motoru ziadny extremny prud netiekol. Z mojho pohladu este mohlo doist k zlihaniu BEC regulatoru. Neviem kde je presne na doske umiestneny, pretoze ten skratovy prud podla mna nebol velmi vysoky. Na LIPO NANOTECH 2 s Li-po 50/100C a 5000 mAh by mi roztavilo aj privodne kable ak by doslo k priamemu skratu. A tu sa nic take nestalo, takze mozno bude odvaleny stabilak na BEC. To by bol ten lepsi pripad. Inak pre istotu som si premeral odber serva + svetiel na modely. Dohromady pri zablokovani pohybu serva a plnej vychylke riadenia je odber 1,7 A co by s napajanim 2S lipo nemal byt problem, kedze ide o zablokovany stav serva. Pri normalnom pohybe sa odber pohybuje okolo 0,5A.

Este jedna vec ma napadla. Pri zapnuti regulatoru som drzal vysielac v ruke a nedam ruku do ohna za to ci bol plyn v neutralnej polohe. Ale to by snad nemalo sposobit takyto efekt.

Co sa tyka nastavenia programu kartou:
2. Auto C
3. 2-3Lix
4. 0,3s
5. Brzda M 100%
6. Brzda A 100%

Tu ma napadlo ci nenastal konflikt. Pri pake na spiatocku BRZDA M ma brzdit ale v mode AUTO C to znamena spatny chod. Dufam ze tato kombinacia nastavenia nesposobila havariu riadenia FETOV.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Při zapnutí regulátoru může být páka plynu v jakékoli poloze, to regulátoru nemůže žádným způsobem ublížit, ani se nemůže motor sám roztočit, protože regulátor čeká, až bude páka v neutrální poloze a teprve pak začne hýbat s motorem. Stejně tak regulátoru nemůže ublížit jakékoli ( i nesprávné ) nastavení pomocí karty a nebo třeba přes PC - tam problém nebude.
Co se týká BECu, tak tady by mohlo dojít k defektu a přitom by se to v žádném případě na kabelech neprojevilo, protože k odpálení BECu stačí tisícina toho, co přežijí kabely a baterka, aniž by se cokoli dalo na nich poznat. S BECem by byl trochu větší problém při napájení 3Li, protože pak už má mnohem menší výkon, ale při napájení dvoučlánkem Li-Polek by 1.7A nemělo dělat žádné potíže.
Do toho regulátoru muselo jít hodně A, protože jinak by zareagovaly pojistky ( jak HW, tak SW ). Pokud do něj vlítne velký proudový náraz - tak nad 80A - tak ty pojistky nestačí zareagovat.
Nejlépe bude, když výrobci pošleš mail a tam vše popíšeš - hodně to pomůže.
Peter
Nově příchozí
Příspěvky: 14
Registrován: 10.11.2012 10:40

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Takze mi to nedalo a pustil som sa do patrania co mohlo sposobit problem s regulatorom. Motor som vylucil je takmer novy a pracuje bezchybne. Ale po rozobrati serva som objavil zadrhel. Vid prilozene foto. Na kefkach komutatora motoru bola jedna zberna kefka vyhnuta co mohlo sposobovat kratke skraty pri chode motora. Zaujimave je ze elektronika serva to vydrzala a servo stale funguje bez problemov. Pockam si na vyjadrenie vyrobcu Dsys, ale som na 99% presvecena ze doslo k odpaleniu BEC obvodu na regulatore. Zrejme skratova ochrana regulatoru na BEC nebola schopna zachytavat nahodile skraty v kotve motora serva a jednoducho sa porucala.

Po tejto skusenosti, ked mi opotrebovane servo zrejme odpalilo bec na regulatore idem do vsetkych svojich modelov nainstalovat externe BEC ( ked sa taketo nieco zopakuje skody budu minimalizovane na BEC stabilizator).

Prosim poradte mi aky BEC stabilizator je najspolahlivejsi - odolnost voci skratu.
Co tak tento:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _UBEC.html

Dakujem
Peter
Nově příchozí
Příspěvky: 14
Registrován: 10.11.2012 10:40

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Uživatelský avatar
Tom60105
Píšu hodně
Příspěvky: 1344
Registrován: 01.02.2010 0:00
Bydliště: Česke Budějovice
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Tom60105 píše:
Tom60105 píše:
Borik píše:Chápu, že tě to štve ... koho by to nenas.alo. Ale nerozumím tomu, co myslíš tím návodem, co tam je a není. V návodu je napsáno, kam a který kondenzátor připájet, včetně toho transilu. Jak kondenzátory, tak i ten transil ( už pár měsíců ) jsou v balíčku přiloženy, takže nemusíš nic dokupovat. A když tak jsou to korunové záležitosti. Z výroby to tam dát nejde - pájíš to na motor, ne na regulátor. Problémem je motor. To by tam museli dát už výrobci motorů a někdo tam něco dává, někdo jiný nic. Dávat do regulátorů součástky na vyšší napětí je opravdu nerozumné - kvůli dvěma zákazníkům z tisíce, protože kvůli těm ostatním by to bylo zbytečně drahé, když to nepotřebují. To je přece jednodušší pořádně ošetřit ty náročné a krizové případy, což se v drtivé většině případů děje.
Zatím se neví, co je příčinou toho defektu. Nic není stoprocentní a je docela možné, že v regulátoru odešlo něco, co bylo chybou výrobce a pak opravdu není důvod, abys něco platil a výrobce velmi pečlivě kontroluje, kde je chyba a příčina problému. Ale pokud to bude motorem ( který výrobce změří a popř. přiloží záznam z osciloskopu ), pak není v jeho moci takovéto případy opravovat na svůj účet. Pokud regulátor neshořel tak, že z něj vychází hnusný smrad a není někde zuhelnatělý, tak oprava není ani zdaleka cenou nového regulátoru.


Nu uvidi se...regl blika a nesmrdi..motor toci a kondiky tam jsou jen jsem nekoukal v jakem stavu.. poslu a pockam na vysledek..
Dekuji


Tak muj pribeh s reglem dopadl Dobre... poslali mi jinej bez placeni cehokoliv Timto Dekuji P.Davidovi za takove jednani... u reglu v obalce byl papir kde stalo


Upozorneni: Dukladne zabezpecte, aby nedoslo k prepolovani napajeni. Protoze jen nektera mereni vykazovala moznost poskozeni regulatoru prepolovanim napajeni, tak byla reklamace resena vymenou za novy regulator...

Sice nevim jak by se mohl sam prepolovat za jizdy a nebo nejak jinak..ale dopadlo to dobre..uvidime jak na tom bude novej regl..




Tak muj pribeh s reglem pokracuje..cca po mesici co jsem dostal novej regl a po druhe s nim vyjel (dnes) cca po 1h prestalo auto z niceho nic couvat..zkouseli jsme s klukama vse mozne i znova regl nastavit, ale nic..auto nesmrdi a jede jen dopredu.. po pokusech jsem rekl ze to nebudu riskovat a ze ho vypnu a pujdu z5 dom..auto jsem vypnul na vypinaci od reglu pak vypnul vysilacku a auto se najednou rozjelo....vse vyple... pomohlo az odpojeni od baterie..po chvilce jsme baterii pripojili z5 auto nic, po zapnuti vysilace a vypinace reglu auto jede opet jen v pred..kdyz dam paku vzad regl blikne, ale nic se nedeje... odruseni atd vse je pripajeno...
Uz vazne nevim kde je chyba a ani nikdo z kamaradu nevi co je spatne
Power Wagon Trial TRX 4 sport kit
Jeep Nukizer trx 4 sport kit
Axial scx24
Slash 2wd
Tekno 1/10 SCT410.3
LRP S10 Blast TC 2 Subaru Impreza
Traxxas Summit
Fendt 1050 Vario + Sklopka KRAMPE
http://tom60105.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Říká se "Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš" .... mám obavu, že se ti to povedlo. Pokud motor jede i při vypnutém regulátoru, bude s velkou pravděpodobností po něm. Někde je něco špatně. Typickým příkladem takové téměř neidentifikovatelné závady je problém Petera ( viz dva příspěvky zpátky ). Peter na tu závadu přišel - opravdu tento zkrat na servu vyvolává tak velké proudové pulzy, které se dostanou přes přijímač zpět do regulátoru, že je velmi ohrožený nejen BEC, ale i výkonové spínače, protože toto rušení způsobuje totální chaos v řízení regulátoru a na takový stav ochrany nereagují - s tím se bohužel programově počítat nedá.
Asi i u tebe bude nějaký podobný, na první pohled těžko zjistitelný problém. Tady se už teoreticky nic vyřešit nedá - na takovou závadu se jen velmi těžko přichází a chtělo by to změřit osciloskopem, kde může být problém.
Ještě jednou prosím všechny: snažte se co nejvíc a nejpřesněji popsat problém a třeba poslat výrobci i pár fotek, jinak je velmi zdlouhavé se dopátrat problému. Ušetří to čas i peníze oběma stranám.
Uživatelský avatar
Tom60105
Píšu hodně
Příspěvky: 1344
Registrován: 01.02.2010 0:00
Bydliště: Česke Budějovice
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Borik píše:Říká se "Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš" .... mám obavu, že se ti to povedlo. Pokud motor jede i při vypnutém regulátoru, bude s velkou pravděpodobností po něm. Někde je něco špatně. Typickým příkladem takové téměř neidentifikovatelné závady je problém Petera ( viz dva příspěvky zpátky ). Peter na tu závadu přišel - opravdu tento zkrat na servu vyvolává tak velké proudové pulzy, které se dostanou přes přijímač zpět do regulátoru, že je velmi ohrožený nejen BEC, ale i výkonové spínače, protože toto rušení způsobuje totální chaos v řízení regulátoru a na takový stav ochrany nereagují - s tím se bohužel programově počítat nedá.
Asi i u tebe bude nějaký podobný, na první pohled těžko zjistitelný problém. Tady se už teoreticky nic vyřešit nedá - na takovou závadu se jen velmi těžko přichází a chtělo by to změřit osciloskopem, kde může být problém.
Ještě jednou prosím všechny: snažte se co nejvíc a nejpřesněji popsat problém a třeba poslat výrobci i pár fotek, jinak je velmi zdlouhavé se dopátrat problému. Ušetří to čas i peníze oběma stranám.


Nu nevim cim to je, ale uz me to neba chtel bych vedet kde je chyba!! uz jednam s panem Davidem viz:

Dobrý den.

Zašlete regulátor i s motorem na naši adresu.
Konektory na regulátoru i motoru nechte připojené.
Současně zašlete e-mailem fotografie zapojení regulátoru v modelu, zapojení všech kabelů.
Sdělte nám, jaké spotřebiče máte napájené z BEC (kromě přijímače a serva).
Regulátor otestujeme a budeme Vás informovat.

Foto jsem poslal regl jdu ted i s motorem zase vyndat...

S pozdravem David.
Power Wagon Trial TRX 4 sport kit
Jeep Nukizer trx 4 sport kit
Axial scx24
Slash 2wd
Tekno 1/10 SCT410.3
LRP S10 Blast TC 2 Subaru Impreza
Traxxas Summit
Fendt 1050 Vario + Sklopka KRAMPE
http://tom60105.rajce.idnes.cz/
Peter
Nově příchozí
Příspěvky: 14
Registrován: 10.11.2012 10:40

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Ako som pisal, problem so servom je mozne eliminovat externym BEC. Skor ma trapi co sa stane v momente opotrebenia samotneho pohonneho motora. Kedze pouzivam speed 600 eco. Ide o nerozoberatelny motor, kde opotrebenie uhlikov nieje vidno. Po ich opotrebeni mozu nastat dva pripady:
1. motor zastane v dosledku straty kontaktu komutatora z uhlikom a vsetko je OK
2. motor straca vykon stym ze dochadza k nahodnym skratom na komutatore co na 100% pretazi a odpali regulator. Na taketo skraty zrejme ochrany niesu schopne vcas reagovat.

Z tohto hladiska su bezudrzbove nerozoberatelne motory ovela vacsim rizikom, ako motory s vymenitelnymi uhlikmi a moznostou skontrolovat stav komutatora, ci niesu jednotlive medenne plosky navzajom prepojene.

Pri montazi noveho regulatora by som v tvojom pripade pouzil externe bec a novy motor. Najlepsie rozoberatelny.
Peter
Nově příchozí
Příspěvky: 14
Registrován: 10.11.2012 10:40

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Este jedna otazka k Dsys

Ako dokazem programovacou kartou naprogramovat pozicie programu od P11 hore?

DAKUJEM za odpoved.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

S tím motorem to nebude tak zlé, jako s tím BECem. I když se motor zablokuje, tak těch ochran je tam několik a pokud je zkratovací proud aspoň přibližně na úrovni výkonu toho regulátoru, tak to reglec zvládne.

S tou programovací kartou to prosím trochu upřesni - moc jsem to nepochopil. A hlavně napiš, jakou kartu máš na mysli ( jsou 3 typy ). Předpokládám, že nejde o tu nejstarší ( zkratovací propojky ), ale u té LEDkové a pětitlačítkové to jde trochu jinak - u LEDkové se jako první parametr zvolí příslušná tabulka a další parametry jsou pak dány parametry v té tabulce. Příklad: chceš nastavit chování regulátoru při poklesu napětí baterky ( = parametr 23 ) omezení výkonu: na kartě nastavíš u prvního parametru hodnotu V3 ( tím zvolíš příslušnou tabulku - viz tabulka č. 3- různé ) a pak u parametru 3 hodnotu V3 ( podle tabulky )

U té pětitlačítkové se normálně volí číslo parametru přímo výběrem a zobrazením toho čísla na dvou levých segmentovkách.
Uživatelský avatar
Tom60105
Píšu hodně
Příspěvky: 1344
Registrován: 01.02.2010 0:00
Bydliště: Česke Budějovice
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Tak uz jsem dostal E-mail co bylo za problem s reglem.. Jen nevim co ted s tim

Dobrý den pane Dušek.
Měřením motoru a serva jsme zjistily, že příčina poškození regulátoru MDD56W bylo způsobeno:

1) Proudovým přetížením na motorovém výstupu. Zaslaný motor Graupner SPEED 600 ECO 7,2V odebírá v zablokovaném stavu proud více jak 70A při 2s LiPol! Regulátor používejte pouze ve spojení s prověřeným, výkonově vhodným a odrušeným motorem! V případě, že neznáte odebíraný proud, pak se můžete obrátit na nás a my Vám motor bezplatně prověříme.

Motor řady Speed 600 eco 7,2V by měl standardně odebírat proud v zablokovaném stavu 50-57A, ale Váš motor odebírá mnohem více!

Nedoporučujeme Vám dále používat tento motor.

2) Používané servo MG995 TowerPro Digi Hi-Speed neúměrně zatěžuje BEC regulátoru. Při zátěži odebírá střední proud 1,9A, ale pulzně odebírá špičkový proud v tahu až 19A! Tak velký pulzní proud může poškodit regulátor, zarušit přijímač a následně může zarušený přijímač dávat do regulátoru nekorektní signál pro pohon motoru. Doporučujeme Vám použít méně výkonné servo nebo použít výkonnější externí BEC!

Regulátor je bohužel neopravitelný. Nabízíme Vám možnost zakoupení nového regulátoru s jednorázovou slevou 25% bez účtování poštovného.
V případě zájmu nás kontaktujte, jinak Vám odešleme neopravitelný, poškozený regulátor s motorem a servem včetně servisního protokolu zpět na Vaši adresu.

Současně Vás upozorňuji, že keramické kondenzátory je dobré zapojit dle návodu a ne tak, jak jste je zapojil – viz foto.

Navíc Vám sděluji, že pokud zapojíte elektrolytické Low ESR kondenzátory do série, pak je kapacita poloviční.

Tak pokud to dobre chapu tak muzu menit celou sestavu.. jen nevim proc ostatnim tato sestava maka i bez tech kondenaztoru atd... a take nevim co vlastne ten regulator je schopen pochytat
Elektronice nerozumim(nepletu se do toho) vzdy si ji necham udelat od nekoho kdo je v tom dobrej..Sestavu jsem vybral dle xx lidi co to maji stejne a jezdi a nekteri tam nemaji ani ty ruzne odruseni a podobne..a jezdi..skoro vse si udelam sam jen elektro si clovek koupi a ne za malo a pak to dopadne takto..
Power Wagon Trial TRX 4 sport kit
Jeep Nukizer trx 4 sport kit
Axial scx24
Slash 2wd
Tekno 1/10 SCT410.3
LRP S10 Blast TC 2 Subaru Impreza
Traxxas Summit
Fendt 1050 Vario + Sklopka KRAMPE
http://tom60105.rajce.idnes.cz/

Zpět na „Pohony a regulátory“