Istý čas už mám vo svojom vlákne (v téme Tamiya CC-01) opísaný postup, ako som spravil na svojom Pajere diferák tak, aby bol zvonka uzatváratelný/otváratelný. Žijem na juhu SR, takže nie vždy mám možnosť jazdiť na tvrdšom teréne, niekedy sa proste vyskytne aj dáka rally jazda po poli alebo inom spevnenom povrchu. No a tam je proste zbytočné mať diferák uzavretý a namáhať tisíchrany na poloosiach, tak som bol nútený použiť postup, ktorý umožní otvoriť diff vtedy, keď práve "neoffroadujem"
Takže o čo ide:
Ako je jasné, zablokovanie satelitov uzavrie celý diff - zablokovať je ich možné x spôsobmi, väčšinou nacpaním niečoho do telesa diffu. Ide o to, ako ich zablokovať zvonka.
V prvom rade treba navrtať 3 diery priemeru 2,5mm do telesa diffu na mieste spoja dvoch častí diffu, ako je na obrázku. Ide o to aby sme vrtali 2-3mm vedla diery pre unášač satelitov, pričom diera smeruje do satelitu pod vrtaným miestom. Diff musí byť zložený tak, aby boli satelity na svojich miestach, pričom pri vrtaní by sme mali MIERNE (ABY SME NEPOŠKODILI OZUBENIE!) zavrtať aj do jednotlivých satelitov. Po vrtaní narežeme do dier závity M3. Do závitov zasrutkujeme červíky M3 x 4. Po utiahnutí červíkov imbusom (najlepšie v mieste, kde je zavrtané do satelitov, aby lepšie držali) dôjde k zablokovaniu diffu. :wink:


Po tom musíme do nápravy navrtať dieru, cez ktorú sa dostaneme imbusom k červíkom na diffe. Ja som to vyriešil závitom M3 v mieste, kde sa otáča diff v takej polohe, aby bol otvor priamo nad otáčajúcimi sa červíkmi v diffe. Otvor som zaslepil červíkom M3x3 aby sa dnu nedostal bordel.

Takže toť vše :wink: Uzávierku mám už asi mesiac a pol, zatiaľ sa drží bez problémov, raz sa mi stalo, že povolili skrutky na telese diffu a ten sa začal rozdeľovať a tým samozrejme červíky prestali držať. Preto odporúčam skrutky držiace diff dohromady poriadne zatiahnuť, prípadne zalepiť.
Po mesiaci som kontroloval aj stav satelitov, zdali sa mi v poriadku, na niektorých miestach boli poškrabané po tom, ako červíky neboli dostatočne utiahnuté a satelit sa pod preťažením pretočil. Inak zatiaľ bez problémov.
Riešenie je teda kompromisom pre tých, ktorí chcú mať diferák niekedy aj otvorený, myslím, že je zbytočnée ho použiť vtedy, ak človek jazdí 98% času so zavretým diffom.
Tak teda offroad-u zdar! :wink: