:tleskam: Tak mi konečně dorazila ložiska,abych mohl dokončit hřídele pojezdových kol. Nerad bych je tam cpal kladivem, nebo lepil! Raději to pasuji přímo na hřídel při výrobě, protože velmi často malá ložiska potřebují hřídel alespoň o stovku do mínusu.

Svrtání otvorů jsem musel udělat v soustruhu na děličce, protože trefit z obou stran slepé díry by jinak asi nešlo.

A tady už hotové hřídelky :-D :-D - průměr 20 mm :-I

A jak už jsem dříve psal, čekají mě druhá ramena podvozkových otočných rejdů,

která jsou mnohem horší na výrobu. Nejdříve jsem si musel vymyslet postup výroby, abych potom nepřišel na to, že jsem něco udělal dřív, než bylo nutno, protože to třeba už nepůjde upnout. Proto začínám z těch naformátovaných kostek nejdříve dělat ementál, dokud to má trochu slušný tvar, což kostka je. :YOP: Ale v první řadě jsem si musel vyměnit svěrák na fréze,abych byl vůbec schopen ty kostky upnout. To dělám nerad, protože to vyrovnání je strašně nezajímavá a někdy zdlouhavá práce, aby to chodilo tak ve dvou stovkách.


Pak jsem zjistil že tu kostku ve fréze shora neprovrtám, :-( proto, že se mi tam na výšku už nevejde 12-ka vrták, tak jsem to jenom označil navrtávákem, a musel jsem na soustruh.

Pokračování příště! :BYE: