XaX píše:Akorát tlumiče - v životě jsem je sám neplnil, a překvapilo mně, že když se naplní poctivě opravdu po okraj, tak skoro nejdou stlačit, resp. dají se stlačit tak 1cm max. To se tam má nechat nahoře trocha vzduchu? Fakt nevím, přijde mně, že je to hrozně málo.
Na blogu Axialu je pěknej článek o stavbě tlumičů, doporučuju přečíst (autor tuším Bender). Existuje fígl když nechceš žádnej rebound na tlumiči, zavřít ho se stlačenou osičkou (res. v max. kompresi), pak se sám nevrací a jen tlumí průtokem oleje...
stavím Defender D90 pickup Jeep JK GCM Skeleton Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
K tem parabolam - nenasel jsem nic takoveho, ale jak je to balene po malych saccich, co jsou zas ve vetsich saccich :), tak se neda vyloucit, ze tam neco bude.
Včera jsem zvládnul akorát smontovat nápravy s ramenama, a přidělat servo na přední nápravu a spojit s řízením. Dneska snad složím konečně rám, připojím nápravy a tím bude podvozek skoro komplet. Pak mně čeká osazování elektroniky, na to jsem vážně docela zvědavý :-)
Technická otázka - u Novaka (Goat 3S, jak jsem psal) je externí BEC, v návodu je napsáno, že při použití 3S lipol je podmínkou jeho použití (stejně jako musí být namontovaný ventilátor na ESC). Ale mně spíš zajímá, pokud NEpoužiju 3S, tak může tam být, nebo ne?
Záleží, co všechno chceš napájet. Goat má 5A BEC, takže jedno 20kg servo a osvětlení dá na 2S vpoho. U BECu je důležité o kolik musí snižovat napětí, proto se pro 3 a vice článků (u reglů co to umí) používá silnější externí. Pokud obojí chceš použít i na 2S, vadit by to nemělo. Pozor na zapojení! Z regulátoru pak jde tuším jen signál...
stavím Defender D90 pickup Jeep JK GCM Skeleton Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
pokud tam budeš mít hodně závitový motor tak bych větrák neřešil já ho tam taky nemam a mam 21,5 stříďáka od robitronicku a co mam zkušenosti z Venoma tak i více jak 2 hodiny jízdy v terénu a régl měl normální venkovní teplotu jinak pokud z toho nechceš mít sprintera tak jezdi na 2 článek
virtual píše:Záleží, co všechno chceš napájet. Goat má 5A BEC, takže jedno 20kg servo a osvětlení dá na 2S vpoho. U BECu je důležité o kolik musí snižovat napětí, proto se pro 3 a vice článků (u reglů co to umí) používá silnější externí. Pokud obojí chceš použít i na 2S, vadit by to nemělo. Pozor na zapojení! Z regulátoru pak jde tuším jen signál...
Takže ještě jednou pro blbé :-)
externí BEC tam namontovat můžu, ať chci používat 2S nebo 3S, asi je to důležité například kvůli chlazení. A za druhé - jsem fakt začátečník, co to znamená, že z regulátoru jde jen signál? Čeho signál? :?:
Taky bych se nepasoval do role odborníka, ale pokusím se napsat co vím. BEC je obvod, který převádí napětí z baterie na napájecí napětí pro přijímač a servo. Při standardním zapojení převádí BEC integrovaný v regulátoru napětí z baterie (2S lipo cca 7,4V) na cca. 5 až 6V a těmi napájí přijímač a servo (silovými drátky z regulátoru do přijímače, bílý je signál). Pokud použiješ např. 3S baterku a ještě potřebuješ třeba dvě extra silná serva na zatáčení obou náprav, asi žádný integrovaný BEC to neutáhne a docházelo by k přetížení. Pak je nutné použít externí BEC, který se zapojí do BATT vstupu na přijímači. Musí se také přerušit jeden ze silových drátků od regulátoru. Abych to nějak uzavřel, pokud pojedeš pouze na 2S baterku a 21z motor (?), osobně bych tam větrák nedával, ani neinstaloval externí BEC. Větráček můžeš nainstalovat, chladí regulátor pokud bys např. jezdil dlouho na plný plyn. Použití externího BEC s 2S baterií nevadí (není ale potřeba a dá se to dodělat), je ale potřeba pájení a správné zapojení všech drátů (nevím jak to má Novak připravené, já mám Goat 2S). Snad to je trochu srozumitelné, kdyžtak se ptej...
stavím Defender D90 pickup Jeep JK GCM Skeleton Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
virtual to popsal hezky a jen bych dodal, ten bec ti to utáhne napěťově ale ne už proudově, u interních BECů bývá největší problém v tom že mají většinou okolo 2A a ty je schopno si silnější servo sebrat pro sebe, proto je důležité použitý externího becu při silnějších servech, případně využít serva která mají vstupní napětí až 7,4V a jdou napájet přímo z baterie a přivede se k nim pouze signál, co se týče chlazení tak externí BEC odlehčí regulátoru ale je možný že se sám bude dost hřát (nemám zkušenost) ale zase spálenej bec za dvě klča je lepší než regl za dvojku :-D
Pokud vím, že budu používat 2S akumulátor, je lepší použít servo na Hi-Voltage. Cenově jsou dražší, ale silnější a rychlejší. Pak se plus a minus serva propojí přímo na baterku společně s plusem a minusem regulátoru. Interní BEC regulátoru pak napájí pouze přijímač (případně třeba méně náročné servo na řazení)