Uživatelský avatar
Matezz
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 10.05.2011 0:00
Bydliště: Ostravsko-opavsko

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

skritek píše:Ne ne to je právě omyl. Model je 1:10 tedy 10x za sebe 10x vedle sebe a 10x na sebe a tedy 1000 modelu vytvoří 1 skutečný a váha je tedy 2000:1000 což se rovná 2kg. Jednoduchý příklad vem 2 A4 papíru polož je na sebe a každý rozměr zmenší na polovinu tedy 1:2 půlku délky a půlku šířky a půlka výšky a máš list papíru 1:2 ale vytvořil jsi list1:2 8x tedy váha bude jedna osmina nikoli polovina. A stejne je to s modelem

Moje chápání desetiny je, že jde o 10% daného parametru. Takže pokud by byl model echt 1:10, byl by jeho předobraz 10x delší, 10x širší, 10x těží, 10x výkonnější. A třeba i 10x dražší :D

Takže třeba model mého velkého pajera by měl 47 cm na délku, vážil by nějakých 200 kg, motor o obsahu 0,28 litru s výkonem 12,5 k by žral cca 1,2 litrů paliva na 100 km a srkal by ho z cca 9ti-litrové nádrže. A pajduláček, co by ho řídil by měl 18,1 cm a vážil by 8,4 kila. A s desetinovým IQ takže těžký retard :D

Ale to jen tak mimo soutěž. Pokud Net píše, že ho srdce táhne k rubiconu, myslím, že je téma vyčerpáno a měl by si koupit rubicon. Obě volby mu jízdně přinesou skvělé zážitky, tak ať jezdí s tím, na co se mu u toho bude dobře dívat.
Axial SCX10 Dingo - Park Ranger

http://matezz.rajce.idnes.cz/Axial_SCX10_Dingo
Uživatelský avatar
Pajik_CZ
Častý přispěvatel
Příspěvky: 690
Registrován: 21.11.2009 0:00

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

skritek píše:vahove meritko není 1:10 to by model musel vazit tak 15-20
sMERIn píše:



sMERIn píše:Těch kil by podle mého propočtu mělo být 200... Váží-li reál 2000, je to 1:10, tak je to 2000:10... A to by byl mazec. Ale to by taky muselo mit min 10 koni.. 30 Nm krouťák..... A vůbec... Ale zas by v tom mohla jezdit dcerka, váhově... ;)


váží - li reál auto 2000kg , musí se hmotnost dělit měřítkem na3 - tzn 10na3=1000
2000/1000=2kg výsledná váha modelu.

to samé objem, nedávno se to tu někde probíralo u lopaty na písek u nakladače - u 1:10 se objem lopaty zmenší 1000x , u 1:13,5 se objem zmenší dokonce 2460x !

pouze plošné míry jako délka a šířka lze dělit přímo měřítkem, cokoliv prostorového - hmotnost, objem už musí být třetí mocninou měřítka :wink:

edit> ty citace se nějak popletly a nechce mi to dovolit editaci :(
Naposledy upravil(a) Pajik_CZ dne 13.09.2013 14:18, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
skritek
Uživatel
Příspěvky: 235
Registrován: 15.08.2013 21:16
Bydliště: Č.Budějovice

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

Tak vzhledem ze merna hmotnost železa je 8,5kg na dm3 tak i kdybys to autíčko udělal celý ze železa tak by vážilo tak max 150kg takže bys ho musel dělat ze zlata :-):-) ale jinak dobrá teorie ;-);-);-)
Uživatelský avatar
skritek
Uživatel
Příspěvky: 235
Registrován: 15.08.2013 21:16
Bydliště: Č.Budějovice

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

Pajik_CZ píše:
skritek píše:vahove meritko není 1:10 to by model musel vazit tak 15-20
sMERIn píše:



sMERIn píše:Těch kil by podle mého propočtu mělo být 200... Váží-li reál 2000, je to 1:10, tak je to 2000:10... A to by byl mazec. Ale to by taky muselo mit min 10 koni.. 30 Nm krouťák..... A vůbec... Ale zas by v tom mohla jezdit dcerka, váhově... ;)


váží - li reál auto 2000kg , musí se hmotnost dělit měřítkem na3 - tzn 10na3=1000
2000/1000=2kg výsledná váha modelu.

:(

Bylo by dobré to číst cele psal jsem to o 2 příspěvky níž ze jsem s 15 kili kecal že to je 2kg
Uživatelský avatar
Pajik_CZ
Častý přispěvatel
Příspěvky: 690
Registrován: 21.11.2009 0:00

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

jejej, přehlídl jsem. pardon. :roll:
Uživatelský avatar
sMERIn
Uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: 23.03.2012 0:00
Bydliště: Brno

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

sMERIn píše:Těch kil by podle mého propočtu mělo být 200... Váží-li reál 2000, je to 1:10, tak je to 2000:10... A to by byl mazec. Ale to by taky muselo mit min 10 koni.. 30 Nm krouťák..... A vůbec... Ale zas by v tom mohla jezdit dcerka, váhově... ;)
[/quote]

váží - li reál auto 2000kg , musí se hmotnost dělit měřítkem na3 - tzn 10na3=1000
2000/1000=2kg výsledná váha modelu.

[/quote]Bylo by dobré to číst cele psal jsem to o 2 příspěvky níž ze jsem s 15 kili kecal že to je 2kg[/quote]

jj, moje blbost... váhu tak počítat nemůžu, jasný... OMLUVA
SCX10 Honcho - - - SCX10 D90 (synka) - - - MEX Wrangler YJ

rajče
Uživatelský avatar
Net
Uživatel
Příspěvky: 133
Registrován: 08.09.2013 1:45
Bydliště: JBC

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

co to tady řešíte za bĺbosti ? :-D :-D :-D
donrvetrhymlhergotkrucajselement tady se to zvrhlo v matematický kroužek, a já pořád nevím co si mám koupit :lol:
Uživatelský avatar
Net
Uživatel
Příspěvky: 133
Registrován: 08.09.2013 1:45
Bydliště: JBC

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

Matezz píše:Pokud Net píše, že ho srdce táhne k rubiconu, myslím, že je téma vyčerpáno a měl by si koupit rubicon. Obě volby mu jízdně přinesou skvělé zážitky, tak ať jezdí s tím, na co se mu u toho bude dobře dívat.

no to je právě otázka, srdce mě táhne k Jeepu, ale Rubicon je pro mě asi jako krásný Fiat 500 a nic moc 500L, jako sexy Mini a Mini Countryman, prostě Wrangler a 4 dveře to k sobě moc nejde, ale přesto v tom mám již na 90% jasno, jak tady psalo již hodně lidí, je lepší si auto postavit, takže Dingo a pak jak psal Marcel, dá se dokoupit a udělat kastle Wranglera
no a neméně podstatná věc je ta, že jsem dostal velice výhodnou nabídku na odkoupení stavebnice Dinga, takže je rozhodnuto
děkuji všem

p.s. díval jsem se na tvé album na rajčeti, máš na zahradě hezkou dráhu, taky pak asi začnu zahradničit :lol:
hele a to Pajero je tak nazvedaný, nebo jsou na tom tak strašně malý kola?
Uživatelský avatar
Matezz
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 10.05.2011 0:00
Bydliště: Ostravsko-opavsko

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

No dráhu, to je jenom pár hrbolků na malé ploše, cca 3x2 metry. A pajero je od původního majitele zvednuté vpředu torzkama, vzadu pérama z patrola a je na 31" pneu. Víc by mu pravda slušely 33ky.
Axial SCX10 Dingo - Park Ranger

http://matezz.rajce.idnes.cz/Axial_SCX10_Dingo
Uživatelský avatar
Net
Uživatel
Příspěvky: 133
Registrován: 08.09.2013 1:45
Bydliště: JBC

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

no máš to zvednutý hezky, u toho dlouhýho auta je to potřeba, a ty kola? pokud to máš na běžný ježdění tak jsou 31 asi ideální kompromis, mám na krátkym géčku 8 cm bodylift a kola 36x12.5 a ta ztráta výkonu už je znát

Zpět na „SCX10“