Úprava je vhodná jak pro expedice tak i pro offroad trial a je mnou vyzkoušená a osvědčená.
všechny fotky budou na rajčeti- https://rc-listany.rajce.idnes.cz/uprav ... 1_by_Mrak/
a ty s popisem- https://rc-listany.rajce.idnes.cz/fotky_pro_forum/
Postupně budu popisovat úpravy
Začnu úpravou řízení který je asi nejhorší mechanická část podvozku. Nejdřív je nejlepší fiknout přední ,,cihlu" a tím si udělat prostor i pro další úpravy. Držák karoserie je individuální, pro boudu pajera se my osvědčilo kousek AL vinglu a přišroubovat do patřičné výšky.
Vzhledem k použitému systému řízení upravuju i přední stěnu předního diferenciálu, stačí fiknout a dolepit kouskem PSH a tím vznikne víc místa pro řízení.
Pak je potřeba upravit páka serva.
A kousek plechu který přes provrtané díry drží šrouby stažený sendvič- plech, servo, kryt převodů, horní ramena. Je potřeba ubrousit půlku původních děr pro šrouby horních ramen tak aby se vešlo na šířku do šasí servo řízení. Tomu je potřeba seříznout do šikma původní držáky a do šasí mezi servo a stěnu podběhu vlepuju klínek plastu který zajistí polohu serva a znemožní jakýkoliv pohyb serva.
Takhle to vypadá pohromadě.
Upozorňuju že fotky jsou při úplném vyvěšení ramen.
Trochu proříznout ramena a poladit céčka (vše tu je mnohokrát popsáno).
A nutná úprava těhlic která výrazně zlepší geometrii rejdu ALE je nutné použít jiné ráfky s mínusovím ET (značení podle aut 1:1). Používám ráfky v rozměru 1,55 na které jsem stavěl model.
A pokračování v kompletaci přední části.
Z kousků plastu vlepené do šasí je vyroben držák nájezdového šusplechu, snažím se vše co nejvíc zalícovat tak aby nevznikaly pokud možno žádné zuby a vyčnívající hrany o které by se mohl model v terénu zaseknout. To platí i o šroubech a dalších částech jako třeba žebra.
Další úprava je zavěšení zadní nápravy. Celkem jednoduše vořezat to co vadí, zabrousit a přišroubovat plechy ohnutý do vinglu. Ty jsou určeny pro sešroubování se spodníma linkama.
Potom držáky na nápravě. Ty mám poprvé vyřezané do obdélníkového tvaru a je potřeba je trochu vošulit pilníkem a dovrtat si díry dle potřeby. K aretaci proti pootočení slouží šroubky M2 které prochází obdélníkem a jsou zašroubovány do nápravy.
Tlumiče používám originální ze stavebnice. Jsou dostačující. Je potřeba jen pořešit pružiny které jsou dost měkké. Pružiny upravuju ,,naprasáka" , vezmu pružinu , natáhnu ji a pak opět stlačím, tím se dostatečně přitvrdí a není potřeba kupovat jiné. Tahle úprava je vhodná při montáži baterie nad přední nápravu.
Horní uložení předních tlumičů je trochu pakec. Jsou přemístěny za ramena. Na pravé straně šasí je výstupek který celkem vadí. Proto jsou tlumiče uloženy excentricky vůči pravé a levé straně ale ničemu to nevadí, jen je třeba trochu obrousit céčka.
Dodávám starší, ale funkční úpravu řízení.
Je jednodušší a není třeba měnit disky , ale při zatáčení se mění geometrie natočení předních kol špatně, nicméně i tohle řešení je lepší než originál od Tamiye.
Servo je uloženo stejně jako u novějšího typu provedení, ale je použita spojovací tyč mezi levým a pravým kolem a nejlépe od pravého kola spojovací tyč řízení k servu.
Je nutné nechat rozbíhavost , ale konečné naladění se musí provádět na kompletním, smontovaném a plně provozuschopném autě, to znamená, že musí být namontovaná i baterie.
Další nutností je správná tuhost předních pružin, potažmo vyvěšení dolních ramen. Doporučuju jen mírné vyvěšení směrem dolů tak aby měly možnost propadu při nadlehčení předku. Ideální mnou používaný rozměr spojovací tyče byl 116mm na střed děr kuláků.


A zde je starší zavěšení zadní nápravy. Tady jsem místo AL obdéníků používal ohnotý plech do tvaru U proto, aby se nevytrhávala zadní náprava. Nicméně tohle stále používám u dříve stavěných modelů.


Jednoduchá úprava vůle zadní nápravy spočívá v tom, že se do prostoru k obalu ozub. kola vloží původní plastové ložisko s obyčejnou kovovou podložkou (nejlevnější řešení), samozřejmě jde použít normované vymezovací podložky.
Další vymezení vůlí je v převodech, vymezovací podložky je potřeba použít vzhledem k opotřebení, většinou od 0,5 a víc.
A namontované zrychlené hlavní kolo s modulem 1 s převodovkou HPI WK, doporučuju použít protože kombinací těchto převodů jsem docílil jak zpomalení tak větší síly a citlivosti při rozjezdech a pomalém překonávání překážek.
Edit : pro montáž přídavné převodovky je třeba vykostit okolí původního místa pro motor, udělat drážku v původním držáku motoru pro utažení nového pastorku, trochu ubrousit kryt převodů v místě původního motoru.
postup montáže : velmi důležité je při montáži motoru správně nastavit zubovou vůli v převodovce, poté je dobré vyzkoušet hlučnost připojením na baterii - velká hlučnost je znamením špatně nastavené vůle
pro montáž převodovky na původní držák motoru jsou použity montážní díry pro originální 20 zubový pastorek
doporučuji vložit komplet - motor, převodovka, nové hlavní soukolí do šasí , utáhnout horní kryt převodů a opět vyzkoušet hlučnost převodů (nenamazané hlavní soukolí), v případě velké hlučnosti je třeba trochu ubrousit vnitřní prostor pro pastorek, poté znovu vyzkoušet, následně můžeme bez obav z případné další demontáže poskládat kompletní namazané převody
Používám uložení baterie nad přední nápravou.
Na spodku šasí nepoužívám žádné šusplechy, stačí seříznout plastový držák ramen a dát zapuštěné šroubky.
Světlá výška podvozku.
Převodovka HPI- https://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/esho ... OX-SET-HPI
https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=40598
Použitý pastorek s modulem 1- https://www.rcauto.cz/zbozi/4127/Pastor ... 1-ocel.htm
Hlavní ozubený kolo buď přezemě nebo Jirka Pstružina, zatím není na shopu
Poskládaný model.
krátká ukázka zatáčení a rychlosti převodů
https://rc-listany.rajce.idnes.cz/fotky ... -32-19.jpg
další novou vychytávkou je dálkově ovládaná uzávěrka zadního diferenciálu, aktuálně otestovaná při trial závodech
vše funguje dobře, zlehka, průměr zatočení se zlepšil o 10 centimetrů na betonu
foto vnitřku dodám hned jak budu mít nové odlitky (průhledné), snad bude i krátké video funkčnosti v nápravě
ovládání se servem na nápravě