Já se do toho pustím určitě, protože jsem to tu slíbil (já blbec... 8) ) a s mým tempem (a časem) je Modelhobby 2014 prakticky za dveřmi :lol: Navíc to tam byl samý Axiáál (aspoň co jsem tam kukal já, snad kromě Pedra), tak to chce pro obecenstvo nějaký pořádný auto... :mrgreen:
fuuuu, tak za toto :tleskam: zaciatkom roka som si preskakal upravu podla v principe tvojho postupu, akurat to bolo treba hladat po celom fore...dik za tento pocin, toto je skvely navod...
P.S. Tamyia by mala do stavebnice zacat davat prirucnu carboflexu ;-)
jeden podnet - pri teme "uprava ramien" by bolo vhodne upozornit, aby to clovek nepresvihol a nemal prilis velky zdvih, nemusia to uz zvladnut dogbony. osobna skusenost, pomahal si mi to vyriesit...
Já jsem třeba neměl vůbec problém s tím,,úhlovým'' převodem...no prostě ty 2 k sobě kolmý kola, ty mi nikdy nepřeskakovaly, co mi ale dělalo paseku je to kolo co je přidělané ke kardanu, nejdříve to vyřešilo smontování převodů napevno M3 šroubem, ale pak to začalo z neznámého důvodu znovu přeskakovat....vyčistil jsem to a trochu podložil ozubená kola aby šli více k sobě a už jezdím a nic nepřeskakuje. Také jsem měl problémy s hruškou v zadní nápravě, kde jak asi všichni víte, to tam cestuje 3mm tam a zpět a ozubená kola pak na sebe nedosedají jak mají, jelikož byl asi 2 dny před Ještědem jsem se toho potřeboval zbavit, abych mohl jet, naprasáka jsem na tu hřídel dal podložky, aby to necestovalo(cestuje to pořád, ale ta 0.5 mm) a funguje to bezvadně....úprava za pár korun a funkční už půl roku náročného ježdění, a nemusel jsem kupovat žádný tunningový díly od Slicka.....pro ty kdo by chtěl vidět jak to vypadá, můžu vyfotit.
Ještě se vrátím k mrakovým úpravám. osobně jsem vyzkoušel to natažení pružiny, natáhnu ji asi o 4 cm a párkrát zmáčknu a je to OK, ale třeba po 2 měsících ji musím natáhnout znova protože mi to zase ve předu sedí Pak jsem vyzkoušel(mrak to tu ještě nemá) vyřezat skid plate do šikma, je to mnohem lepší, protože pod podvozkem je více místa.....
Jsem Jirka. 1:10 CC-02 Nissan Patrol GR Y60 Wagon 8) 1:1 Nissan Patrol GR Y60 Shorty Seru na body, jezdím po poli...
no niváku, osobně cpu mezi ložisko poloosy a zadní díl skládanýho kola převodu plastový ložisko s podložkou o vnitřním průměru 5mm a je to vždy akorát, tohle různý vyvaklování postupně budu popisovat, tímto se omlouvám ale nejsem tak rychlej při skládání a vkládání návodu (i kvůli práci)
no eště aby :-I , za celou dobu co chodím sem na forum sem nenarazil na takhle rozsáhlou přestavbu, ale co je důležitý tyhle ,,moje" úpravy sou prověřené a funkční
Je to fakt super, když někdo kdo má tolik zkušeností, je ochotný se o ně s námi podělit a ještě nám je takhle podrobně zpracovat a vysvětlit . :hura: :OK: Osobně je určitě využiju, protože momentálně upravuju pro syna jedno ccčko a zrovna nad podobnou úpravou řízení jsem přemýšlel. Zatím jsem teprve u řezání a čekám na objednané servo a kloubky, taky toho času který tomu můžu věnovat je málo. Tak to zatím spíš sleduju teoreticky u pc a tak mne napadla jedna drobná úprava uchycení toho serva. Jestli to dobře chápu, tak ty šrouby co drží plech kterým se shora upevněné servo, jsou prostrčené skrz podvozek a zašroubované do kul. čepů horních ramen. Když pak bude třeba servo vyndat a demontují se ty šrouby, tak se tím uvolní ty kul čepy i s rameny a celé ty závěsy kol. Napadlo mne, dát tam místo těch šroubů závitovku a na ni matičku. Závitovku prostčit jako šroub skrz podvozek a zašroubovat do kul. čepu, dotažením matičky na závitovce k podvozku se přitáhne dole kul. čep a nahoře se ten plech nad servem nasadí na ty závitovky a dotáhne dalšíma matičkama. Při demontáži serva, pak dole kul. čep i ramena drží na svém místě protože je budou držet ty spodní matičky. Snad jsem to popsal dostatečně srozumitelně :-p , je to zatím jen teoretická úvaha, vyzkoušené to zatím nemám.
určitě to jde, ale musíš nějak pořešit dosedací plochu pro matku (vzhledem k tomu že se musí ubrousit původní nálitek kvůli šířce serva), a přečnívající matice +závitovka bude nadzvedávat baterii
Byla to jen teoretická úvaha, místo té spodní matičky by mohla být na závitovce třeba jen naletovaná patřičně vytvarovaná podložka aby byla co nejnižší. O té baterce jsem nevěděl, odhadoval jsem její umístění nad převodovkou napříč podvozku. Samozřejmě je třeba to mít vyřešené v širší souvislosti se vším co na to navazuje, proto se budu těšit na další pokračování :YOP: