Ano - z natacanim mas pravdu - bola to "pracovna " verzia ..stacilo upravit tyčku nahonu od serva ..este riadenie a citlovost budem nastavovat počas vikendu v terene... akurat pri skusani zhorel motor /axial 27T / neviem ci dovodom je nahon na 3 napravy alebo uz bol pred tym chyteny / pri spiatocke "cukal " /...kazdopadne je tam uz teraz motor z aku vrtacky
nie som strojar -robim vsetko " na kolene " bez dakej predlohy a neviem ako ma byt real natacanie naprav s vplyvom na geometriu ? ma tam byt daky pomer natacania mensi uhol sterdnej proti zadnej ? som myslel ze sa maju natacat rovnakym uhlom obe zadne napravy ? alebo sa mylim? aj ked mam rady aby sa stredna nenatacala a bola pevna ale takto mi to pride skor realnejsie.
To není o strojařině, to je o pravítku, tužce a kružítku. A je to docela jednoduché - zásadou je, aby se osy všech kol prutnuly v jednom místě. Jak daleko to místo bude od podélné osy auta je dáno poloměrem zatáčky - takže při přímé jízdě to bude v nekonečnu, při zatáčce to bude docela blízko auta. Je třeba vyjít právě z té nejutaženější ( nejmenší ) zatáčky: Auto dej na papír a kola natoč do co možná nejmenší zatáčky. Potom pokud možno co nejpřesněji pomocí pravítka protáhni osy předního a zadního kola. A z místa, kde se ty dvě čáry protnou, narýsuj osu vedenou zpátky k tomu prostřednímu kolu a pomocí ramena od páky řízení ( ne změnou délky páky řízení ) nastav ten úhel kola tak, aby se osa protnula s těma krajníma. Někdo to tu už v jiném vláknu maloval a ten obrázek určitě pomůže víc, jak ten text. Hledej u vícenápravových aut ( šlo o osmikolku ). Stejně tak to bylo nakreslené v tématu o Milovým návěsu, kde se také různě natáčí více náprav.
Dakujem za radu a tip a pochvalu / snazil som sa vyrobit nieco vynimocne ,neviem ci taketo nieco niekedy postavil /-vecer prelistujem temy a skusim to najs - ak niekto mate link kde to presne je popisane nakreslene prosim o vlozenie sem ...a postupovat podla tvojej rady M
A staví znova ;-) už mám komplet celej podvozek..... Jinak to máš super,ale udělal bych spíše pevnou prostředni než všechny zatáčecí mám to vyzkoušené a otoči se to taky na pětníku.... :OK:
Expedicní auta:
Tatra 815-4 Vojenská na tatra nápravách od Oty..
Defender 100 na Deekey sashi..
Defender 6X6 Foley 150 Právě ve vývoji- cca 3 tydny do konce.
Defender 110 Double cab crew ve vývoji-mesic a pul do konce
ahoj dakujem za info aj z ss spravy -skoda ze som tvoju stavbu a obrazky nenasiel ked som sa pustal ja do realizacie 6x6ky..popravden povodne som mal strednu napravu pevnu ale ked som s tym jazdil prislo mi to dost nerealne podla skutocnosti zeby sa mali stredne kolesa len "śuchat " pri zatacani..dostal som aj par rad /vid hore ú ako presne ma byt pomer natacania naprav ..zajtra amem jednu vacsiu akciu tak chcem este dnes nastavit vysielacku /FKGT3B - prerobenu salvatorem na 8 kanal / aj na krabi pohyb resp na pevno zadne napravy..idem to teraz nastavovat.. a este re na ss : podvozok je z choncha