O prázdninách se mi naskytla příležitost koupit za dobrou cenu jedno CC-01 v dobrém stavu. A jelikož mám doma dva kluky a zatím jen jedno pojízdné auto rozhodl jsem se rozšířit náš vozový park. Sice to byl Tuareg s rychlejším motorem, ale jako základ dobrý.
Na expedice to sice v základu nebylo, ale klukům to na blbnutí zatím stačilo a já mezitím pilně začal studovat na zdejším fóru rady a informace od zkušených ccčkářů, jak podvozek co nejlépe upravit pro expediční auto. Nejdřív jsem vymezil vůle v zadní nápravě uzavřel oba diferáky a upravil zavěšení předních kol na větší zdvih.
Pak jsem začal přemýšlet jakou karoserií ho osadím abych další úpravy podvozku mohl dělat na míru karoserie. Nakonec jsem se rozhodl pro Jeepa a začal po inzerátech hledat vhodného dárce.
A jednoho dne ... :HOPS:
Mohlo začít pasování karoserie na podvozek. Karoserie je krásně detailně zpracovaná, ale přesto, že je ve správném měřítku, je poměrně úzká a krátká. Nejdřív jsem se ji pokoušel napasovat na podvozek i s interiérem, ale stále mi tam něco překáželo, tak jsem se rozhodl ho zatím vyříznout a napasovat ho tam po sesazení karoserie s podvozkem a osazení všech komponentů do podvozku.
Po hrubém spasování karos. s podvozkem jsem chtěl upravit prostor pro baterii tak aby se mi tam vešla hard case LiPo bat.
I po provedení dost zásadních úprav podvozku jsem zjistil, že se mi tam baterka tak, jak jsem si představoval nevejde a budu ji muset dát jinam. Dalším problémem byla známá bolest ccček řízení. Mělo velké vůle, ale hlavně bylo jakoby přidřené, šlo dost ztuha a drhlo, navíc když jsem ho chtěl rozebrat tak jsem zjistil, že ty dva díly co jdou skrz podvozek jsou slepené natvrdo :-( .
Naštěstí v tu dobu tu Mrak začal psát svůj seriál o jeho osvědčených úpravách tohohle podvozku a já se dle jeho vzoru rozhodl předělat řízení nad nápravu, jen jsem si ho trochu upravil. Dle Mrakova vzoru jsem upravil přední část podvozku, aby tam bylo místo pro páku serva a táhla řízení.
Protože se mi baterie nevejde po délce nad přední nápravu kvůli interiéru a budu jí mít napříč za přední nápravou nemusím mít zapuštěné hlavy šroubů v tom plechu co drží servo nad přední nápravou. Na tom uchycení serva šrouby co zároveň dole drží horní závěs předních kol mi vadilo, že když ty šrouby budu třeba kvůli servu povolovat, tak si tím dole uvolním ten horní závěs kol. Přemýšlel jsem jak to udělat jinak a nakonec mne napadlo, dát tam místo šroubů svorníky, do kterých budou z boku vyvrtaný díry pro vlepení malé tyčky, pro které bude v vybroušené osazení v podvozku. Svorníky se prostrčí podvozkem a zarazí se o vlepené tyčky které si sednou do vybroušeného osazení a tím se zabrání protáčení svorníků, zespoda se na svorník dotáhne matice kloubu závěsu kol a nahoru stojí svorníky mezi kterýma bude servo. V plechu který bude držet servo jsou dvě díry kterýma se navleče na svorníky a zajistí dotažením matic na svornících.
Pak přišlo laborování s velikostí pneumatik, Mini rock bashery který mají průměr 95 mm. mi na tom připadaly malý, Flat irony s 105 mm. zase velký.
Z toho mi vyšel ideální průměr pro pneumatiky cca 100 mm. poptal jsem se zde zkušenějších kolegů a dal na jejich rady a koupil
Mud trashery, krásný pneu. s ideálním průměrem 100 mm. :FINE:
Koupil jsem k nim na eBaii za dobrou cenu i slušivé beadlocky.
Bohužel jsem zjistil že mají negativní offset :-( . Tím nejenže bych to už tak úzký auto ještě zúžil, ale hlavně se mi do předních kol nevejde ten nástavec pro uchycení táhel řízení který by bylo potřeba částečně schovat do disků. Jak jsem to tak měřil tak bych potřeboval disky s offsetem cca +3 mm. ale takových a v potřebném půměru 26 mm. a šířce 25 mm. jsem našel jen pár, ale ty se zase nehodily na offrouda :-( .