Líh s epoxydem je v podstatě náhražka kvalitní a hlavně řídké pryskyřice. V dobách, kdy se vyskytovala převážně jen CHs Epoxy 1200 ( někdy i 1500 nebo BG 115 ) se líh nebo aceton používal právě na to rozředění, by se směs líp dostala hlouběji do pórů dřeva a lépe prosytila tkaninu. Jenže přimícháním lihu nebo acetonu se vždy mění ( a to zhoršují ) vlastnosti pryskyřice - většinou nevytvrdne tak dokonale, jak by měla a zůstane měkčí. Dnes je k dostání plno pryskyřic, co jsou mnohem tekutější a i jinak kvalitnější, než to lepidlo Chs Epoxy 1200. Třeba Letoxit nebo L285 a plno dalších ( třeba u Havla je obrovský výběr )
http://havel-composites.com/ nebo tady:
http://www.5m.cz/Co se týká lepení dřeva, tak výborné lepidlo je např.
http://www.okentes.cz/stavebni-chemie-l ... 3306954%5D nebo ještě lepší ( v kvalitě D4 )
http://www.naradiprofesional.cz/bison-p ... -na-drevo/K lodím ... tak tam používám téměř výhradně laminát - buď polotovary koupených trupů a nebo vlastní výroba do kopyta a jinak převážně na nástavby laminátové desky tl. 0.2 až 3 mm. Dřevu se vyhýbám co nejvíc a dám ho jen tam, kde ve skutečnosti bylo a nahrazení jiným materiálem by vypadalo blbě.
Co se týká té repliky auta, tak bych osobně použil kvalitní překližku a nebo třeba postupoval podobně, jak se vyrábějí mahagonové čluny RIVA
https://www.google.cz/search?q=%C4%8Dlu ... 50&dpr=0.9 Na laminátový základ se lepí tenká vrstva kvlitní dýhy a to celé se přelaminuje co nejtenší skelnou tkaninou, takže po vylakování a jemném přebrušování není ta tkanina ani vidět.