Pokud se článek dostane pod 3V, tak je dobré sledovat ten měřáček, co se s články děje ... pokud napětí pomalu stoupá, je to výborné a je třeba počkat, až bude napětí co nejvyšší. Napětí pod 2.5V je ale pro baterku v podstatě smrtelná hodnota. Rozhodně je špatně takto vybitý článek dát na nabíječku s normálním programem .... baterka by nestačila vstřebávat energii a nafoukne se, což je jev skoro nevratný ( někde jsem četl, že někomu baterka sama splaskla, ale nemám to nijak ověřené ). Je třeba baterku začít nabíjet co nejmenším proudem a tím co nejpomaleji. Nejmenší proud znamená míň jak 0.1C, lépe je ještě míň. Po dosažení min. 3V na každém článku je možné proud trochu zvýšit, ale pokud zůstane malý, jedině to prospěje. To první nabíjení klidně může proběhnout proudem 0.1C - tím se nic nepokazí.
Je třeba si opatrně ověřit, kdy regulátor baterky vypne - jsou v tom dost velké rozdíly a hodně záleží na tom, kde ten regulátor ty baterky měří a zda to vypínací napětí je také ovlivňováno proudem, který zrovna regulátorem prochází. Také záleží na vnitřním odporu baterek - jinak bude klesat napětí při proudu 10A u baterky třeba 1000 mAh 10C a jinak ( mnohem míň ) u baterky 5000 mAh 65C.
Také je třeba dát pozor na to, aby baterka nezůstala po jízdě dlouho připojená na regulátor. Některé regulátory něco málo žerou pořád a i ten malý odběr dokáže baterku do rána vycucnout do toho nebezpečného ( až mrtvolného ) stavu.