Tak a je to za námi ... třetí sezona RC Offroad Trialu Morava skončila! Zprvu možná až moc emotivní, ale závěr byl naprosto dokonalý bez jediné chybičky. Takhle kdyby to šlapalo, tak su šťastný člověk. Konkurence obrovská, ale i tak jsem se celý rok opět držel na špici, bohužel však stály v cestě technické problémy. Na "kdyby" se samozřejmě nehraje, ale na posekané poloosy ze začátku sezony budu vzpomínat ještě dlouho. Příjemnou tečkou bylo alespoň vítězství na posledním závodě. Suma sumárum to vedlo k obhajobě loňského titulu vicemistra, což je mezi 62 jezdci stále úspěch. V Poháru Konstruktérů nám z toho káplo třetí místo. Nezbývá než se znovu poklonit před Mistrem doutníků Markem Stáňou alias Balů. Po třech sezonách být trojnásobný mistr je fakt, který ho navždy zapíše do moravských trialových análů zlatým písmem. Balu na hrad! Děkuji všem zúčastněným.
Celkově obliba letos u nás hodně stoupla a prakticky průměr bylo 35 jezdců na závod. Úroveň jde hodně nahoru, kluci (i holky) se fakt snaží a auta upravují co to dá. To se mi líbí, vymáčknout z těch verglů maximum. Spoustu z nich jelo letos první sezonu a jeli opravdu dobře, medaile se jim jen hrnuly. Určitě klobouk dolů před děckama, kteří v takové konkurenci jezdí šesté sedmé místa a není to výjimkou, což vzhledem k tomu, že ve škole ještě nebraly ani vyjmenované slova je jako hodně dobrý .... máme tu na moravě už slušnou základnu a generaci, která to po nás jednou převezme 8)
Moje umístění v sedmi závodech bylo asi takovéto: 3 - 2 - 11 - 2 - 3 - 7 – 1
Vtipný bylo, jak jsme v zimě všichni udělali užovky podle Balua a přijeli na první závod nadšení, že mu to jdem nandat, bo s tím jezdil už rok předtím. Sešlo se jich na startu nějakých asi dvanáct. Hovno hovno zlatá rybko, Balu zajel závod za dvě nuly a posral nás všecky a hned zas vyhrál a nám zmrzl úsměv :lol: všichni montovali čtyři měsíce v dílně, nasypali desítku do nových vehiklů a vše při starým :lol:
No ale teď něco k autu - v prvé řadě bych chtěl poděkovat konstruktérům firmy Humbrol, protože držely jak šlak od začátku do konce. Hrkal jsem s tím hrubě přes šutry a barva na spodní vrstvu šla snad jen na jednom místě - blatník, kde se to vždy opře, když je auto na boku. Jinak i silné vrypy prostě humbrolka pobrala a nešlo to durch. Podklad je lexanový sprej, ale v některých místech je i na holém lexanu. Takže kdo furt hučí, že barvy na plastikové modely se na lexanu oloupou, protože nejsou stavěny na kroucení karoserie, nemá pravdu. Zodpovědně můžu doporučit. Jako srovnání máte na autě tři barvy humbrol - žlutá, červená, modrá a jednu tamiya xf - zelená. Ta se odrbala v podstatě okamžitě. Vzal jsem ji, abych si udělal takové srovnání. V tomhle směru jednoznačně humbrol. Ale jsem rád, že tu tamku mám, vypadá to víc závodnicky, jak je dojebaná. 8)
Od začátku sezony jsem měl problémy s poloosama - u zužených náprav je potřeba zkrátit poloosy, což se u origo axial cvd nedělá moc dobře. Takže jsme hledali poloosy s konstantním průměrem 5mm aby se mohla prostě jednoduše zkrátit, vybrousit ploška a jede se. První na řadu přišly poloosy Atomic - kopie venomů. Od začátku se mi nelíbily, protože ani zdaleka neměly rejd jak axial a v plném se dost kousaly. No drážku jsem probrušoval ale nějak extra to nepomohlo (asi olšové ruce) a nechtěl jsem zas moc ubírat materiál no a ve finále se mi obě ukroutily hned pod kloubem ještě před začátkem sezony. Nějak nevím proč, ani jedna situace nebyla v nějaké extrémní zátěži, právě naopak. Nechci na to už myslet :lol: Balu je od této doby jezdí doteď :-p druhá varianta byly poloosy topcad nebo jazrider nebo co to bylo, beztak je to to samý .... hmm dobrá práce konstruktéři. První poloosa byla v akci asi hodinu a druhá hodinu a půl. Tleskám :hura: je to jakejsi hliník či jiná pofidérní slitina - obě ruply když jsem lehce poskočil a v rejdu dopadl na kolo. Ale jako s klidným svědomím můžu říct, že to nebyl žádný extrém a očekávám, že toto namáhání bude auto snášet dnes a denně. U origo axial cvd je pin silný 1,5mm a ty mi docela často praskají (i když pravda, že vždy v extrému - nejčastěji když ležím na boku, chci to hodit na kola a když se kolo zakousne tak se díky dobrého rejdu úplně zalomí pod auto), takže jsem nadával na slabé piny a chtěl jsem něco silnějšího. Zmíněné jazridery mají pin 2,5mm tak si říkám super, už se to nestane ... ale co se stane když to podrží pin a kloub je bláto? ano správně, poloosa je na sračku. Rozštípala se na kusy. Díky bohu za 1,5mm piny které prasknou a během tříminutové opravy a investici 2kč za vrták pokračuji dál :OK: prostě taková pojistka, že se nedojebe něco většího…

No poloosy mi došly, tak jsem si musel půjčit opět Atomicy od Davida. Koncovky do difflocků byly obroušené víc, než bylo potřeba, takže po relativně hodně krátké době se mi v difflocku obě poloosy protočily. V tu chvíli to pro mě znamenalo citelnou ztrátu a pád z 2. na 11. místo v závodě, která hodně zamrzela ... A ano kdo umí dobře počítat, už to máme tři páry neboli šest kusů a to bylo ze začátku třetího závodu, takže auto mělo najeté tak tři hodiny i se zimním testováním :-D Pak díky bohu přišla spása v podobě Čefy, který mi pomohl a zkrátil jsem si origo cvd uprostřed, tudíž jsem koncovku do difflocku nechal původní a čefa mi je svařil tigem a je po problému, děkuji :OK: z mých dvou ukroucených atomiců a dvou ohoblovaných Davidových jsme s čefou ještě udělali dvě pojízdné poloosy :OK:
No pak jsem před čtvrtým závodem jaksi šachoval s řízením a zapomněl jsem dát pod matku podložku a šroub mi projel celým kloubkem a rozskočilo se mi celé řízení. Moje chyba ... po opravě jsem asi po deseti sekundách ve stejné sekci vyskočil za mlíko ven, takže konec sekce a v tu chvíli jsem propadl slušné depresi, že na to letos seru, ať si to dojede Balu s Radimem beze mě a já už budu jen divák :lol: taky jsem byl ještě ve slušném deliriu, protože jsme na tom závodě pařili asi do sedmi do rána a startovalo se v deset, mezitím jsem stihl ještě mluvit do kamery nějaké televize, takže to ráno bylo pro mě dosti těžké … taky moje chyba :lol:
ale v tom jsem si řekl ...
[youtube]11Qa8aT3dg4[/youtube]
takže jsem si pod stolem posbíral svoje varlata a šel zpět na věc, hned v další sekci jsem zajel za nulu (bez trestných bodů) a ze závodu jsem odjížděl se stříbrným pohárem :-D takže Ondra Košťál byl zpátky ve hře plný elánu!
No celou sezonu jsme se bili s Baluem a Radimem (storm1974), takže po prázdninové přestávce šlo do tuhého i když za výborné atmosféry. Po dlouhé době se objevily problémy se servem, které mě naštěstí již dlouho obcházely a že sem si jich na začátku taky užil :roll: asi po roce a půl mi klekl naprosto z ničehonic savox 16kg ... prostě jedu, říkám si tady si to objedu a ušetřím couvání - je to sice dál ale za to horší cestou. Totálně jsem se zasekal mezi velkýma šutrama a savox se posral a vypnul na dobro. Aspoň mě to konečně dokopalo koupit si pořádnou almaru, těch 16kg bylo na těžké auto v trialu velké utrpení. Takže se v autě hrdě nosí 30kg turnigy.
poslední sekundy života savoxe, nechápu, standardní terén ...



Chlapi tak na rovinu, je to v hajzlu co? :-D

Do konce zbývaly dva závody, které jsem už jel bez ujmy. Na domácím Krnově se prostě nezadařilo a bylo sedmé místo, takže hodně slabýýýý a Mistr doutníků vyhrál, takže se zase všechno obrátilo a Balu si pomalu šlapal cestičku k třetímu titulu a já vypadal na bronz .... poslední závod byl doma Radim a prostě doma se málokdy zadaří, takže Radim trochu ujel a já jsem ze sebe vymáčkl maximum a zajel jsem prostě kurevsky dobře a vyhrál :lol: ale mezi každou sekcí jsem si musel cvaknout medicíny z plácačky jinak bych se z těch nervů vyspal :lol: takže teda druhej celkově jako loni no .... :-)

Ředitel roku 8)


Cen bylo habaděěěj


Chtěl jsem si od všech podepsat tričko, nakonec se to samozřejmě zvrhlo v hromadnou šikanu, kdy mě tři lidi drapli a všeci mi kérovali lihovkou na záda, zbytky tam mám ještě teď :lol:

Doplňková výhra byla NULA ROKU 2014 za nejvíc zajetých sekcí bez trestných bodů s výsledkem sWiNe 5:4 Balu :-D
A teď co další rok? v depu už se šuškají velké věci, tak mám docela obavy s čím konkurence nastoupí. Soused Frenky mě začal lámat ať si od něj koupím zužené worminatory .... šíleně mi to začalo vrtat hlavou - jsou krásné, spojují výhody tuhé i nezávislé nápravy, takže pod autem je místa, že by tam mohli jezdit děcka na tříkolce, je to ještě užší jak užovková scx, je to šnek takže brzda vždy a všude a bylo by to zas něco nového zajímavého. Když jsem tam přišel, obul na to kola a viděl ty tři metry místa pod autem, tak jsem se málem vyvrátil a začal se zamilovávat ... solo vypadalo, že rejd je skvělý .... ale šel jsem to dom přirovnat a zjistil, že zdaleka to furt není takový jako teď a na tom ustupovat nehodlám ... kor jestli třeba náhodou bude mít někdo příští rok uzávěrky, tak si to nemůžu dovolit :-[ kdybych to pobrousil, tak se to zvětší ale nijak radikálně a prcat do toho dremelkou jsem nechtěl už vůbec. Navíc bych musel překopat kompletně pohon (převod wominatoru 25:1 a scx 2,92:1), řízení, zavěšení, uložení baterky, prakticky udělat úplně nové auto za dalších spoustu peněz a to ani díky škole moc řešit nemůžu, musím dělat diplomku, není čas ... takže jsem se s nimi s těžkým srdcem rozloučil a zůstávám u klasiky. Zkusím to ještě trochu vylepšit, ale už moc není co, to auto je prostě dobrý. Kastli jsem ještě nikde na světě neviděl do trialu lepší jak tuhle, takže se zdá, že opět jedu Vitaru ... samozřejmě v jiném designu.
Přímo pod rozvodovkou má scx 24mm a worminator 37mm.





Nějaké fotky z průběhu celé sezony:




















Našim fotografům taky velká poklona, lepší se čím dál víc a ze závodů máme opravdu hodně hezkých vzpomínkových snímků. :OK:
Zazvonil zvonec a pohádky je konec a jestli se nerozvedli, tak tam žijí spokojeně až do dnes. Tak zase po zimě čus 8)