Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: Volná diskuse

Dámy a pánově, věnujte mi trochu pozornost. Vyhlášení bylo především zábavného charakteru, tak nakonec nebyl prostor pro řešení méně příjemných věcí, což bylo ve finále asi dobře. Nicméně než začnou stavby nových aut, je potřeba si vyjasnit pár věcí, aby nedošlo k nějakým komplikacím.

V prvé řadě bych chtěl znovu poděkovat všem, kteří se na letošní sezoně podíleli. Organizátoři závodů, komisaři, pomocníci při stavbě tratí a sekcí, kuchařky, babičky, fotografové a kameramani a ve finále všem účastníkům, bez kterých by sezona nebyla. To jsem už asi na vyhlášení zmínil.

Velmi mě těší, že pokud je to možné, slezeme se už v pátek večer a moudře pohovoříme a stmelíme kolektiv. To k tomu myslím patří a hned jsou naše vztahy úplně někde jinde .... během závodu není už tolik času pokecat, takže u láhve se člověk i dozví něco víc o ostatních a ne jen o tom, kdo co jezdí za regl a jakou dal zrovna vazelínu do převodovky.

Pravda, že někdy mi to možná ujede trochu víc než by mělo a je z toho trochu fiasko. Byly i chvíle, kdy jsem šel spát v půl sedmé a v devět už jsem měl mluvit do kamery a organizovat závod. To mi opravdu nevyšlo a přineslo to trochu komplikace a nasrání lidí, co přijeli závodit. To chápu a chybu přiznávám, omlouvám se. Budu se snažit, aby se podobné incidenty neopakovaly a závody probíhaly v souladu. Možná jsem někdy moc drzý, někdy možná moc sprostý, někdy mám možná nevhodné vtípky ... ale snažím se všechny neduhy odstranit :lol:

Občas se trochu chytnem, ale jinak jsme skvělá parta lidí a mám vás prostě rád. Chvílema jsem měl letos docela depky, že už mě to nebaví, nemám chuť jezdit ani nic organizovat a hlavně rozhodovat a vysral bych se na to ... veškerý elán mi ale navrátily poslední tři závody, které byly prostě skvělé, hlavně díky výborné atmosféry bez jakýchkoliv konfliktů. To je můj hlavní cíl, kterého chci u závodů docílit a tady se to povedlo na jedničku. Moje chuť a touha v tomto pokračovat je tedy vlastně na vás všech. Tím nechci samozřejmě vyhrožovat, ať sekáte latinu nebo vás pošlu k šípku. Každý člověk je nahraditelný, ale obětuju tomu opravdu hodně, i když to tak možná ani nevypadá. Ale veškeré zpracovávání výsledků, přípravy okolo, shánění cen atd. zaberou spoustu času. To samé může říct Honza ohledně videí a veškerých samolepek a diplomů. Takže pokud se vše ponese v duchu posledních tří závodů, tak budu šťastný člověk a budu si vše maximálně užívat a to myslím vlastně úplně všichni. Otázka je co bude v roce 2016, jelikož to pro mě bude zlomové životní období, skončím školu, budu si hledat práci a s velkou pravděpodobností se stěhovat trvale do Brna, takže vůbec netuším co bude. To je ale ještě daleko a teď je před námi rok 2015.

Všechna takhle omáčka vede ke dvěma věcem, které mi stále nějak leží na srdci a chtěl jsem to pošéfovat už na tom vyhlášení. Pravidla jízdy v sekcích máme myslím už vychytané a nenapadá mě žádná změna ani vylepšení. Veškeré couvání do branek, pohár konstruktérů atd. byly dobré nápady a nic bych neměnil.

Na autech vlastně nechci měnit také nic, ale je myslím potřeba nějak vymezit dvě zásadní věci - použité karoserie a ty zasrané blatníky :lol: Kategorie prostě rozdělovat nebudeme, v tuto chvíli je to mé poslední slovo a nechci o tom už dále diskutovat. Hold to je můj pohled na věc a takhle to bude. Tento fakt prostě berte jako uzavřený. Samozřejmě, že mnoho lidí má jiný pohled na věc a proto také vzniká Ludgeřovický pohár, kde rozdělení do kategorií bude, takže kdo prostě s mým modelem pravidel nesouhlasí, zajezdí si tam.

Takže věc číslo jedna - Použité karoserie.

Byl bych velmi nerad, aby se v tomhle směru začla objevovat nějaká anarchie a začlo se dávat na podvozky jakékoliv kusy lexanu, co kdo najde na půdě. Teď samozřejmě přeháním, ale chtěl bych stále držet ducha offroad trialu, tedy offroad aut. I v reálu už je tenhle pojem hodně široký a automobilových pořadech slyšíme výrazy nejen offroad, ale taky SUV, crossover, kombi 4x4 ... v americe je náš offroad nazýván jako truck atd. Zaslechl jsem ze začátku sezony, že někdo chce dělat VW Brouka na trial a to je právě směr, kterým to nechci poslat, nebo už to opravdu s offroad trialem bude mít málo společného. Někdo může oponovat Kačenou (Citroen 2CV), ale to je natolik specifické vozidlo, že jsem mu udělil řekněme výjimku jako zpestření startovního pole. Bylo to ale hlavně kvůli toho, že Kiki už prostě přišel s hotovým autem a neměl jsem srdce ho vyhodit. Teď to proto řeším už teď, abych něčemu takovému předcházel a důrazně žádám každého, kdo chce zkusit nějaký experiment nebo atyp, aby se se mnou předem poradil! Kiki se sice obhájil videi na internetu, kde kachna v trialu byla, ale pokud bychom to brali podle toho, tak to nevymezíme nikdy, protože na světě už vzniklo tolik staveb, že by mohlo jezdit opravdu vše. Viděl jsem kastli Felicie na podvozku Frontery, Peugeota 205 na Samuraiovi, Golf II na Patrolu, Nissan Micra na Pajeru .... takže s takovou bychom to opravdu dopracovali někam, kam nechci. Kachna už jezdit nebude. Totéž platí třeba s Unimogem - opět se zde tvoří kategorie Truck Trial, takže ideální hračka sem. Argument, že Unimog není homologovaný jako náklaďák, ale jako traktor opravdu neberu. Takže prosím, držte to stále v mezích offroad trialu, ať ty závody nějak vypadají. Samozřejmě SUV jako Evoque nebo X6 jsou v pořádku. Snad se nenajde takový prudič, který se bude hájit tím, že Meruňka v autosalonu řekl, že Octavia Scout je SUV, takže položí Octu na SCX a přijede závodit .... takže buďte prosím soudní a v případě nějakých experimentů mě před koupí karoserie nejdříve kontaktujte, děkuji.

:OK:


Věc číslo dvě - blatníky alias zakrytí kol do půlky

Tato záležitost mě už dlouhé roky budí ze spaní a bojím se, že tomu bude i nadále. To je snad jediná věc v republice, která se řeší víc než 30ti korunový poplatek u lékaře.

V pravidlech je zapsáno následující:
- karoserie musí zakrývat kola alespoň do poloviny jejich šíře (nebude se přeměřovat do detailu, ale aby to bylo v přijatelné míře, posoudí komisař); auta s příhradovým rámem bez blatníků nebo truggy nevyhovují této podmínce

Opravdu jsem tento koníček nechtěl dopracovat k tomu, abych chodil s šuplerou kolem každého auta a řešil milimetry. Stanovilo se to především proto, aby nejezdily opravdu truggy auta - kabina a vzadu pár trubek a kola nebyla úplně venku (Wraith a spol.) nebo někdo prostě na prasáka nesundal klec z honcha a nejel s budkou a půlkou holého podvozku. Bohužel je to ale natolik omílaným tématem, že je to prakticky stěžejní bod celých technických pravidel, bohužel především pro mě. Tohle rozhodování je opravdu nepříjemné a tyhle situace "divej Franta má malé blatníky, ty si ředitel, tak to rozhodni" skutečně nesnáším a naskakuje mi z nich husí kůže a kazí veškeré pozitivní dojmy z tohoto koníčku. Bohužel to tedy ale rozhodovat musím skutečně já, tak chci aby v tomto byl jednou pro vždy klid a nějaká štábní kultura. Kdybychom šli opravdu do detailu a řešili jsme opravdu zakrytí půlky kol, tak vyhážeme asi půlku startovního pole včetně Vitary, protože půlka kol je docela problém dosáhnout i u hodně karosérií na seriovém SCX a mnoho aut tu půlku prostě nesplňuje. Proto jsem to pravidlo napsal tak nějak volněji, aby se to nemuselo tak do mrtě řešit, ale řeší. Problém je o to větší, když se kastle zužuje a zaobluje směrem dopředu, takže ve středu je kolo zakryto z 3/4 a vepředu z 1/3 což jsou budky jako Vitara, Jeep bez blatníků a mnoho dalších. Hodně toto hodnocení také mění volba disků, jelikož budka na podvozku s origo disky vyhovuje, ale s nějakým brutal offsetem, už je celé kolo prakticky venku. Je tedy v tuto chvíli asi na každém, aby byl soudný především k sobě a podíval se na své auto a vyhodnotil situaci. Předejdeme tak dohadům na závodě, které kazí celou atmosféru a vlastně úplně všechno a mě ubírají chuť vůbec něco pořádat a dál závodit. Ani nevím, jak to tedy ještě zapsat do pravidel hlavně u aut, kterým se ta bouda prostě zaobluje, jelikož ve středu kola já podmínku splňuji, ale na špičce už je ta kastle hodně zužená, tak ve středu není. Intenzivně se to řešilo v Přerově, ale už ani nevím, jak jsme toto vlastně rozsekli. Popravdě já hledám vždy cestu, aby bylo co nejméně komplikací a konfliktů a byla hlavně pohoda, takže za mě v tuto chvíli není žádné auto, které by bylo vyloženě přestřelené, i když hodně jich je dost na hraně, asi i to moje. V tom přátelském duchu, v kterém to chci stále vést bych se třeba autem jaké mám já u konkurenta vůbec nezabýval, ale prostě nějaké meze to asi mít musí, takže se to musí vyřešit, ať je klid. Chci udělat nějaký přijatelný kompromis, ale zas to nehnát do nějakých extrémů. Například mladej Martin Smékal se na to vykašlal, protože hledal koníček kde bude pohoda, sranda a relax a né dohady na každém závodě, tak že se radši bude věnovat něčemu jinému. To mě osobně třeba hodně mrzí a nechci, aby počet těchto jezdců narůstal. Takže pánové opravdu buďte k sobě soudní, mrkněte na svá auta a zapřemýšlejte jestli vám těch pár mm na autech stojí za hádky po celou délku sezony a narušování celkové pohody na závodech. Já na svém taky zapracuji. I když opravdu nevím, jak to rozseknout, zakryté kolo do půlky po celé jeho délce, kde je schováno pod budkou? Opravdu tohle nechci řešit celou další sezonu ....


No proč toto celé vlastně píšu. Konec sezony byl skvělý, ale už teď mám silné obavy o začátek sezony další. Postaví se mnoho nových aut a začínáme od znova. Chci tedy vše nastolit s předstihem, abychom prostě do prvního závodu nastoupili v maximální pohodičce a tak i pokračovali. Matěj měl dobrý nápad, udělat takovou online technickou přejímku. Ať mi třeba každý před startem pošle fotku nového auta, abychom kdyžtak mohli ještě V KLIDU pořešit nějaké nedostatky.

Dál bych chtěl uvést, že maďaři a zřejmě i rakušáci mají zájem a chtěli by si naše závody vyzkoušet. Taktéž se mi přihlásili již dva chlapi z Prahy, kteří chtějí jezdit k nám pravidelně. O to víc na nás padá břemeno, abychom vše ustáli a byli prostě v pohodě. Je to vizitka moje, vás všech a ve finále celé Moravy, protože jsme prostě RC Offroad Trial Morava a válčíme tady prostě za celou Moravu. Představa, že dojedou maďaři a pražáci a ve druhé sekci se strhne mela ohledně blatníků a všichni návštěvníci budou znechucení odjíždět domů mě naprosto děsí, takže chci udělat vše proto, aby to takhle nebylo. Bohužel podobné fiasko proběhlo, když u nás byli kluci z Plzně.

Proto zde vše vyvěšuji i teď a velice vás žádám, aby již celá diskuse tady probíhala V KLIDU a S CHLADNOU HLAVOU a taktéž i celá další sezona. Děkuji za pozornost.

Trial je pro mě droga a představa, že bych už nejezdil nebo se to jezdilo beze mě, je strašná. Tak to udělejte prosím i pro mě a buďte prostě v pohodě a nad věcí :-)

Váš Vedoucí :OK:
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Volná diskuse

8o Teda zírám, já už dlouho nic hodnotného nečetl a dnes jsem si to vynahradil, takový román... :-D

Ale k věci, zrovna dnes mne napadlo, že už se dlouho nestrhla bitva o pravidlech :-D
Máš pravdu řediteli v mnoha věcech, tenkrát s těmi ze z Plzně to byla ostuda, však už vícekrát nepřijeli, nu což chybami se člověk učí. Co se týká pravidel, myslím, že v průběhu je dolaďovat není nic špatného, občas koukám ke kolegům z RC truck trialu a tam drobné změny vychází pravidelně k zimnímu i letnímu poháru... Takže, konkrétně k blatníkům, klidně bych doplnil formulaci, že blatniky musí zakrývat tu část kola v ose nápravy. Co mne "trápilo" už dříve, byly "trugy", čili prostě auta co nemají karoserii až přes zadní nápravu, jenže to je prakticky polovina Axiálů, co s tím, přece nelze jen tak zakázat :NO: Takže buď tolerovat, i všechny ostatní co mají prostě vzadu "plochu" nebo opravdu zavést další kategorii.
bflmpsvz
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: Volná diskuse

milan008 píše:Ale k věci, zrovna dnes mne napadlo, že už se dlouho nestrhla bitva o pravidlech :-D


No pozor pozor, žádnou bitvu tady rozpoutat nechci. Proto několikrát zmiňuji, abychom to tu pošefovali v klidu, s chladnou hlavou. Chci právě předejít tomu, aby se ta bitva nestrhla na prvních závodech další sezony. Chci se do ni těšit a ne z ní mít strach ...

milan008 píše:Takže, konkrétně k blatníkům, klidně bych doplnil formulaci, že blatniky musí zakrývat tu část kola v ose nápravy.


Takže aby opravdu do půlky skrývala budka kolo v ose nápravy a pak už směrem dopředu to povinné není? což je třeba ten můj případ ..... a dva lidé mi řekli, že by mé auto vyhodili, tak právě v těchle detailech je to potřeba vyjasnit, protože tyhle detaily pak dělají hádky ...

milan008 píše:Co mne "trápilo" už dříve, byly "trugy", čili prostě auta co nemají karoserii až přes zadní nápravu, jenže to je prakticky polovina Axiálů, co s tím, přece nelze jen tak zakázat :NO: Takže buď tolerovat, i všechny ostatní co mají prostě vzadu "plochu" nebo opravdu zavést další kategorii.


Teď moc nerozumím co myslíš, třeba auto od Matese? Třeba tvůj Hilux dříve s klecí honcha byl to samé ne? jen měl na té "ploše" ještě pár trubiček navíc ... :-D :BYE:
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Volná diskuse

Bitvu jsem myslel v uvozovkách, ano, blatniky se mohou zužovat vpředu i vzadu, a ano, stejně Matesovo i moje první Toyota, druhá už měla korbu a byl to v podstatě pick up, takže také ne pravý offroad, ale pickupy bych nechal, ale pokud by vzadu byla plošina s klecí, to už opravdu není offroad. Viděl jsem tuším v Mrakáči auto s plošinou a s blatníky, to bych také nebral.

PS. pro všechny, je to JEN MŮJ NÁZOR :OK:
bflmpsvz
Uživatelský avatar
PetrH
Častý přispěvatel
Příspěvky: 695
Registrován: 26.11.2010 0:00
Bydliště: Brno-město
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Volná diskuse

Já myslím, že fakt není pro nikoho problém nějaký blatníček na autě dodělat, pokud mu kastle kola nezakrývá.
Kdyby chtěl někdo z našeho poháru závodit jinde, taky si přečte jejich pravidla a auto podle nich nachystá.
Aspoň mě by teda nenapadlo jít někam na závody s autem, který nesplňuje tamní pravidla.
Tak proč nectít pravidla vlastní.

A obecně souhlasím s tím, aby auta vypadaly co nejblíže svojí reálné předloze.
Mám třeba na autě i zrcátka a ikdyž mě hodně lidí strašilo, že budu škrtat,
tak se mi to za 3 závody nestalo ani jednou.

Na příští sezonu se těším, ikdyž jsem celkem vytížený a nezvládám jezdit na všechny závody,
tak je to pro mě vždycky super relax.
Vzduch: Sea Beaver, PA-18 Piper Super Cub, MPX Lentus

Email: expohouse@expohouse.cz
Uživatelský avatar
Čefa66
Častý přispěvatel
Příspěvky: 544
Registrován: 08.01.2012 0:00
Bydliště: Brno

Re: Volná diskuse

PetrH píše:Já myslím, že fakt není pro nikoho problém nějaký blatníček na autě dodělat, pokud mu kastle kola nezakrývá.
Kdyby chtěl někdo z našeho poháru závodit jinde, taky si přečte jejich pravidla a auto podle nich nachystá.
Aspoň mě by teda nenapadlo jít někam na závody s autem, který nesplňuje tamní pravidla.
Tak proč nectít pravidla vlastní.

A obecně souhlasím s tím, aby auta vypadaly co nejblíže svojí reálné předloze.
Mám třeba na autě i zrcátka a ikdyž mě hodně lidí strašilo, že budu škrtat,
tak se mi to za 3 závody nestalo ani jednou.

Na příští sezonu se těším, ikdyž jsem celkem vytížený a nezvládám jezdit na všechny závody,
tak je to pro mě vždycky super relax.



ABSOLUTNÍ SOUHLAS !!! A ředitel je frajer nezapomněl, i když možná chtěl :-D
Trial, Drift, Silnice, Terén
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Volná diskuse

Tak ještě to trochu rozvířím, ale v klidu a s úsměvem :OK:
Abych nepsal úplné bláboly, přečetl jsem si toto: http://www.offroadtrial.cz/pravidla/ a doporučuji všem co se chtějí zapojit do debaty, aby si je přečetli též, i když někteří, jako například náš Pan Ředitel je určitě znají nazpaměť a lépe než já.
Především ještě chci říct, že nechci nikoho do ničeho nutit, někam tlačit a že se chci zúčastnit příštího ročníku poháru za jakýchkoliv podmínek.
ALE, změna je život a možná bychom se mohli tomu skutečnému trialu trochu přiblížit. Ta pravidla jsou poměrně obsáhlá a určitě nebudeme řešit čtyřbodové pásy a pod. ALE, vím, že i já jsem téměř vždy byl proti kategoriím, nicméně dnes jsem nakloněn k jejich zavedení a to zejména co se týká zpracování karosérií. Ve velkém trialu jsem tedy našel spoustu kategorií, konkrétně: Originální vozy, Sériové vozy, Vylepšené sériové vozy, tyto všechny mají společné to, že kastle, rozměry a obrys musí odpovídat výrobci. Čtvrtá kategorie Promodified musí mít:
"Karoserie musí vypadat jako vozidlo (auto). Kapota přední blatníky, boky karoserie,
zadní blatníky musí být na vozidle namontovány. Materiál karoserie je libovolný.
Předek vozidla musí mít „masku“ s naznačenými světly."
Tedy i tato musí mít zadní blatníky.
Pak je kategorie Prototypy, kde je kastle libovolná, a nakonec kategorie Open kde v podstatě nejsou pravidla žádná.
Takže toto má blatníky

Obrázek

a toto blatníky nemá

Obrázek

no jo, ale co toto, na našich drahách rozšířený model

Obrázek

Asi bych řekl, že blatníky MÁ, a že pokud splní pravidlo a zakrytí části kola, byť ne "blatníkem" ale plošinou tak patří do naší Velké Jediné Kategorie ;-)

Takže zase asi zůstanem s kategoriemi při starém :-D

Nicméně, našel jsem několik zajímavostí, které bychom použít mohli, například:

Každý účastník může vznést protest proti vozu jiného účastníka. Pokud předpokládá, že
toto vozidlo neodpovídá technickým pravidlům. Protest je třeba předat výhradně řediteli závodu.
Ke zpracování protestu přizve ředitel závodu další dvě osoby podle své volby (pokud
možno rozhodčí ze sekcí).
Toto grémium tří osob rozhoduje o protestu při zohlednění pravidel. Rozhoduje prostá většina
hlasů.
Při předání protestu řediteli závodu se platí poplatek ve výši (500) Kč v hotovosti.

A potom se mi ještě velmi zalíbilo toto pravidlo:

Trestné body pro couvání (kat. L,O,S,M)
Rozvor náprav:
do 2000 mm – 6
2001-2150 – 5
2151-2300 – 4
2301-2450 – 3
2451-2600 – 2
přes 2600 – 1

Samozřejmě jej trochu upravit pro nás, dejme tomu na tři rozměry :-D to zas bude křiku

Závěrem děkuji všem co v klidu a bez vztekání dočetli až sem, mám vás všechny rád :YOP:
bflmpsvz
Uživatelský avatar
Worm
Uživatel
Příspěvky: 310
Registrován: 25.09.2010 0:00

Re: Volná diskuse

Nooo asi bych to zbytečně nekomplikoval...kategorie zůstane jenda, jak řekl ředitel a s tím souhlasím. Různé body pro různé rozměry je zbytečně komplikované a další věc která by se musela hlídat navíc.
Souhlasím s možností protestu od kohokoliv ale to si myslím že tak nějak neoficiálně funguvalo i teď (někdo něco řekl, zbytek se pohádal a ředitel z toho byl měsíc špatný... ale zase se naučil konečně trochu chlastat :wink: :lol: )

Spíš bych opravdu apeloval na každého ať se zamyslí nad boudou, kterou použije a hlavně aby vypadala jako auto a to jak předek, tak zadek. No a pak už je jen malý krok k zavedení povinného řidiče, ale to můžeme nechat třeba na sezónu 2016 :wink: 8)

ad. Honcho - je to sporné ale přecejenom je to základní kastle nejrozšířenějšího podvozku takže bych ji toleroval
Naposledy upravil(a) Worm dne 09.11.2014 19:10, celkem upraveno 1 x.
Ford F100 Rasty, FordkAA 1930
Revo 1/16 - Montek Motorsport
FOTO VIDEO
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Volná diskuse

Pozor pozor, nejedná se o šířky!!!
bflmpsvz
Uživatelský avatar
Worm
Uživatel
Příspěvky: 310
Registrován: 25.09.2010 0:00

Re: Volná diskuse

jasné, jsem se přepsal ale i tak si myslím že totok je zbytečné v našich podmínkách....
Ford F100 Rasty, FordkAA 1930
Revo 1/16 - Montek Motorsport
FOTO VIDEO
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Volná diskuse

nu, myslím, že právě není, neboť zrovna ty Honzo, couváš určitě vícekrát než Ředitel, nebo Balu ... :-)
bflmpsvz
Uživatelský avatar
Worm
Uživatel
Příspěvky: 310
Registrován: 25.09.2010 0:00

Re: Volná diskuse

No to učitě couvám, ale to je spíš o rejdu než o délce auta. A když už rozlišovat tak celkovou délku než rozvor.
Ford F100 Rasty, FordkAA 1930
Revo 1/16 - Montek Motorsport
FOTO VIDEO
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Volná diskuse

No to právě ne, není to můj výmysl, je to ze skutečných pravidel ověřených mnoha závody, rozvor je mnohem důležitější než délka, ale tak, jen tak debatujeme, škoda, že to nezajímá víc lidí :-p
bflmpsvz
Uživatelský avatar
Balu
Píšu hodně
Příspěvky: 1629
Registrován: 22.01.2012 0:00
Bydliště: Přerov

Re: Volná diskuse

Už jsem tady řešil s Ondrou i koeficient podle rozvoru,s tím že se při přejímce určí podle vzorce koeficienty pro různé rozvory a výsledky se pak jen přepočítají podle vzorce,ale nesetkalo se to s kladnou odezvou.I když podle mě to bylo nejjednodušší řešení.A s těma karoseriema jsem pro,aby to vypadalo jako reálný model offroadu,který se vyráběl.Jinak bych to asi neřešil,pravidla jsou daná ,tak jen postavit,nebo upravit auto aby prošlo přejímkou.
Ford Bronco 1967 "Dědek" Home made šasi
Ford bronco 1973-Špenát EVO III Home made šasi
Toyota FJ 40 Home made šasi long zúžené nápravy Axial
Mitsubishi Pajero CC-by Mrak v plným tuningu
Xray T3 drift
Hpi Blitz
http://balu67.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: Volná diskuse

Ano když, tak bych řešil auta podle rozvoru a ne podle délky a skutečně minimálně dvakrát jsem tohle už nadhodil protože mě to také z velkých offroadů zaujalo, ale nějak se to fakt nesetkalo s kladnou odezvou. Zřejmě kvůli toho, že by se to vše "zkomplikovalo". Nicméně nejjednodušší by asi bylo udělat několik druhů výkazů a podle jedné přejímky by pak každý už měl přidělen svůj výkaz, kde by byla změněná kolonka couvání, což až takový problém není. Teď otázka jestli se do toho pouštět, když každý spíš řeší šířku auta ...

Jinak nástavbu za autem bych asi neřešil, nějak vyhazovat honcho je asi nesmysl. Je pravda, že pro jezdce je placka za kabinou velká výhoda, ale tak asi bych se do toho nějak nepouštěl. Pravidla skutečného trialu jsou takové trošku jiné, řekl bych ne úplně převeditelné do modelářského měřítka. Je pět kategorií podle stupně úprav - v prvních třech nemá smysl mít nic jiného než samuraie.

O - samurai bez uzávěrek na malých kolech
S - samurai s uzávěrkama na větších kolech
M - samurai s uzávěrkama, nápravama z toyoty a motorem z mazdy
PM - trubkový rám potažený plechem na kterém je našroubovaná maska z Jeepu - pod kapotou V8 z Chevroletu na nápravách Unimog
P - celotrubkový rám bez masky Jeepu, motor V8 Chevrolet a nápravy Unimog s řiditelným zadkem

Naše auta jsou tak nějak na pomezí S/M ale jinak bych asi pravidla velkého offroadu nějak neřešil už jen kvůli toho honcha ....

Ale jinak to pětikilo za protest beru :-)

Tohle ale Honza řekl naprosto přesně:
Worm píše:Souhlasím s možností protestu od kohokoliv ale to si myslím že tak nějak neoficiálně funguvalo i teď (někdo něco řekl, zbytek se pohádal a ředitel z toho byl měsíc špatný...


protesty tady máme furt :lol:

S řidičem prosím néé ... :-I jako řešit interiér na trialovce se mi fakt nechce :-( i když přiznávám, že točící se spur za čelním sklem není zrovna maketové ....

No vzhledem k tomu, že v diskusi je tu jen pár jmen tak doufám, že si to ostatní přečetli a berou na vědomí ....
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER

Zpět na „RC Offroad Trial Morava“