Tak kluci, po svém vyjádření o pár stránek zpět jsem si vylil srdce, ale do pravidel jsem vlastně ještě nic nepřipsal. Na moji slohovku už se mi začali ozývat někteří s prosbou, jestli tohle a tohle auto můžou postavit, takže jsem rád, že to berete takhle zodpovědně a doufám, že budete pokračovat v případě, že bude něco jen zdánlivě sporného. Spoustu z vás už staví ve velkém stylu, tak chci pravidla vyjasnit, dokud to ještě nemáte všechno postavené.
Takže do pravidel ohledně karosérií připisuji následující:
- karosérie musí být použita ze sériově vyráběného offroadu/SUV popřípadě jeho přijatelná modifikace, veškeré atypické karosérie a pokusy budou povoleny po předchozí domluvě!
Co je přijatelná modifikace posoudím já, takže veškeré nápady konzultujte se mnou, děkuji. Jsme modeláři, takže samozřejmě vítám touhu postavit něco zajímavého avšak ne zcela sériového, ale v nějakých mezích to musíme udržet. Podmínka, že to nesmí být ani truck ani traktor zůstává.
Dále aby se to nezvrtlo do nějakých extrémů připisuji následující pravidlo:
- délka převisů karosérie musí být taková, aby karosérie zakrývala v bočním pohledu kola vpředu i vzadu minimálně do poloviny vnějšího profilu pneumatiky
A také toto:
- rozvor vozidla musí být minimálně 230 mm
A co se týče blatníků, pravidlo zapisuji takto:
- karoserie musí zakrývat kola alespoň do poloviny jejich šíře po celé délce kola pod karosérií (nebude se přeměřovat do detailu, ale aby to bylo v přijatelné míře, posoudí komisař); auta s příhradovým rámem bez blatníků nebo truggy nevyhovují této podmínce
Takže auto musí splňovat blatníky a zároveň převisy, takže ta část kola pod budkou musí být schovaná, za budkou (max půlka profilu gumy) schovaná blatníkem být nemusí.
Stále to chci držet v nějaké přijatelné míře, ne abych musel před každým závodem s šuplerou oběhnout celé depo, tak buďte prosím soudní a berte to svědomitě. Je dost možné, že některé auta, co letos startovaly se budou muset upravit, aby se do pravidel vlezly. Ale pokud se tomu nestanoví nějaký řád, tak bude vzájemná domluva ohledně technických pravidel velice náročná ....
Dále aby bylo jasno - uzávěrky diferenciálů povoleny! DIG nebo jiný systém odpojování náprav zakázán! Portálové nápravy povoleny!
Možná by bylo dobrý Ondro hodit sem schématický náčrtek toho cos napsal ať je ouplně jasno.
Ford Bronco 1967 "Dědek" Home made šasi Ford bronco 1973-Špenát EVO III Home made šasi Toyota FJ 40 Home made šasi long zúžené nápravy Axial Mitsubishi Pajero CC-by Mrak v plným tuningu Xray T3 drift Hpi Blitz http://balu67.rajce.idnes.cz/
dobré zkusím něco sesmolit. myslel jsem, že je to maximálně jasné, ale obrázkem se nic nezkazí ... možná bude jednodušší to nakreslit ručně než se vehementně snažit v malování s nejasným výsledkem :-D