Maztekk má pravdu - logika věci: pokud mám nakloněnou hřídel z hrušky, kardan a hřídel do převodovky, jde o točivý pohyb přenášený přes klouby. Z čehož vyplývá, že pokud jde o zmenšení úhlu u hrušky (naklopením nápravy dopředu),
sníží se jen jeho namáhání, funkce zůstává stejná. U převodovky zůstává úhel stejný a největší, protože jej nelze naklopit! Tím by se zvětšil úhel na druhém kardanu, který je v ose převodovkových hřídelí!!! Z toho plyne - limitující je jen nejostřejší úhel zlomu karanu u převodovky
/fialový kroužek/, na nápravě si lze pomoci vhodnou úpravou.
Přeženu-li to do extrému - pro lepší představu - při úhlu nápravy stejném jako teleskopická část kardanu, stačí i jen jeden jediný kloub kardanu a to u převodovky, kde jde do vodorovné polohy s terénem, tudíž teleskop by mohl být nasazen rovnou na hřídel a funkce by zůstala stejná!!!
Čili závěrem, dobrá ložiska, minimální vůle a osy céček kolmo k zemi!!!
Jak bylo řečeno, nebudou-li tyto osy zatáčení k zemi kolmo, kola nerejdují ale začínají se podvrkávat...
Když si vezmeš přední nápravu, překlopíš ji o 90° dopředu, zjistíš, že vůbec nezatáčí, ale jen se zvedá do leva a pak klesá, na druho stranu se jen zvedá do prava a opět klesá, podl toho jak ji servo naklápí...
TOTO JE TŘEBA CTÍT! Čím více je zatáčení v kloubech mimo kolmou osu, tím se zatáčení zhoršuje a zvyšuje se namáhání jak serva (což zvyšuje odběr proudu, ve špičkách snižuje životnost serva i reglu), tak páky serva, těhlic a nejvíce ložisek (opět jde o jejich životnost a při dnešních cenách ND...)
Nemám zrovna vhodnou foto, ale špetku je to tu vidět, ve předu osa hřídele z hrušky podle serva
/červená čára/, v zadu je to vidět docela dobře - a jelikož zadek nezatáčí, je možno jej naklopit jak jen libost dovolí :FINE:
zelená = osa hřídelí z hrušek
žlutá = teleskopická část kardanu
modrá= osa hřídelí z převodovky

V tomto konkrétním případě na rozvor náprav 250mm vyrobit vhodně krátké zadní spodní linky a horní Y-link prodloužit (stříbrná podložka = červeně zakroužkováno), čímž se dosáhne vhodného záklonu.