salamandr :
Bohuzial fyziku aut vyriesit neviem. To, ze na asfalte bez difflockov a AWD sa spravaju cudne vsetci dobre vieme, nepaci sa nam to, ale zatial sa to potichu akceptuje. Preco je to tak, netusim, vedia to iba ludia z OOVEE. S tym ale nic nenarobime, pretoze je to dane hrou ako takou, nie mapou. Aby sa tieto nezelane efekty potlacili na minimum, vela tvorcov map preferuje mierne blato. Moja standardna filozofia tvorby mapy je jednoducha, vzdy aspon 2 cesty k cielu :
- kratsia cesta na hranici prejazdnosti, resp. riskantna
- dlhsia cesta jednoduchsia, ale hrozia problemy s palivom
Tieto 2 zasady sa samozrejme nie vzdy daju dodrzat, Vajont je toho ciastocnym prikladom. Dovodom je fakt, ze rozmer terenu je iba 1 km x 1 km, co je zalostne malo - suprava s drevom ma napr. 20 metrov, to je potom 50 dlzok suprav na mape od jedneho kraja k druhemu. Toto je strasne limitujuci faktor, hlavne vtedy, ked niekde chcem urobit nejaku tu vacsiu strukturu.
Teraz k tym nespevnenym cestam - to uzemie za priehradou - v tej casti, kde je nakladka dreva - bude postupne zaplavene vodou. Ta uz zacala mierne stupat, preto je vacsia cast (povodne 100%) ciest rozbahnena. Opat ale plati pravidlo, ze vzdy najdes relativne schodnu cestu, staci hladat. Jedno je iste - nie je to ale ta najkratsia. A aby to cele nebolo tak jednoduche, tentokrat som pridal aj takmer trialovy usek jazdy potokom so sutrami. Situaciu ale znacne zjednodusuje, ze v mape vies najst T813 8x8, alebo raketaka, oba vozy toho zvladnu naozaj dost vela, len si ich musis zasluzit, preto cesta k nim uz len z principu nemoze byt lahka. Skratka som nechcel, aby po dne priehrady niekto jazdil rally Uazom.
Mam v plane dalsiu mapu, kde pojde prave o to, ze cast mapy budes musiet dat Uazom, pretoze s nakladiakom sa tam nedostanes. A na porazenie bude ... aaale to uz nechcem prezradzat.
Nejake tie kilometriky po ceste aj neceste som s nakladiakom (armadna T815 8x8) urobil, takze o realite ST si nerobim ziadne iluzie, ma k nej bohuzial stale dost daleko. Na druhu stranu, je to najlepsia offroad hra, aku poznam.
Netvrdim, ze ta mapa je dobra, mne osobne sa Most po mapovej stranke paci viac, Vajont je lepsi po stranke architektury, pretoze je postaveny okolo niecoho netradicneho - zatial nenaplnenej priehrady (ktora pri pokuse o naplnenie sposobila katastrofu).
T813 vo farbach RC4x4.cz pri hradzi priehrady :
