Wankel ti muze udelat papa i po 30tis kdy se k nemu nechavas jak mas. Ale zname i auta, ktera nesetrej, maji nalitano pres 150tis a tlaky na rotorech stale pekne.
Wankel chce tocit do vysokejch (aby se neusazoval karbon), pravidelne kontrolovat olej, nechcipat za studena a pred chcipnutim vytocit aby se motor promazal.
BTW 3 motory TSI nam na firme nevydrzeli ani tech 30tis nez se potkali diky slendrianu kontroly a konstrukcni vade. Vic aut s motory TSI na firme nemame. :mrgreen:
Novej motor do RX8 stal kolegu 100tis. Doba dodani 3 dny z UK. Motor TSI stal stejne a cekalo se na nej mesic.
Bezne opotrebeni wankelu jsou apex tesneni na rotorech a vydrene housingy. Repase stoji asi 30tis a na 150tiskm je zase klid. Ma u pistaku takova oprava stala 50tis. Kdyz by na tom Wankel byl hodne spatne, tak se sklada skoro novej motor za 80tis.
Napriklad kdyz se na klice rotoru zadre lozisko, diky cemuz ma rotor vuli a silne vydre steny housingu.
Wankel ma sice sve nedostatky v podobne nizke komprese a diky tomu i spotreby, vyzaduje urcity pristup majitele ale ten charakter je bomba.