Tak si dovolim malou recenzicku.
Jsem zde znamy tim, hlavne v tomto vlakne, ze felicii, ktery kdyz se podivas pod spravnym uhlem pod predni blatnik, tak misto podbehu vidis skrz auto k druhymu kolu, nepovazuju za dobry auto. Felicie mela zustat favorit a motor, puvodne ze stare praoctavie (dale skoda 100, 105, .....az 135), uz nemel dostat prepracovanou hlavu a zit dal ve filcce.
Kazdopadne nyni skodovka vyrabi auto, ktery myslenku spatneho auta dotahuje jeste mnohem dal.
A to je prosim novy rapid.
Svuj skvely stary francouzsky bezporuchovy majestatni vuz mam v servisu pac umrelo vysokotlaky cerpadlo co stoji vic nez je trzni hodnota meho specialu a jako nahradni kolotrk mam fungl nagl rapida.
Prvni dojmy byly rozpacity, uvnitr vse brutalne plastovy, materialy zadny, prijde mi, ze tuhle tvrdou gumosmes tlaci nejaka linka rovnou z recyklatu. Ve dverich jsou 4 ruzne vyplne, jeden plast navazuje na druhej, sedacky nemaj zadnej mikroplys nebo tak, jen takovej ubrus .... Odhlucneni neexistuje, jizda po kostkach = brutalni hluk, rezonace vseho, prehlusi to hlasity hovor i radio a je to fakt az bolestivy megahuceni. Cely podvozek je celkem nervozni a auto dost drnca.
Prekvapil me motor. 1.2 s turbickem je prijemna, neni zrava a pokud jedete s prazdnym autem, je to svizny svezeni. Ma turboefekt, chybi mu kroutak, ale za motor palce nahoru. Ovsem. Jakmile zaprahnu karu, blbejch 400 kilo sterku na ni (hromadecka) a motor ma co delat, to samy nalozeni posadkou ci dotankovani doplna znamena znatelny ubytek vykonu. Brzdy celkem staci, i ty bubny (?!?!) vzadu, ale jen do chvile nez potrebujes zpomalit nalozenej. Znacne otupi a fakt to moc nebrzdi.
Brutalni vec je ale karoserie. Tvary libivy, coz o to. Ale koumal jsem jednotlivy dily karoserie, slicovani, a... Prijde mi, ze je to vyrazeny z jednoho kusu plechu :mrgreen: . Kde maj ostatni auta ruzny okapy, drazky, kde se slejzaj treba 4 dily samonosky a jsou zapertlovany do sebe, tady vidim jen jeden tvarovanej plech. Mavl jsem nad svymi dojmy rukou, preci jen tupci to neprojektovali a ja nesezral Salamounovo hovno.
Tak jezdim, uzivam si tvar volantu ne nepodobny tomu z bmw 1 (i kaplicka a budiky delaj pri tom mrknuti pri jizde takovej dojem) a rikam si Bud rad, ze se vezes a ze sem neprsi.
TO JSEM SI OVSEM RIKAL DO PRVNIHO DESTE.
Zijete se mnou v republice, vite, ze venku uz par dni chcije. Jednou takhle pri dojezdu k pumpe brzdim a slysim splouchani. To si fakt delas prdel, no, je prazdna tak sploucha. Natankuju, zvuk sleduju - a sploucha furt. Tak jsem se tomu nekolik dni smal, dokud jsem nezaviral za dcerou zadni dvere - KAAAAMO NAPRSELO DO OBOU ZADNICH DVERI, JE TAM TOHO FAKT DOST, pri pohybu dverma citis a nasledne slysis tu hybnost vody. Zespoda dveri odtud naprsena voda velmi zvolna netesnosti mezi plechy unika, zanda odkapnicka, nic zamerneho. Vazne nekdo verite, ze jsou ty dvere pozink? :-D :-D kdyz ted dva dny neprselo tak se voda ztratit nestihla. Uz prsi zas. :-D
To me vazne dorazilo. Melo to 5000 km, ja najel dalsi dva. Jako to je brutus to se na me nezlobte. Dyt to zevnitr shnije tak za dve sezony :FINE: heh... Po zaruce... :FINE:
Naznaky frajeriny rapid ma. Spaceback je navic hezkej (ja drazdim sedana, kufr celkem velkej, hlavne pekne pristupnej jak se po skodovacku otevira i se sklem. Chapu i to, ze je to LEVNE AUTO, ze to rozhodne neni aspon octavka s aspon golfovym podvozkem, i kdyz se tak tvari a pozor, spoustu neznalych ho tak i vidi, a proto se nestydi za to plazit o x desitek tisic nez za konkurencni "levna auta" (treba c4 elyse, primy konkurent, co je aspon pozink, ovsem zvuk pribouchnuti dveri je totozny jako na skode 120, velmi specificky s dlouhym dozvukem, vsichni byste jiste na dalku poznali, uz proto bych s tim taky jezdit nemohl, pro obrazek takova Toyota ma cely vyvojovy oddeleni jen na dovirani dveri, maj vykoumany tlaky vzduchu uvnitr, dvere se po nacvicenem pohybu zapesti z krajni polohy luxusne zaklapnou i u tricet let stare corolly)...
Trochu fantazie.... Bez te na pozici koncernoveho designera stejne neberou...
Edit
Taky de blbe zavirat kufr. Tlak vzduchu ho nakonci dycky pribrzdi natolik, ze 3x z peti pokusu nezapadne druhy zoubek zamku, pak sviti kontrolka, obtezuje to, tasky v rukach a mlatis s kufrem jako kokot, bezva