Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Problém, problém a zase problém 8o

Takže jsem včera celý večer laboroval, až jsem se do toho začel zamotávat jako vždy když jsem šteloval řízení. Jak jsem tuhle psal, tak v týdnu jsem si všiml, že při rejdu doprava naráží servo páka při stlačení tlumičů do bočního rámu šasí a hlavně do zámku karoserie.. Tak jsem chtěl otočit servo a zkusit to dát jako to bylo originál a udělat kratší šťouchací tyč na těhlici. To mi ale nevychází s rejdem. Další problém, když jsem servo otočil je příčka šasí. Ona by tam být ani nemusela, ale u mě už jo, protože drží elektroniku a zámek karoserie.

Zde je vidět stačení tlumičů na doraz a jak je zapuštěná páka serva. Když je ztam ta prodlužka, tak to v rejdu i vychází i přes slabé dotýkání, ale není to ono.

Obrázek

Takto je to volně při rejdu, ale můžete vidět kolik chybí do stlačení tlumiče a kolik páce serva k opření o rám. A právě když je tam ta prodlužka serva, tak není nutný takový úhel otočení páky a kloubek leze ven a opře se jen minimálně, jenže tu páku tam už nechci.

Obrázek

Zde je problém, když otočím servo, a dám plný rejd, tak překáží ta příčka a to je hodně velký problém. Na této fotce nejsou ani stlačené tlumiče, takže si asi představíte co by to dělalo venku.

Obrázek

Takže můj závěr je, že jsou špatně navržené páky těhlic. Měli mít rovnou tvar jako když mají ty prodlužky. To co lidé často píší, že nemůžou v terénu zatočit v plném rejdu jednoho kola zpátky, je právě tvarem těhlic. Však podívejte se na ten úhel. Já zkusil lehce přitlačit druhé kolo a rukou jsem to tyčí neutlačil zpět. Je to skoro v jedné ose.

Obrázek

Toto je sice zadní část s prodlužkamy těhlic, ale dobrý příklad jak by to mělo být správně, aby to dokázalo utlačit. Dělá to opravdu moc a takto měli být navrženy páky těhlic od základu, ale kratší, aby se nemuseli dávat ty prodlužky a namáhat tolik servo. O to mě ani tolik nejde, ale jde mi o to, že je ta páka serva s prodlužkou je ukrutně dlouhá a dostává občas pořádnou pecku o kořen či kamen.

Obrázek

Normálně přemýšlím, že dnes uříznu jednu páku těhlice, tedy zkrátím jí a vyvrtám jednu díru, do ní závit a použiju prodlužku těhlice a udělám stejný ,ale zkrácený tvar. Jinak už fakt nevím co s tím a přinejhorším to nechat vše prodloužené jak to bylo. Já už nad tím celkově strávil snad 30 hodin laborování a výsledek není na 100%.
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Hele a nestacilo by malicko ubrousit ten pricnik? Neni nijak zvlast namahanej, ne? Takhe by mu mala odtucnovaci kura nemusela uskodit. Vim, ze to neni uplne systemovy reseni, ale na jezdeni by to mohlo stacit.
Ale uz kdyz si to ctu, tak ne mi jasny ze ti to stacit nebude a pustis se do tech tehlic:-D Protoze tahle Tacoma polovicaty reseni nebere.
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Honzo ta příčka je nejmenší problém. Udělal bych třeba zase hliníkový plech do "U" profilu. Na stranách bych do plechu přišrouboval zámek karoserie a uprostřed vršku elektroniku. Já už příčku opilovanou dost, že někdy chybí i část stěn, ale potřeboval jsem tam ten váleček na šroub z elektroniky.

Teď mi jde nejvíc o to zbavit se té prodlužky páky serva. V kombinaci páky s prodlužkou je dlouhá 33mm. Na táto fotce je to plně funkční. Ale vše je hrozně závislé na všem. Tady to nepřekáží příčce, protože je ta prodlužka a sahá až nad příčku i nad rám. Je tam vidět i ta páka těhlice. V té páce jsou 2 šroubky. A já začínám uvažovat, že tu páku prostě uříznu až k té první dirce a prodlužku dopasuji, tak aby byla zkrácena na vzdálenost druhé dirky. V tomto případě mě jde o ten záhyb na konci, protože by to v plném rejdu neutáhlo servo zpět, viz ty úhly v předchozím příspěvku a dochází k pajtlání kola.

Obrázek

Bojím se toho, protože u tohoto problému je to 10x měř a jednou řež :roll: Když bude kratší páka serva, tak bude druhý problém ta příčka, kterou tedy předělám, ale následovat bude boční dotyk o rám. No budu se v tom ještě vrtat a uvidí se zda to vůbec bude realizovatelné.
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
Tom60105
Píšu hodně
Příspěvky: 1344
Registrován: 01.02.2010 0:00
Bydliště: Česke Budějovice
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Nuu tak jsme tam kde jsme byli v pr...i.. Nuu docela mně to štve..koupil jsem to řízení..říkal jsem už je to vychytané namontuji a pohoda pujde to jak má...a ono nic..mám vše namontované a zatáčí mně to jako základ..abych řekl pravdu už mě to neba furt něco přendavat řezat nové a nové spojovačky ruzné délky, přehazovat servo z prava do leva atd..Hnus.. už s tím bojuji cca 10h a zatáčím jako základ se vším tuningem bez pajdání kola.. :NO: :HOPS:
Power Wagon Trial TRX 4 sport kit
Jeep Nukizer trx 4 sport kit
Axial scx24
Slash 2wd
Tekno 1/10 SCT410.3
LRP S10 Blast TC 2 Subaru Impreza
Traxxas Summit
Fendt 1050 Vario + Sklopka KRAMPE
http://tom60105.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Woyta
Píšu hodně
Příspěvky: 1062
Registrován: 06.11.2013 21:28
Bydliště: Hořice

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

To zaseknuti kola v rejdu resila pruzina ze serva na druhe rameno.

Jeste je dalsi moznost. Dat servo do ramu.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

A co na konec ty paky tehlice dat misto prodluzky jen trojuhelnik plechovej, kterej by ti tu diru vynes trochu ven. Nez se pustis do toho rezani.

A teda jestli tomu rozumim, tam hlavni duvod ne, ze nechces prodluzku paky na servu, protoze je na rane?
Necekal bych, ze to kdy reknu, ale nebylo by pak jednodussi udelat nejakou ochranu ty paky? Neco jako jsoh ty ukrutny napravovy chranice od gmade a podobne, ale sofistikovanejsi a decentnejsi?
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

No, já jsem teď chtěl odzkoušet tuhle variantu řízení, není to ještě odzkoušené,ale mělo by to fungovat.

Obrázek
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.
Uživatelský avatar
poschlmartin
Píšu hodně
Příspěvky: 1223
Registrován: 14.07.2012 0:00
Bydliště: kousek od ČK

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Slick7 píše:No, já jsem teď chtěl odzkoušet tuhle variantu řízení, není to ještě odzkoušené,ale mělo by to fungovat.


Obrázek

Chachá... Tohle řešení úspěšně funguje už na TL-01-B. Ovládá to osmikilovou šestikolu úplně v pohodě. Jediný vážný problém je v rázech od kol do serva a jeho abnormální opotřebení. Odkouřil jsem tak několik serv s různými variantami a jediné co se osvědčilo je tento high torque servosaver s ocelovejma pružinama.
http://www.mz-racing.net/?page=product_detail&id=21
Od té doby bez problému. Někoho by mohlo štvát že se sedmnáctikilovým servem šprajclej v potoce mezi šutry nejdu do rejdu abych ty "skály" odhrnul protože servosaver propruží, ale vzhledem k zažitejm finančním i časovejm ztrátám na servech upřímně doporučuji couvnout a zkusit najet jinak. Tento problém samosebou není až takovej u krátký čtyřkoly jako u zašpérovaný šestikoly která má víc jak třičtvrtě metru a jen tak se neotočí na fleku...


Nu a co se řízení týče. Slickovo jezdím od února 2015 - čili rok se svou úpravou s pružinou a bez problémů. Jediné zpozorované pajtlování je pod plným plynem a plným rejdem na jednu stranu na couvačku, kdy auto chytá smyk a tedy se odlehčí, čímž prověsí pružinu - a to tedy logicky nikdy nedělám (no dobrá, párkrát na ledu jsem se nechal unést). A kola se mi za ten rok nikdy v rejdu nesekla! Do ničeho nic nenaráží... Takže se musím pochválit, ale no-problema!
Rejd mám nastaven na 80% a o hooodně lepší než maj moji mladí klucí s origo plast Axial nebo Integy ALu. Na 100% nastavím jen sporadicky na triálek, mám jen CVD a tak je šetřím.
Na foto je nastaveno 85%...
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Na středu nápravy mít hřídel serva mě také napadlo, ale to je u Tacomy neřešitelné. Martine, ta pružina funguje, to vím a loni na prvním trialu jsem to měl taky. Jenže se mi to vzhledově nelíbí. Je to vlastně jako mít obtočený nápravy různýma tyčema. Tacoma je na stojanu omlácená jak kráva a probíhá odstraňování restů.

Obrázek

Obrázek

Vykuchal jsem celou elektriku a předělávám bezdotekový kontakt. Dnes jsem udělal delší závitové tyče, aby se to víc vysouvalo a ještě musím doupravit spodní kontakt.

Obrázek

Problém s občasným vynecháním předního navijáku vyřešen. Na přepínači byly utržené kabely na spojích, ale díky smrštovačce fungoval. Jen občas vynechal. Přeletováno, takže jeden úkol za mnou.

Obrázek

:idea: A další úkol, to jest řízení konečně vyřešeno. Bylo řezání a vrtání, ale dospěl jsem k parádnímu kompromisu, zkrácení páky serva, nenarážení do příčky a rámu šasí a obě páky jdou až na doraz, že budu muset ubrat na trimech a o drobet by se měla zvednout opět síla serva :hura: Teď jsem lakoval, tak zítra nafotím a poskytnu návod s dalším vcelku jednoduchým řešením. Mám z toho velkou radost. Doufám, že vše klapne jak má. :idea:
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

:tleskam: Jupí, dílo se podařilo a řekl bych, že jsem už konečně maximálně spokojený :tleskam: Ale začneme postupně co jsem vše udělal.

Takže jak jsem psal výše, předělával jsem i kontakt, kde jsem udělal delší závitové tyče a zase nějaké to barvení ;-)

Obrázek

To se zdá, že funguje dobře, ale zjistil jsem že odešlo asi mikroservo. Jak to teď píšu, tak musím vyzkoušet servo jiné, zda neupadl kabílek na konektor u krabičky. Znovu jsem to nabarvil, protože jak jsem s tím občas laboroval, tak byly pružiny dost odrbané a když už to bylo venku :P

Obrázek

Takto je to i s krabičkou. Teď když už jste viděli video s funkcemi a asi to už i lépe chápete, jak je to umístěné, tak zde je fotka jak se to usazuje a jak je to konstruované.

Obrázek

Úprava Slickovo řízení na maximální rejd

A přejdeme na to hlavní, z čeho mám největší radost. Stále jsem přemýšlel, jak zkráceně nasadit přední prodlužovací páku. Psal jsem, že už jsem chtěl řezat páku těhlice. Nakonec se to bez toho obešlo a uřízl jsem kus prodlužovací páky. Do té jsem ještě provrtal dirku pro lepší usazení, aby páka těhlice neznemožňovala nasadit šroubek, či matičku 8)

Obrázek

Toto je výsledný tvar oproti originálu. Kdybych jí neuřízl, tak by užší konec narážel do "C" hubu.

Obrázek

Zde je vidět uchycení zkrácené prodlužky na páce těhlice. Musel jsem to nasadit zespodu.

Obrázek

Musel jsem otočit servo, aby to nenaráželo do caplíku, na odemknuté karoserie i když nakonec by to stejně nenaráželo, ale to neva. Dále je vidět ten úhel tyče od serva k těhlici při maximálním rejdu. Na páku serva jsem dal kvůli tomuto kloubek bez toho prodloužení, aby to vytvořilo ještě větší úhel. Je to dobré na to zasekávaní protějšího kola v tomto rejdu, což se plno lidem stává a nepomůže sebesilnější servo a dává to smysl. Právě díky vychýlení s tímto tvarem páky těhlice, to dokáže servo utlačit.

Obrázek

Prvním problémem, proč jsem to vše začel koumat bylo, že mě vadila ta dlouhá páka serva. Povedlo se mi to zkrátit o 4mm. Nasadil jsem krátkou páku řízení a Slickovo prodlužku a teď je dlouhá 29mm. Je to takový kompromis na vše, včetně narážení do příčky. Na pohled se ta páka zvedla o dost víc.

Zde 2 fotky pro porovnán.

Dříve
Obrázek

Dnes
Obrázek

Druhým problémem byla páka těhlice a narážení do rámu a příčky. To se také vyřešilo. Toto je maximální stlačení tlumičů a max. rejd na kritickou stranu. Paráda :lol:

Obrázek

A na druhou stranu. Vyšlo to akorát, takže super, ale mohl jsem udělat zhruba o 3mm kratší tyč, aby to nemělo takto velký úhel. Na druhé straně je velká rezerva, ale to už časem zkrátit je to nejmenší.

Obrázek

A další problémek se tímto odstranil. To je že je kloubek umístěn na středu pneumatiky a ještě je kratší, tak má velmi dobrou vzdálenost od gumy. Vršek pneu se navaluje o dost víc než střed bočnice, tak to časem zkrátím i zadní páky těhlic stejným způsobem.

Obrázek

Zde je jak to jde na sucho bez zaplého serva

Obrázek

Obrázek

A zde video, že je to úplně stejné jako když je servo zapnuté. Je tam vidět trim na 150%, a že jde ještě na každé straně drobet ubrat :tleskam:

[youtube]tSVMcHfePFA[/youtube]
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
Deff maniak
Píšu hodně
Příspěvky: 1217
Registrován: 13.02.2014 16:02
Bydliště: Brno,Rožnov Prostřední Bečva Bácov

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Proboha to je rejd 8o 8o
To se musí při zatočení už převrátit ne??? :-p
Perfektní práce....už aby byl axík doma :mrgreen:
Jiří Huser
16 let
1:8 Land-Rover D130(minulosti)
1:8 Vaterra acsender K5 blazer
1:8 Vaterra ascender ford bronco
Za chvíli vectra B ;)


http://jerrrrry.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Milan3528
Píšu hodně
Příspěvky: 1063
Registrován: 05.05.2015 18:54
Bydliště: Cvrčovice-Pohořelice

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Pita - ty jsi ďábel. Co ten Defík v pozadí ? Kdy bude na řadě ? Ten mě víc zajímá.
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Defík už takto stojí rok a na řadu měl jít tento týden :-D Jenže Tacoma je na prvním místě a když si vždy říkám, že s Defem konečně začnu, tak se vždy objeví něco jiného :wink: Po poslední stavbě Tacomy jsem se nemohl donutit. Teď už chci a příští týden na něm chci dělat. Už mám na něj mraky věcí. Celý rok shromažďuji vše možné včetně expedičních doplňků atd. Však už má i svoje zaniklé téma zde: http://www.rc4x4.cz/topic13799.html

Dnes jsme byly jezdit a já testoval řízení. Klucí já jsem nadšený. Hrozně jsem si toho rejdu užíval. Má to sílu a krásně se fixuje v každém úhlu. Po poslední přestavbě mě občas stále překvapuje těžiště.

Obrázek

Rejd je tedy konečně na dorazy, nic nepajtlá. Zkoušel jsem i zasekávat Tacomu na čumák s tlakem na to kolo s jedním táhlem a dokáže to utlačit. Auto se otočí na pětníku :lol:

Obrázek

Zde je pěkná fotka na vysvětlení jedné výhody velkého rejdu. V kopci při bočním náklonu to krásně podrží auto a když se začne převažovat, tak to s plynem rychle stočí čumák dopředu. S touto vlastností si u nás rádi hrajem ;-)

Obrázek

Zde mám jednu fotku, kde je pěkně vidět to vyboulení předního blatníku díky zámku karoserie. To se mi moc líbí. K těm velkým gumám to sedí víc.

Obrázek

A poslední jedna společná, kdy jsem držel Karla vrškem předního nárazníku a Modrejpupek ho jistil navijákem. Jel po mém nárazníku nášlapem a pak ho přejel pneumatikou. Parádní vyproštění.
Víc fotek od TÉTO DÁL

Obrázek

Obrázek
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
romca2
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 30.10.2011 0:00
Bydliště: PRAHA

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Ahoj Peťo koukám jak puk pěknej rejd a ty náklony paráda :tleskam: zase jsi udělal pěkný krok správným směrem. :FINE: Jen aby bylo kam pokračovat. :-p
Willys podvozek Losi
Hammer2 podvozek Tamiya
HUMVEE 1045 podvozek CR-01
Unimog U300 4x4 podvozek Losi do P2 PROTOTIP
Unimog U 300 4x4 podvozek Losi
Unimog U 300 6x6 podvozek Losi
http://romcaparma.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Ahoj Romčo. Teď je Tacoma fakt parádní stroj, který mě hodně baví. Baví mě hlavně jízdní vlastnosti a vzhled mě ještě neomrzel, což je jedině dobře. Když se to veme, tak se model dělal 4,5 roku a po celou dobu se neustále ladil a zkoušel. Když tak zavzpomínám, tak už se vystřídalo stovky variací a pokusů. Asi 7x převážení váhy a teď je to zatím nejlíp co to bylo. Rejd už je také a vím, že už jsem to psal několikrát, tak to je už asi úplné finále. Ještě bych chtěl dodělat tu hudbu v autě s nápajením a stále ještě špekuluji nad silnějším navijákem ze serva, který bych asi umístil do nádrže, jenže to bych musel zase řešit konektory. Ještě se něco doladí a už asi nebude co. Jen občasná udržovačka.

A proto jsem psal, že jsem se tento týden chystal na Defíka. Od přestavby byla pauza dlouhá a teď bych tedy poprvé vyzkoušel udělat pořádnou maketu. Moc se mi do toho nechce, protože nevím kde začít, ale věřím, že až začnu a uvidím malý výsledek pod rukama, tak mne to zas pohltí a budu dělat. Doufám :-p
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq

Zpět na „SCX10“