Souhlas s Boříkem a spol.- není to dobrej nápad. Pro auta se symetricky umístěnými baterkami se běžně prodávají "saddle packy" -do série zapojované dvojice 1S baterek, takže to zřejmě má, nejen teoretický, ale i praktický smysl.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html Paradoxně valná většina saddle packů má stejně v kejsech několik paralelně zapojených jednočlánků, takže výsledná napájecí jednotka je pak konstrukce např. 1S3P+1S3P. Dokonce i běžné "dvojčlánky", obzvláště s vyšší kapacitou (cca nad 5-6Ah) obsahují 2+2 paralelně zapojené články - konstrukce 2S2P.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... OVED_.htmlPrakticky se spoléhá na to, že v továrně kompletovaných sadách jsou použity články téže šarže s relativně vysokou shodností parametrů, ale i tak v reálném provozu zkušenosti hovoří spíše o nižší spolehlivosti sad s paralelním zapojením ve srovnání s klasikou xS1P. Pokud si složíš paralelně dva samostatné packy 2S, můžeš stav jednotlivých článků kontrolovat alespoň při nabíjení, což u "..xP" článků prostě nelze. Ty jsou ale z principu naopak alespoň používány stále jen ve shodném režimu. U volných dvoučlánků to asi stěží uhlídáš.