Uživatelský avatar
Patholog
Přispěvatel
Příspěvky: 274
Registrován: 27.05.2015 19:28
Bydliště: Ostrava

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

pepekos píše:Ahojte! Niekto sem daval vysvetlivky k spintires plus ,za oneeho to neviem najst dalo by sa to upnut este raz? :-p

Tady máš RUSKÉ hodinové video co a jak se tam dá dělat
[youtube]LoZ4KAKin-U[/youtube]
lukino343
Přispěvatel
Příspěvky: 489
Registrován: 15.12.2015 18:11

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

kamošova tatra :) tak mam ju .. uz len ju dat do ST .. kto ju da prosim? :(
neake tie fotky.. ( je premakana ziadny šmejt ) a nema ani vela poligonov
Obrázek
lukino343
Přispěvatel
Příspěvky: 489
Registrován: 15.12.2015 18:11

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

Obrázek
taktiez je k nemu korba ( da sa prerobit na drevo )
Uživatelský avatar
V12
Píšu hodně
Příspěvky: 1575
Registrován: 25.02.2013 20:34

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

Podvozok je po mechanickej stranke hotovy. Bola to fuska, ale podarilo sa. Vo vyssich rychlostiach je trochu gumovy, ale to v ST nevadi, kedze sa jazdi pomaly. Uz ho iba domodelovat do ludskej podoby - mechy, zavesy KingFrame, paky riadenia, rajdove capy atd.

Pre odbornikov definicia pruzenia a riadenia :

Kód: Vybrat vše

   <PhysicsModel Mesh="trucks/ph8_tt1">
      <Body
         Mass="3000"
         CenterOfMassOffset="(0; 0; 0)"
         ImpactType="Truck"
      >

         <Body Mass="50" ModelFrame="steering_w" Collisions="None"  >
            <Constraint AxisLocal="(0;-1;0)" MinLimit="-360" MaxLimit="360" Name="ChassisSteer" Type="Hinge" >
               <Motor Damping="1.0" Force="150" Tau="0.04" Type="Position" />
            </Constraint>
         </Body>

         <Body Mass="100" ModelFrame="main_steer_cdt" Collisions="None"  >
            <Constraint AxisLocal="(0;0;1)" MinLimit="-32" MaxLimit="32" Type="Hinge" Name="ChassisSteerMain">
               <Motor Damping="1" Force="150" Tau="0.04" Type="Position" />
            </Constraint>
         </Body>

         <Body Mass="500" ModelFrame="k001_cdt" Collisions="None" >
            <Constraint AxisLocal="(1;0;0)" MinLimit="5" MaxLimit="15" Type="Hinge">
               <Motor Type="Spring" Spring="1" Damping="300000"/>
            </Constraint>
            <Body Mass="1000" ModelFrame="pol001_cdt" Collisions="None" >
               <Constraint AxisLocal="(1;0;0)" MinLimit="-10" MaxLimit="20" Type="Hinge">
                  <Motor Type="Spring" Spring="250000" Damping="30000"/>
               </Constraint>
               <Body Mass="150" ModelFrame="h1_cdt" Collisions="None" >
                  <Constraint AxisLocal="(-1;0;0)" MinLimit="-32" MaxLimit="32" Type="Hinge" Name="ChassisSteer1">
                     <Motor Damping="1.0" Force="150" Tau="0.04" Type="Position" />
                  </Constraint>
               </Body>
            </Body>
         </Body>

         <Body Mass="500" ModelFrame="k002_cdt" Collisions="None" >
            <Constraint AxisLocal="(-1;0;0)" MinLimit="5" MaxLimit="15" Type="Hinge">
               <Motor Type="Spring" Spring="1" Damping="300000"/>
            </Constraint>
            <Body Mass="1000" ModelFrame="pol002_cdt" Collisions="None" >
               <Constraint AxisLocal="(1;0;0)" MinLimit="-10" MaxLimit="20" Type="Hinge">
                  <Motor Type="Spring" Spring="250000" Damping="30000"/>
               </Constraint>
               <Body Mass="150" ModelFrame="h2_cdt" Collisions="None" >
                  <Constraint AxisLocal="(-1;0;0)" MinLimit="-32" MaxLimit="32" Type="Hinge" Name="ChassisSteer2">
                     <Motor Damping="1.0" Force="150" Tau="0.04" Type="Position" />
                  </Constraint>
               </Body>
            </Body>
         </Body>

         <Body Mass="500" ModelFrame="k003_cdt" Collisions="None" >
            <Constraint AxisLocal="(1;0;0)" MinLimit="5" MaxLimit="15" Type="Hinge">
               <Motor Type="Spring" Spring="1" Damping="300000"/>
            </Constraint>
            <Body Mass="1000" ModelFrame="pol003_cdt" Collisions="None" >
               <Constraint AxisLocal="(1;0;0)" MinLimit="-10" MaxLimit="20" Type="Hinge">
                  <Motor Type="Spring" Spring="250000" Damping="30000"/>
               </Constraint>
               <Body Mass="150" ModelFrame="h3_cdt" Collisions="None" >
                  <Constraint AxisLocal="(-1;0;0)" MinLimit="-20" MaxLimit="20" Type="Hinge" Name="ChassisSteer3">
                     <Motor Damping="1.0" Force="150" Tau="0.04" Type="Position" />
                  </Constraint>
               </Body>
            </Body>
         </Body>
         <Body Mass="500" ModelFrame="k004_cdt" Collisions="None" >
            <Constraint AxisLocal="(-1;0;0)" MinLimit="5" MaxLimit="15" Type="Hinge">
               <Motor Type="Spring" Spring="1" Damping="300000"/>
            </Constraint>
            <Body Mass="1000" ModelFrame="pol004_cdt" Collisions="None" >
               <Constraint AxisLocal="(1;0;0)" MinLimit="-10" MaxLimit="20" Type="Hinge">
                  <Motor Type="Spring" Spring="250000" Damping="30000"/>
               </Constraint>
               <Body Mass="150" ModelFrame="h4_cdt" Collisions="None" >
                  <Constraint AxisLocal="(-1;0;0)" MinLimit="-20" MaxLimit="20" Type="Hinge" Name="ChassisSteer4">
                     <Motor Damping="1.0" Force="150" Tau="0.04" Type="Position" />
                  </Constraint>
               </Body>
            </Body>
         </Body>
         <Body Mass="500" ModelFrame="k005_cdt" Collisions="None" >
            <Constraint AxisLocal="(1;0;0)" MinLimit="5" MaxLimit="15" Type="Hinge">
               <Motor Type="Spring" Spring="1" Damping="300000"/>
            </Constraint>
            <Body Mass="1000" ModelFrame="pol005_cdt" Collisions="None" >
               <Constraint AxisLocal="(1;0;0)" MinLimit="0" MaxLimit="20" Type="Hinge">
                  <Motor Type="Spring" Spring="250000" Damping="30000"/>
               </Constraint>
            </Body>
         </Body>
         <Body Mass="50" ModelFrame="k006_cdt" Collisions="None" >
            <Constraint AxisLocal="(-1;0;0)" MinLimit="5" MaxLimit="15" Type="Hinge">
               <Motor Type="Spring" Spring="1" Damping="300000"/>
            </Constraint>
            <Body Mass="1000" ModelFrame="pol006_cdt" Collisions="None" >
               <Constraint AxisLocal="(1;0;0)" MinLimit="0" MaxLimit="20" Type="Hinge">
                  <Motor Type="Spring" Spring="250000" Damping="30000"/>
               </Constraint>
            </Body>
         </Body>
         <Body Mass="500" ModelFrame="k007_cdt" Collisions="None" >
            <Constraint AxisLocal="(1;0;0)" MinLimit="5" MaxLimit="15" Type="Hinge">
               <Motor Type="Spring" Spring="1" Damping="300000"/>
            </Constraint>
            <Body Mass="1000" ModelFrame="pol007_cdt" Collisions="None" >
               <Constraint AxisLocal="(1;0;0)" MinLimit="0" MaxLimit="20" Type="Hinge">
                  <Motor Type="Spring" Spring="250000" Damping="30000"/>
               </Constraint>
            </Body>
         </Body>
         <Body Mass="500" ModelFrame="k008_cdt" Collisions="None" >
            <Constraint AxisLocal="(-1;0;0)" MinLimit="5" MaxLimit="15" Type="Hinge">
               <Motor Type="Spring" Spring="1" Damping="300000"/>
            </Constraint>
            <Body Mass="1000" ModelFrame="pol008_cdt" Collisions="None" >
               <Constraint AxisLocal="(1;0;0)" MinLimit="0" MaxLimit="20" Type="Hinge">
                  <Motor Type="Spring" Spring="250000" Damping="30000"/>
               </Constraint>
            </Body>
         </Body>
      </Body>
   </PhysicsModel>

A natacanie rajdovych capov :

Kód: Vybrat vše

   <ControlledConstraints>
      <Constraint Id="main_steer_cdt" IsLinkedSteering="true" Name="ChassisSteerMain" />   
      <Constraint Id="h1_cdt" IsLinkedSteering="true" Name="ChassisSteer1" />   
      <Constraint Id="h2_cdt" IsLinkedSteering="true" Name="ChassisSteer2" />   
      <Constraint Id="h3_cdt" IsLinkedSteering="true" Name="ChassisSteer3" />   
      <Constraint Id="h4_cdt" IsLinkedSteering="true" Name="ChassisSteer4" />   
   </ControlledConstraints>
Uživatelský avatar
Patholog
Přispěvatel
Příspěvky: 274
Registrován: 27.05.2015 19:28
Bydliště: Ostrava

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

:tleskam: Dobrá práce V12
Uživatelský avatar
V12
Píšu hodně
Příspěvky: 1575
Registrován: 25.02.2013 20:34

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

Mno, este to nie je hotove, musim to este cele vyladit. Mam ale vyriesene 2 zakladne problemy :
- auto nema vychodiskovu poziciu pod terenom, takze v hre zacina korektne a bez poskodeni
- odklon kolies - v povodnom rieseni bol podvozok bez zatazenia s miernym zapornym odklonom, ktory neslo eliminovat, pretoze by to skoncilo s pruzenim tak tvrdym, ze by nepruzilo

Je na tom este dost prace. Ked to bude hotove, rozhodnem sa, co s tym. Ked totiz zaktualizujem vsetky 8 kolove Phoenixy na tento novy podvozok, na 100% padnu savegame. Asi z toho bude novy Phoenix, mozno doplnim riadenie poslednej napravy a bude z neho special Agro 8x8x6

Obrázek
Uživatelský avatar
Honny
Nově příchozí
Příspěvky: 25
Registrován: 19.05.2016 10:21

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

:hura: :hura:
Uživatelský avatar
V12
Píšu hodně
Příspěvky: 1575
Registrován: 25.02.2013 20:34

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

Momentalne to vyzera takto :

Obrázek

Ako som uz pisal, do finalnej podoby mu chyba este dost vela, to uz ale nebude problem, po fyzikalno - mechanickej stranke je uz takmer OK. Momentalne je to asi jediny model s animovanym riadenim.
Bohus
Přispěvatel
Příspěvky: 135
Registrován: 07.11.2015 19:37

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

tak mito mozes poslat V12
Bohus
Přispěvatel
Příspěvky: 135
Registrován: 07.11.2015 19:37

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

aky pouzivate program na zmenu 3D farby aut a ich upravu ...
Uživatelský avatar
V12
Píšu hodně
Příspěvky: 1575
Registrován: 25.02.2013 20:34

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

Bohus :
Na modelovanie aut sa pouziva kadeco, finalizacia modelov je potom v 3D Studio MAX alebo Blender 3D, oba s doplnkami pre export do .X suboru (stary ale stale velmi dobry Microsoft format pre Direct3D), 3D farby sa riesia v akomkolvek editore obrazkov - napr. gimp, Paint.NET, Photoshop atd., ked chces, mozes priamo zadavat farby jednotlivym objektom v .XML subore, to ale musis poznat nazvy jednotlivych casti modelu.
Nauc sa prosim citat, ten podvozok je funkcny iba po mechanickej stranke, nie hernej, nema limitery pruzenia, pruzenie ako take este nie je vyladene pre naklady atd., okrem toho chybaju tlmice, priecne stabilizery, kompletne treba prerobit vzduchove mechy, pretoze k realite maju kua daleko.
Apropo - naco to chces v tomto surovom stave ? Ked na studium, tak toto nie je zrovna vhodny priklad, je to uz dost komplikovane, nakolko model ma nie celkom trivialnu hierarchiu...

Patholog, zidon ci ini odbornici na Constraints v ST :
Mam jednu otazku :
Ako mozem zlucit viac nezavislych objektov do jednej ControlledConstraint bez toho, aby sa navzajom ovplyvnovali ? Dostal som taky zversky napad - urobit na ten podvozok funkciu plynulej zmeny svetlosti. Bolo by to iba na zaujimavy efekt. Kedze uz existujuci podvozok ma 2-stupnove ulozenie polnaprav, je priam vhodne urobit nieco take. Samozrejme som to aj skusil, no vo vysledkuto zdvihlo zadok viac, ako predok. Ked som svetlost znizil, aj predok aj zadok sa spustili na rovnaku uroven. Ked ale prestavim limitery pre k00x_cdt priamo v XML a dam ich vsetky rovnake, auto je vodorovne. Z toho mi potom vychadza, ze zmeny natoceni su kumulativna a ich sucet dava potom rozdiel medzi MinLimit a MaxLimit, pricom k001_cdt ma zmenu natocenia najmensiu a k008_cdt zasa najvacsiu. Ja by som potreboval zabezpecit, aby sa vsetky k00x_cdt natocili rovnako.
Uživatelský avatar
Patholog
Přispěvatel
Příspěvky: 274
Registrován: 27.05.2015 19:28
Bydliště: Ostrava

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

V12 píše:Bohus :
Patholog, zidon ci ini odbornici na Constraints v ST :
Mam jednu otazku :
Ako mozem zlucit viac nezavislych objektov do jednej ControlledConstraint bez toho, aby sa navzajom ovplyvnovali ? Dostal som taky zversky napad - urobit na ten podvozok funkciu plynulej zmeny svetlosti. Bolo by to iba na zaujimavy efekt. Kedze uz existujuci podvozok ma 2-stupnove ulozenie polnaprav, je priam vhodne urobit nieco take. Samozrejme som to aj skusil, no vo vysledkuto zdvihlo zadok viac, ako predok. Ked som svetlost znizil, aj predok aj zadok sa spustili na rovnaku uroven. Ked ale prestavim limitery pre k00x_cdt priamo v XML a dam ich vsetky rovnake, auto je vodorovne. Z toho mi potom vychadza, ze zmeny natoceni su kumulativna a ich sucet dava potom rozdiel medzi MinLimit a MaxLimit, pricom k001_cdt ma zmenu natocenia najmensiu a k008_cdt zasa najvacsiu. Ja by som potreboval zabezpecit, aby sa vsetky k00x_cdt natocili rovnako.


No někde na foru jsem viděl jeep který si měnil světlou výšku přes ControledCon...
bylo to někde tady i s videem http://www.oovee.co.uk/forum/topic/9650-collision-box-st13-to-st14/page-2#entry46190
Obrázek
Uživatelský avatar
V12
Píšu hodně
Příspěvky: 1575
Registrován: 25.02.2013 20:34

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

To poznam. Je to ale podstatne jednoduchsie, pretoze existuje iba jeden parent pre vsetky kolesa, ten je potom cez ControlledConstrain typu Prismatic posuvany hore-dole. Ja vsetky polnapravy ale na jeden objekt zavesit neviem, pretoze pri zdvihani sa polovica otaca po smere a druha polovica proti smeru hod. ruciciek.
Uživatelský avatar
Patholog
Přispěvatel
Příspěvky: 274
Registrován: 27.05.2015 19:28
Bydliště: Ostrava

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

V12 píše:To poznam. Je to ale podstatne jednoduchsie, pretoze existuje iba jeden parent pre vsetky kolesa, ten je potom cez ControlledConstrain typu Prismatic posuvany hore-dole. Ja vsetky polnapravy ale na jeden objekt zavesit neviem, pretoze pri zdvihani sa polovica otaca po smere a druha polovica proti smeru hod. ruciciek.

U některého auta to fungovalo že jsi v constaint měl
<Constraint
Id="Zvednout"
....
....
.....
InitialFix="true"
Name="predek"
Name1"stred"
Name2="zadek"/>

A fungovalo zkus to
To same Type a Type1
Uživatelský avatar
V12
Píšu hodně
Příspěvky: 1575
Registrován: 25.02.2013 20:34

Re: "SPiNTiRES" - TATRA 813 pro novy UPDATE str.247! :)

Neviem preco, ale uz to chodi. Zatial to ale nie je ono, fakt musim do modelu doplnit dorazy pruzenia, pretoze neviem obmedzit prepruzenie.

Zpět na „Počítače, hry a jiné virtuální světy“