Rozhodl jsem se udělat vlastní téma, aby se to ujednotilo a nepsal jsem to do jednotlivých příspěvků. SCX II má pár nešvarů a já by se je pokusil aspoň trochu odstranit a nebo SCX II vylepšit. Některé nedostatky který tenhle model má nepůjdou odstranit vůbec, nebo těžko, některé líp. Pokud budete mít sami nějakou zkušenost co jak vylepšit, tak to sem klidně přidejte.
Já jsem začal třeba touhle maličkostí a to jsou nové kovové kuličky do těch nových kloubků, protože ty plastové tam lítají jak okurek v pětilitrovce. Když už se dělaly, tak jsem i lehce pozměnil tvar, aby jsem z toho vymáčkl ještě větší úhel natočení. Tyhle kuličky jsou přesně pasovaný do těch nových kloubků. Samozřejmě pasují i do starších kloubků, já je zkoušel jsem i do plastových linků na Wraitha a tam sedí těsněji, ale nic hrozného, co by bránilo modelu v jeho funkci. Cena je 15,- za kus.
Ano, už jsem navrhl nové umístění baterie, které se posune dolů za přední nápravu a před převodovku. Kvůli tomu se dá pryč celé plato co tam je dá se tam nové. Do rámu v přední části se umístí dva duralové příčníky a na ty se chytne nový držák serva z nerezové oceli a hned vedle něho bude ještě další chyt na servo-naviják. Teď čekám, až mi dojdou první prototypy, pak se o to hned podělím s vámi. Dále budu vylepšovat centrování a házivost hlavního kola převodovky, to je fakt tragédie.
Hlavní kolo jsem ted akorát dělal, tím že nepoužívám prokluz na spojce (dotaženo natvrdo) tak házivost nevypadá, problém bude v tom, že středové kolečko nemá vnitřní dílu oválovou, ale to se dá asi vytisknout když by bylo potřeba ...
Jinak převodovka vypadá dobře. To plato mě zajímá rozhodně :-)
/Flare
1:10 Tatra 813 Kolos 8x8 RCTT 1:1 Toyota Land Cruiser 150
Na jednej strane ocenujem Slickovu ochotu poskytnut zakaznikom axialu kvalitne diely( nielen na axial ). moja ziadost na toto vlakno je, ci by sa nenaslo nieco take ako zoznam chyb/ veci na vylepsenie priamo tu niekde a postupne by Slick vyrabal upgrady. Myslienka za tym je, ze by potencionalny kupec SCX10/2 vedel si dopredu urobit rozpocet kolko ho to bude stat dostat model, aky mal povodne vyjst z fabriky Axialu. Podotykam, osobne tu neprezentujem negativny postoj k tej znacke, len proste neexistuje zoznam komplet chyb a ake riesenie je na nich ( pritom uz zopar ich je tu postavenych ). Mozno by to aj Slickovi pomohlo ziskat prehlad, ze co novy vlastnici tohto modelu budu chciet ( hoc Slick je podla mna dost skuseny nato, ze uz asi to aj niekde ma takyto zoznam ). Cize sa tesim, kam to upgrady dotiahnu a odstrania sa vsetky tie detaily a nedostatky na novom modele. PS: Mozno by to chcelo vlakno, ze "Slick development a engineering" ( pre vsetky modely ), ci nieco take :-)
Tak jsem dodělal další vylepšení, tentokrát je to kompletní konverze uložení baterie a serva řízení. Když už jsem byl v tom, udělal jsem tam i možnost osazení servo navijákem. Uložení na servo řízení a servo naviják je z nerezové oceli tl. 2mm, plato na baterii je z duralu tl. 2 mm. Když jsem osazoval model tlumiči, tak se mi teda moc nelíbilo, jak natěsno jsou k držákům tlumičů a bylo to tak blízko, že podle mě by to při maximálním křížení náprav tlumiče mohlo i poškodit, protože opravdu neměli moc volnosti pohybu do stran. Udělal jsem teda ještě i set dílů, které je o 2 mm dají dál a problém se vyřešil. Nejsem si ale moc jistý, jak moc by tohle pomohlo při osazení silnějších tlumičů, třeba typ GMade.