Vánoční údržba podvozku a nové černé volnoběžky na BoggeryPo tom všem blácení a brodění v poslední době nastal čas na údržbu, stejně jako se dělá vánoční úklid. U mě to vždy začíná pořádnou sprchou. Vana je plná, ale nemyslete si že to oplachuji jen tak na volno jako na fotce. To byl byl ucpaný odpad furt. Každý díl myji zvlášť ve velkém lavoru a bordel leju do záchodu :lol:

Přes noc sušení a druhý den na operační stůl. V poslední době jsem měl jeden častý dotaz na kovové obaly náprav. Tedy jak drží a co oděrky. Já myslím, že je to zatím slušný. Samo, že jsou už obroušené. Něco už najezdili, ale materiál drží. Kolikrát jsem měl strach, že jsem jel na plné pecky s 20z pastorkem a najednou velká rána, kdy se auto skoro zarazilo o výčnělek. Takže každý si může udělat úsudek sám. jediné na co si stále zvykám, je že jedu někde po kamenech a často takové malé kovové zvuky. Já za jízdy dost poslouchám zvuk celého auta a kaýdý nový zvuk je podezřelý. pak jsem přišel na to, že ty obaly maličko štrejchají a lížou kameny a to dělá ten divný zvuk. Když se jede pomalu, tak je to sluchově hezké jak to dře jako v reálu.


Další co mě zajímalo byla převodovka. Už rok a půl jsou tam v celé převodovce kovové ozubené kola z číny. Přišlo mi že je uvnitř mezi zuby vůle. Co Vám budu povídat. Všechny kola, včetně hřídelí na kardany, komplet spojka a kovový spur s pastorkem stály tehdá 400,-, takže člověk neví co od toho čekat. A tak jsem to po té době otevřel a zkontroloval.


Popravdě jsem byl sám mile překvapen. Ty kola jsou skoro netknutá. Zuby nejsou ani vymačkané a nejsou na nich plošky. Po té době je na plno místech i barva. Kdyby o to měl někdo zájem, tak dnes stojí ta sada 560,-
https://www.asiatees.com/display?Axial-SCX10-Parts-Hop-Ups-Upgrades&brand=Axial&model=SCX10&id=114023&pid=1 Jen u mě nesedí spur na spojce. Ty 3 díry jsou na spuru o 0,5mm dál než na spojce. Ale Spur je to poslední co bych tam dal, protože by to dělalo akorát větší hluk a plastový spur se jen tak nezničí. A to ho mám po celou dobu odkrytý. Po roce byli některé ložiska už vymačkané a kinklal se středový kroužek. U těch velkých bylo cítit lehké drhnutí a tak jsem jí přeložiskoval celou. Když už se to dělá tak pořádně. Teď je zase krásně tichoučká.

No a poslední radost jsem si udělal s novými volnoběžkami na černé disky. Ty samé používám i na Iroky.


Jsou dobré, že vnitřní nápoj má nalisovanou matičku a utahují se 5mm imbusem. Což o to. Ale u mě je problém, že mám 9mm hexy a z poloosy nekouká moc závitu. Přesně jen na matku a tím pádem, tam nejde dát žádná krytka. Tohle se utáhne a zvenčí má jemný závit na krytku. Já jsem to tu nikdy neprezentoval, tak jsem to tentokrát nafotil.
Takto se to namontuje a utáhne disk :!:

A pak už se jen natočí krytka


Mezitím jsem ještě natřel nášlapy a nárazníky, komplet pročistil a promazal kardany, dolil olejem tlumiče a dal nové ložiska do těhlic. Ty byly kapůt. Nasadil nový motor a auto je připravené na další dobrodružství. Mám radost, že jde po dlouhé době vše krásně plynule. Motor už byl jak řehtačka. Víc fotek od
TÉTO DÁL