trošku sem s tim zase pohnul...jako fakt trošku...
...z Hobbykingu dorazily prťavý serva Corona s kovovejma převodama a tahem 4.6 kg, tak doufám, že to bude stačit na dig a winchdown...
jen pro vysvětlení:
- winchdown je funkce, kdy servo, nebo naviják přitáhne předek auta dolu na doraz k nápravě...je to dobrý při výjezdech na kolmý stěny a hrany, protože to přesuně těžiště blíž ke stěně a zmenší se riziko převrácení
- dig je funkce převodovky, která umožňuje pohon ve třech režimech...klasicky 4x4, 4x2 kdy zabírá jen přední náprava a zadní se volně točí a 4x2 kdy zabírá jen přední náprava a zadek je zablokovanej...volnej zadek je fajn při extrémně kolmejch výjezdech, kdy tě předek táhne a zadek se nesnaží auto převrátit, zablokovanej zadek je skvělej pro otáčení na místě, kdy se auto otočí kolem zadního kola
tolik poučení pro dnešní den a teď trochu praxe...
pro winchdown bude placatý servo umístěný přímo na servu řízení...do servoplata sem přichytil dva vymezovací sloupky se závitem...

a k nim potom přitáhnu přes příčník servíčko...příčník je zatim pracovní varianta, bude lepší, hezčí...a až budu vědět, jakm přesně bude servo umístěný, prsknu mezi něj a servo řízení kus oboustranky, aby se po sobě náhodou nechtěly klouzat...

...no a od servopáky bude kus motouzu k příčníku rámu a to je celý...teď už jen hliníkovou páku, protože ta plastová se má tendence trochu ohejbat a moc jí nevěřim...když přepnu tlačítko, servo zabere a hezky stáhne celej čumák dolů, tlumiče nadoraz...

...druhý placatý servo bude tahat za dig, takže místo původního platíčka je nový a na něm přes dva vymezováčky chycený servo...jestli se k tomu dokopu, udělám platíčko ze silnějšího materiálu a vyříznu do něj závity, aby se dalo servo jednoduše sundat, takhle je to dost mizerný, zespoda se k tomu nedá vůbec dostat...jestli budou čtyři a půl kila dost ukáže až praxe, ale líbí se mi, jak je tohle malý a lehký

...no a pak je taky potřeba naviják, žejo...původně sem ho plánoval dozadu, ale pak se ukázalo, že vepředu ještě trochu místa je, tak sem ho tam zkusil nacpat...povedlo se mi ho umístit hezky dolů, těsně nad horní linky, ale bohužel teda je otočený do strany...udělal sem mu průvlak ze servopáky a anténního brčka, tak se uvidí, jestli to bude fungovat...aby bylo správně otočený, muselo by bejt vzadu a vzadu by muselo bejt cca o 15mm vejš, protože zadní horní linky jsou uchycený vejš v šasi...
...zároveň sem udělal držák na baterku, ale to je jen platíčko z PSH napříč v šasí, dva suchozipový pásky a vrstva samolepící pěnový gumy proti klouzání...

...no a ačkoliv má regl od Houmlese 5A BEC, pořídil sem pro jistotu ještě externí, kterej umí 8A (ve špičkách 15A)...přecejenom tam sou tři serva, který budou občas makat současně...není teda úplně nejmenší, spíš je úplně největší, ale co se dá dělat...
