Základní myšlenka pro vznik tohoto navijáku byla, aby se dala šňůra s háčkem rychle vytáhnout a to jednoduchým systémem blokace, jako u skutečného auto navijáku. Pokud jsme se rozhodli, pro novou konstrukci servonavijáku, byl náš další záměr použít pro stavbu nového navijáku kvalitní, precizně vyrobené a povrchově upravené díly a dát navijáku i důstojný vzhled. Většina dílů do nového servo navijáku tak byla vyrobena na CNC a z materiálu, jako nerezová ocel, mosaz, dural, ty byly následně povrchově upravený černým a červeným eloxem. Pokud by tedy došlo k poškození jakéhokoliv dílu na navijáku, jsme schopni dodat jakýkoliv díl, se zárukou kompatibility.
Z našeho použitého technického řešení odvíjení tak vyvstala další výhoda tohoto navijáku a to je možnost ho používat i s tříkanálovou vysílačkou, která umí jenom zapnout a vypnout třetí kanál. Podobné navijáky potřebují buď tříkanál s funkcí ON - OFF - ON, anebo potřebují dálkové ovládání, tenhle by to potřebovat nemusel.
Samozřejmě, že půjde naviják používat i klasicky s odvíjením a navíjením přes motůrek, pokud to tak někdo bude chtít používat. I možnost dálkového ovládání zůstane zachovaná.
Na cívku v navijáku se vejdou i s rezervou 2 metry špagátu s průměrem 0,5mm, anebo 0,7mm, což si myslím by mohlo být dostatečné. Průměr 0,5mm vydrží v tahu 36,4kg a průměr 0,7mm utáhne 90,9kg, obě síly špagátu budou v nabídce.
Uchycení navijáku do modelu bude mít dvě možnosti.
- První možnost je stejná jako klasické servo, čtyřmi šroubky za přírubu.
- Druhá možnost je vsazení navijáku do nárazníku. V tomhle případě jsou odfrézované držáky z předního víčka serva a naviják se dotahuje do vybrání v nárazníku pomocí dvou červíků z boku. První prototyp byl hlavně o vyzkoušení funkčnosti a vzhled byl až na druhém místě. Vzhled nárazníku se dá v budoucnu změnit, vylepšit atd..., to už je jen otázka pár čárek na výkrese.
První prototypy se dostaly už do stádia funkčních zkoušek a mechanicky se zdají být v pořádku.
Výběr vhodné elektroniky intenzivně probíhá, ale není to moje silná parketa a tak musím spolupracovat s někým šikovnějším.
Takhle vypadá finální provedení.


Trochu víc fotek, včetně pár krátkých videí z testování a ovládání jsou zde:
http://jirka-813.rajce.idnes.cz/Servonavijak_RON_517/