2. ASTS Lauf in Abarena - Salzburg powered by RC4WDHej hou, zdravím tisíce, možná desetitisíce fanoušků ambiciózního týmu RTR.CZ a přinášíme pár dojmů z druhého krásného závodu – Abarena u Salzburku. Sestava – Raun, sWiNe, Leprasol, Ruzabmx a cizák Číža. Pátek prostě klasika, jak se sluší a patří … opět spoustu zábavy, kluci už nás berou naprosto automaticky mezi sebe do stanu, takže se zase dlouze hovořilo … i tančilo … a tak nějak řešilo, o čem je život. Debata večer krátce před spaním „doprdele kdo má ještě rum, sežeňte nějaký rum, ty vole přece ještě nepůjdem spát (samozřejmě jsme zase skončili poslední), to je v prdeli, co teď budem sosat“ … no tak nic no, dopilo se úplně všecko, aj fridex z renaultu a šli jsme spát. Debata ráno „ty vole mně je tak fajn, ještě štěstí, že už došel rum, ty vole to je tak supr, že došel rum, to bylo přesně akorát“ :-D Začali jsme se rozkoukávat v krásném areálu – nádherné počasí, aréna pro rodiny s děckama (miliony průlizek, bazénků, skluzavek, houpaček outdoor i indoor, vláčků, pískovišť a cypáren), takže takovej malej lunapark opět obklopen Alpama ze všech stran a sluníčko takové, že jsme všeci spálení, no prostě všechno v olrajtu. Růža pro zkrácení dlouhé chvíle začal teda montovat a nastavovat dig, programovat regulátor a křivky plynu a takový ten základní servis, co se ti prostě chce dělat čtvrt hodiny před startem no. Účast 14 aut, přičemž chyběli dva favoriti – Chris (vítěz ASTS 2016) a Lukas (vítěz prvního závodu). Rozdělení na dvě skupiny – v jedné já s Růžou a Radkem, v druhé Lepra s Čížou.
Dvě trophy sekce (původně stavěné Radkem jako trialové, takže trochu nedorozumění) byly na takové umělé betonové zídce, v které byly zabudované hladké kameny a sloužilo to jako korýtko pro potůček, takže jsme se bohužel nevyhli ani vodě.
Radek jel první (není video) a byl to boj s nervama, několikrát ležel na střeše a musel se navijákovat na kola, naproti tomu jeho Spajdřík na tom jel prostě krásně a diametrálně líp, než ostatní auta, byla to symfonie. Ale čas byl opět krutý a dojel to asi 4 sekundy před časovým limitem.
První video jsem já v téhle sekci – třetí branka v brutal náklonu, všeci s navijákem, někteří i s nějakou tou piruetkou (třeba já), ale dali jsme to. Já tak nějak ve stresu, že nemám WD a jsou tam fest náklony přitáhl obě nápravy bzíkama skoro na dorazy a šel do sekce, takže to vůbec nekřížilo a bylo to takové prostě zvláštní, tak hned v další bráně mě to tak nějak už velmi lákalo se převrátit, tak jsem šel rychle po plynu a trochu se tam zaprcal … za chvilu už taky záda, no prostě žádná hitparáda, nervy, pot aj na prdeli a čas asi o dvacet sekund lepší, jak Radek, ale minuta penalta za opuštění tratě (na tom laně na začátku).
[youtube]PSiZYS_AuwQ[/youtube]
Další Růža ještě úplně vyplašený co je dig a naviják a jak se s tym vergluje, v třetí brance taky kouzlil na laně, jak Copperfield nad Grand Caňonem (začal jsem natáčet po tom, co už tam asi dvě minuty šulinkoval a trápil se), ale vybruslil z toho. Zbytek byl tak nějak o něco lépe zajetý, jak já a začal se sžívat, no ale vstup do kategorie hodně adrenalinový :lol:
[youtube]UXmuMECD_9I[/youtube]
Druhá trophyna byla ve stejném terénu, ale v lehčím provedení. Dost na cypa byl fakt, že prostě nějak nesmyslně vedla naše trať stejným korýtkem, jak trať pro C1 a C2, takže se nám tam imrvere motaly skejlovky a běhaly nám děcka kolem aut a prostě v tom soustředění to bylo takové i docela nepříjemné a otravné. No ale co už.
První od nás Růžena, byly tam prostě prudké výjezdy, které naše axíky nedávaly úplně s takovou grácií, jak třeba Spajdr, takže zdržovačka s navijákem. Na konci trochu zbytečná bouda a čas asi 5:40.
[youtube]whSR3DbLSbo[/youtube]
Pak jel Radek a přišel jeden ze zásadních momentů, v nevodotěsným Tekinem skočil do vody asi trochu víc, než by bylo vhodné a auto začalo stávkovat, haprovat, pak se to nějak naprudko rozjelo a jel dál, ale rozhodilo ho to, je to takovej docela pocit bezmoci, když letíš na vteřiny a najednou stojíš a netušíš, kde je chyba. Tak to nakonec ještě s jednou budkou dojel v hezkém čase pro naši skupinu – tuším 3:39.
[youtube]5yDuIH-ENHY[/youtube]
Já vyjel potom a jel jsem docela slušně na schopnosti auta a pak přišel stejný problém … děcka nahoře běhaly a strašně zábavné jim přišlo pustit stavidlo, které zaplavilo naše trophy závodní korýtko trochu víc vodou, než bylo příjemné. Ráno jsme si z toho dělali prdel a on to stavidlo fakt někdo otevřel. No v jednom sjezdu jsem tam hňápl taky víc, než by bylo fajn a auto se zastavilo taky, to prostě nechceš. A co včil teď, nějak jsem s tím poházel, pofoukal, vypl/zapl a rozjelo se no. Ale projížděl jsem pak proti klukům prostě rozbouřeným potůčkem, nějak bychom byli jako rádi, kdyby C3 vodu nepoznalo bo tolik elektroniky v autě není prostě úplně ready na tudle problematiku a utěsnovat celé auto, fakt nehodlám. Tak mi Daniel odpustil 10 sekund za tu vodu, co tam děcka pustily a měl jsem asi 3:29.
[youtube]qXphrtTwTLA[/youtube]
Mezitím už jsme měli rozemletou poloosu na Pure Spideru od Daniela – ležíš si takhle na boku, dáš plný rejd a plný kotel s Tekin kombem, no i spajdra dělaj jenom lidi, takže materiál byl proti. Zašli jsme na poradu za druhou skupinou a tam už byly nějaké rozlámané převody, rozprcanej dig, jeden tam pak nějak rozlámal karbonovej disk nebo co, jeden ukroutil vývod z scx převodovky, takže docela úmrtnost strojů. Druhá skupina byla teda asi jakoby lepší a to jak ze strany českých závodníků, tak i těch dalších. Když jsme s Radkem šli hrdě s výsledkem okolo 3:30 z druhé trophyny a zjistili, že bombarďák Simon u nich to zajel za 1:30, tak už jsme zas takoví hrdinové nebyli.
Pak jsme se se skupinkama vyměnili a šli na dvě trial sekce – teda jednu sekci, která se jela v obou směrech. Mezi velkýma kamenama, mechem, byly tam prostě menší kameny, které se furt odvalovaly a pohazovaly s autama dost nepředvídatelně a pak velké kameny, mezi kterýma byly takové díry, že ti tam zapadne půlka auta no a tam přesně vedly branky, že jo. Jako záhul pro auta a navijáky dost slušný, ale furt jsme my češi jeli jakoby s rozumem. Někteří s nakoňovanýma střídavkama a kolem zarvaným pod šutrem prostě nasolí plný plyn a čekají, kam to vyskočí, to tě prostě berou mory, když to vidíš.
Tak si tak jedu a hned na startu mi to trochu ujelo jinak, než jsem chtěl, ale tak dalo se to řešit. První půlka byla docela slušná, ale vrch sekce byl prostě pekelný. Jedna branka mezi takovýma třema velkýma šutrama jakoby, a auto tam pro mě docela neočekávaně šlo po čumáku hned dolů, no jako docela vostrý, navijákoval jsem se nahoru prostě na půlmetrový šutr v takovém chujském mistě, že naviják fakt nebyl nadšenej. Pak bylo třeba přeskočit takovej kamínek jakože když pojedeš pomalu, tak zůstaneš na břichu a další naviják už jsem nechtěl, tak jsem trochu cvrnkl po plynu a zas mě to poslalo úplně dolů do hoven o pět metrů jinam. Ale nějak jsem z toho vybruslil nakonec i v dobrém čase, ale s dost trestnýma.
[youtube]K_TVoAGP5UI[/youtube]
Jerry Ručka (rakouská zkomolenina jména Jirka Růžička) tam jel moc pěkně, kde jsem se já vykutálel, tak šikovně zadigoval a projel to dost slušně. Naproti tomu dvě brány před koncem, kde já jsem docela elegantně proskočil bez újmy se tam Růža totálně zakufroval a škubal tam auto na laně přes ty šutry tak, že to fakt hezké nebylo. Disky upustily trochu vzdoušku, takže gumy se úplně zdrcly a levé zadní tam měl prostě zajebané pod šutrem a furt to rval, že to bylo dost hrubý, ale zajel to z nás nejlíp no.
[youtube]41gF10jwqko[/youtube]
Radek jel první půlku taky pěkně, ale v tom osudném místě se prostě vykutálel dvakrát dolů bo prostě věřil, že to půjde, pak se tam navíjel po střeše no úplně divočina a ztráta času. Takže po dalším kotoulu už vypršel časový limit a byla sekce bohužel nedojetá.
[youtube]T4KUiwfX4BA[/youtube]
Poslední trial sekce bylo totok v opačném průjezdu, takže dolů … no kurva bylo to ještě horší, jak nahoru. SD karta byla full, takže už bez videa, něco možná Číža ještě dotočil. To osudné místo při průjezdu nahoru bylo dolů stejný fekál a prostě mi zapadlo půl auta čumákem mezi šutry, že jsem zas strašně ztrestal katoniho a auto prostě stálo na kamenu přímo na čumáku a takhle jsem ho pomalu navijákem nahazoval na kola a do brány, perverz jak hovado to byl. Nestihl jsem dvě branky.
Jerry Ručka jel moc pěkně, taky s problémama, ale prostě to stihl. Údajně se pak proslýchalo, že obě trial sekce vyhrál ze všech zúčastněných, ale trophyny mu moc nepomohly no.
Radek jel z nás poslední a v půlce sekce, kde se zas na tom samém místě trochu zakufroval a drtil to tam, najednou se zakouřilo z reglu a bylo po závodě. Dost pravděpodobně v tom asi zahrála roli voda z trophy sekce a zamíchala pořadím, takže bohužel asi šest nedojetých branek a regl v prdeli, takže vidina slušného výsledku ta tam.
Co se dělo v druhé skupině moc nevíme, to snad přiblíží Číža nebo Lepra, protože taky dost natáčeli. Leprák odladil auto závažíma na nápravách a je z toho úplně vyplesklej a očividně to jakoby asi funguje teďka líp no. Číža teda máknul na káře taky slušně, takže si nás dali ke svačině. Jezdil u nich ve skupině jistý Simon, který byl minule sedmý a má takové prostě jako dobře upravené SCX a prý to vodil neskutečně, takže byl horký kandidát na zlato. U nás byl dost slušný speciál na MST CFX-W nápravách a taky jsme ho viděli docela vysoko, ale jednu trialku celou zajebal a velmi důmyslně jezdil s 3D vytisklým hákem na navijáku, který vždy vydržel asi osm sekund, takže nakonec nezajel nikterak dobře. Riccimu pro změnu co druhou branku vypínal zahřátý regl, takže furt se cosi dělo.
Takže výsledky:1. Simon
2. Leprasoooool
3. Kohrider (asi jsem to zkomolil, scx se Spawn boudou)
4. Čížaaa
5. Ricci
6. Ruzabmx
.
.
9. sWiNe
.
.
12. Raun
Shrnutí je následující: Jsou to nervy, je to adrenalin jak hovado, časový limit tě prostě pronásleduje, i když se jdeš na hajzl vysrat a není to jakože pohodička a chill out. Je to docela zběsilý a furt jsme si pokládali otázku, proč to kurva děláme? Nahážem do auta třicet papírů, jebem se s tím dnem i nocí, pak jedem celý den kdesi 500km daleko, celý druhý den se tam furt nervujem, stresujem, potíme, opravujem naše drahé káry a po závodě jsme úplně psychicky a fyzicky vyčerpaní a říkáme si ty vole proč?? Irenko proč? A pak zjistíš, že to je ty vole stejně úplně boží a prostě to takhle chceš dělat. Kdyby nebyl časový limit, tak celý závod úplně ztratí myšlenku a nemá to smysl. Řek bych, že jako tým držíme hodně pohromadě, takže to jakoby neprožíváš jen jednou za sebe, ale třepeš se tam za každého kámoše, co jede před tebou. Radek kolikrát už málem odchází, že už se na to nemůže dívat, jak se tam trápím a nemůže mi pomoct a přesně ví, jak se cítím :lol: I když je to solovka, tak je to jakoby zároveň i týmovka bych řek. S Růžou a Radkem jsme se myslím pak už dost slušně sehráli co se týče navijákování a pomocník „Winch Monkey“ už přesně věděl, kde a kdy má stát s nataženou nohou na naviják. Jo není to skejl, ale na to se nehraje a je to povolené. Takže já už dopředu hlásil Růžovi, kde a kdy má přesně stát a já se škrábu do branky a on už mi bere lano z kapoty, následně se škrábu z branky a už mi dává háček za sponku, no pomůže to dost. Za další bych řekl, že to je celé naprosto nepředvídatelné a nečitelné. Lidi, co teď uspěli, jeli minule docela bídně a naopak. Na moravském trialu to bylo čitelné dost – když jsem procházel trať, tak jsem v 90ti procentech případů věděl, kde přesně moje auto co udělá a jak se zachová. Zároveň se celých pět let vědělo, kdo bude jezdit bednu, protože ta největší elita se tam prostě vykrystalizovala a výsledky byly pořád tak nějak podobné. Tady je to všechno o takové náhodě, štěstí a dalších faktorech, že prostě brnkneš jednou neopatrně po plynu a jseš najednou o deset metrů vykutálenej úplně v hovnech a je vše ztraceno. Promyslíš si průjezd dopředu, ale jseš deset sekund na trati a už je všecko úplně jinak. Tratě jsou stavěné tak krkolomně, že to dopředu prostě nenaplánuješ a skoro vždy je to úplně jinak, než máš nalajnovaný. A v souvislosti s tím časovým limitem, to je prostě zběsilost a to je to krásné. I když můj výsledek ještě horší, jak minule, tak jsem přijel dom šťastnější, bo to byl krásný víkend a v českých barvách se úspěch našel, takže prostě bomba zábava a né že ne.
Závěrem se ještě zmíním, že po bravůrním bramborovém výkonu Martina Čížka jsme si odhlasovali jeho vstup do RTR.CZ týmu, vítej p*čo!
Ještě pár fotek areálu a konkurence:





MST CFX-W axles

Twinhammer

3. místo

Vítěz

Danielův Pure Spider krátce před smrtí v největším náklonu závodu

Zbytek:
http://rcswine.rajce.idnes.cz/ASTS_2017 ... 6._5._2017No, takže asi tak z mojí strany.