No,ono možná není úplně nutnoto zalepit tavkou.Dal jsem do diferáku mezi satelity silikonovou hadičku a drží to.Pokud auto nedostává moc na prdel,tak to stačí.Ten nápad není můj,někde to bylo na foru.
cc01 Unimog U300,SCX10 II Dodge RAM,SCX10 Chevrolet CMP Gun Tractor,TA01 MB190,TA01Lancer,TA02 L.Stratos,
Kenworth K100,Peugeot 205,Kubelwagen,LIAZ Dakar
Pleskanec : Dneska jsem kouknul na videa a u třetího na ulozto se mi zdá,že první náprava má menší rejd než druhá náprava.
Dělá to jen jízda na koberci nebo to tak je?Jestli je tak auto už nastavený,moc to zatáčet nebude a budeš se trápit v terénu.
Po tříhodinové testovací jízdě v Ďábličáku jsem zjistil, že musím dát silnější servo řazení a taky pružina jako táhlo k převodovce není to pravé. Servo jsem dal klasické velké, takže jsem musel vymyslet jiný držák a umístění. Ale povedlo se pomocí hliníkového L profilu uchyceného do otvorů po původním držáku miniserva. Servo je k L profilu přilepené oboustrannou páskou a ani se nehne. Táhlo je závitovka M3 na konci s kloubkama. Takto to funguje, jak má. Taky jsem zalepil tavnou pistolí diferenciály v obou zadních nápravách, ale nejsem si jist, zda zalepit i přední. Aby to pak hůře nezatáčelo. https://pleskanec.rajce.idnes.cz/Oshkosh_-_razeni/
Moc místa tam není, ale vešlo se a nikde ničemu nepřekáží. To originální je sice menší, ale má slabý tah a ta pružinka co převádí pohyb na tyčku v převodovce se navíc i kroutila. Dám tedy na radu zkušenějšího a zavřu i předek.
Kolega to koupil nedávno
A rovněž po pár jízdách se povolila lanka řídící druhou přední nápravu, takže se neochotně zatáčí. Jinak v reálu musí mít menší rejd, než přední..další nedostatek, jsme shledali v ložiscích vyvádějící z diferenciálů uchycení kardanů. jsou úplně volná v ve svém uložení v skříních diferáků. Ložiska by měla být nalisována, anebo alespoň uložena tzv."suvně", ale neměla by se viklat s vůlí cca 1 desetina, jak jsme viděli. Ložisko tím postrádá smysl a navíc dochází i k tomu, že se celé otáčí v diferenciálu a ne na hřídeli kardanu. Schválně zaber za kardany a zahýbej s nimi na všechny strany.Správné oložení ložiska i fixuje vzájemnou polohu pastorky a talířového kola, aby se neopilovaly zuby a zabíraly pořád pod stejným úhlem a celou plochou zubů má to celé i osobou vůli, takže zuby po posunutí hřídele ven, zabírají jen svými konci a to je past do budoucna..chce to vypodložit podložkami a ložiska vypodložit třeba papírem a zalepit Loctitem. Zatím to kolega neřeší a nechá to tak, až to bude na totální repasi a úppravu. co se týče patiny, je to snadné. Akrylové vodou ředitelné barvy. Naneseš třeba rez na patřičná místa a pak otíráš prsty, houbičkou atd. Nedělej to hodně namočeným štětcem, spíše otřeným víc do sucha (plochy) Korozi v místech spojů karoserie bambusovým párátkem..bláto jsem dělal vodou s minimem barvy a stříkal hubou pomocí fixírky..Co se týče zdokonalení povrchu, používám na své modely jednoduchý patent. Na model vypráším pytlík z vysavače a vše pečlivě ofoukám. to co ulpí tam zůstane a časem se to dá obnovovat, jak je libo..Mám to na všech modelech.
Více ti napoví odkazy mých modelů zde. https://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/Deuce_M-35_4x4/
Já ty lanka řízení pořádně napnul, seřídil a utáhnul. Zatím to drží a funguje. Co se týká vůlí v uložení ložisek, někde jsou větší, někde menší, zatím to taky neřeším, ale v budoucnu se s tím bude muset něco udělat.
Po delší odmlce sem napíšu pár nových postřehů s modelem. Musel jsem vyměnit kardan mezi převodovkou a první zadní nápravou, protože úhel je dost velký a kardan se zasekával, čímž docházelo k trhaným pohybům celé nápravy. Tímto došlo i k povolení tlumičů. Nový kardan vše vyřešil a nyní to funguje bez problémů. Najezdil jsem přes tyto volné dny asi 20km bez závady. Pokusil jsem se natočit i pár videí. https://uloz.to/m/Petr-Pleskot/video#
Ahoj,
Pořídil jsem si také tento model a přemýšlím o změně elektra. Může tě mi někdo doporučit vhodné střídavé senzorové kombo?
Líbí se mi např toto : quicrun-fusion-540-1800kv-
Nebo toto : combo-xerun-axe-550-r2-3300kv
Díky za jakoukoliv radu a pomoc
Jarda
rx113 píše: ↑06.02.2021 11:04
Ahoj,
Pořídil jsem si také tento model a přemýšlím o změně elektra. Může tě mi někdo doporučit vhodné střídavé senzorové kombo?
Líbí se mi např toto : quicrun-fusion-540-1800kv-
Nebo toto : combo-xerun-axe-550-r2-3300kv
Díky za jakoukoliv radu a pomoc
Jarda
Nebude to moc pomalé? Na stránkách modelu píší že pokud chci střídavý motor mám použít 3600kv. Fusion má 1800 kV. Nevyznám se v tom, proto se ptám.
Děkuji za vysvětlení.