Uživatelský avatar
janvito
Přispěvatel
Příspěvky: 176
Registrován: 04.09.2012 19:47
Bydliště: Plzeňský kraj

TWS VTR from RTR to project

Zdravím všechny, jelikož jsem dokončil svůj projekt Jimnyho na MST CFX a zrovna mi přišel odkaz na toto zajímavé auto za slušnou cenu, řekl jsem si proč mít jednu malou Suzuki když mohu mít dvě. Chci moc poděkovat Mirdovi za vykomunikování nákupu z Německa.

Obrázek

Obrázek

První dojmy z auta:
Karoserie moc hezky zpracovaná fabricky nalakovaná taky moc hezky. Jelikož je to RTR verze je to hodně očesané o doplňky, takže místo světel jsou samolepky a podobně. Nicméně už je z Německa objednána maska a paraboly se sklíčky z KITové verze a k tomu stěrače. Jedné co nezměním je navrtaná karoserie na sponky, ale jen kvůli tomuhle novou karoserii kupovat nechci.

Elektronika je prostě RTR základní, regulátor klasická 1060, citlivost nic moc, ale jede to. Vysílačku nevím, tu jsem ani nepouštěl okamžitě tam šlo DX4C. Co mě mile překvapilo je 5 slotový motor. Servo na řízení je Sawox s tahem asi 12kg, takže na auto z krabice je dostačující, protože auto je lehké, ale v brzké době tam půjde 35kg stejné co mám v MST.

Podvozek je řekněme slušná napodobenina MST CFX s pár věcmi řešenými lépe a pár věcmi řešenými hůře. Co se týká kladných věcí je třeba vyzdvihnout protichodné kardany. Další věc co je super, že ač je v RTR verzi servo na nápravě nabízí se tu i možnost dát servo na šasí a předělat uchycení z 4 linku na 3 link s panhardkou, což už je taky v plánu. Další bonus jsou kuličková ložiska už v základu. Má to zajímavě řešený držák baterky nad zadní nápravou připravený pro hardcase velké baterky, nicméně já jezdím malé baterky takže tam už proběhl první 3D tiskový upgrade.

Obrázek

To je k těm pozitivním věcem asi vše a teď se podívejme na zápory z mého pohledu. Největší slabinou jsou pro mě asi tlumiče. strávil jsem s nimi 2 odpoledne a nedokázal jsem je prostě udělat tak, aby alespoň nějak fungovali. Přední se zlepšili, ale zadní vůbec, nicméně to je dost možná tím, že používám lehké baterky oproti hardcase. S tlumiči je spojené jejich horní chycení, když tam ten tlumič chcete dát, je tam zleva i zprava podložka, takže si několikrát rozmyslíte jestli je opravdu chcete sundat, aby jste tam zase nemuseli dávat ty podložky. Díky konstrukci toho uchycení je takřka nemožné tam dát jakékoliv jiné, takže asi přijde na řadu další 3D tisk. Navíc se mi zdá, že jsou přední i zadní tlumiče jakoby podseklé, což na funkci nemá úplně dobrý vliv. Ano je zde možnost celou věž posunout na šasí, ale vzhledem k tomu že na věžích tlumičů jsou držáky karoserie a ta už je navrtaná moc se s tím hýbat nedá. Z nějakého důvodu byla půlka věcí na šasí přišroubovaná šrouby co jsem v životě neviděl a ani na ně doma neměl klíč (6 hraná hlava 2.5), takže to šlo okamžitě pryč a jsou tam klasické M3 šroubky.

Obrázek

Další věc jsou linky, jelikož všechny spodní linky jsou v jednom kuse a mají tak pevnou délku, budu muset udělat kompletně nové, abych mohl horní linky prodloužit aby se náprava dala více zaklonit a kardan měl tak menší úhel.

Dnes proběhl první test společně s Jimnym pro porovnání a jak to říct, těším se na to protože to bude zajímavý projekt auta, které tady moc k vidění není, ale má to potenciál. Nedokážu říct co by bylo vše jinak kdyby to byla KITová verze, ale tahle RTR prostě moc nefunguje. Myslím ale, že se to dá dostat do velice pěkně funkčního stavu.

Tady je pár fotek z venku:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

No a teď nějaká vize do budoucna:
S pohonem nebudu nijak laborovat, prostě se tam dá Fusion a bude to. Servo se vymění a dá na šasí. I když se na to dají koupit lexanové podběhy, nakreslím si a vytisknu své jelikož stejně budu předělávat uchycení tlumičů, tak by ty originál neseděli. Tisku tam bude spoustu, chci zase udělat interiér, jen to nebude trialka s rámem jako mám na MST, ale tohle bude taková klidná streetovka. Dále bych tam chtěl dostat Gmade tlumiče, tak uvidíme zda se tam vejdou. Ve finále asi budou i jiná kola a gumy i když originální gumy fungují celkem hezky, jen tam nemůžu nalepit závaží jelikož gumy jsou nalepené a úplně se mi to nechce vařit nebo dávat do trouby a ničit tak disky.

To je asi zatím vše, fotky jako vždy na kečupu: https://www.rajce.idnes.cz/janvito/album/tws-vtr
MST CFX Suzuki Jimny
TWS VTR Suzuki Vitara
Ford Ranger 1993 Traxxas TRX-4
Land Rover Discovery III na Traxxas Slash 1:16
Nissan Patrol Y60 3 dv.


Rajče: http://janvito.rajce.idnes.cz/
Youtube: https://www.youtube.com/c/VitoteamProduction
Uživatelský avatar
Mirda
Administrátor
Příspěvky: 433
Registrován: 18.02.2010 0:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: TWS VTR from RTR to project

Hezké čtení. 👍
Díky za shrnutí dojmů - myslím, že tenkrát mě na tom mrzely stejné věci. Já měl tedy KITovku, ale i tak - linky průser. Dokonce jsem tam měl ve stavebnici i plastové kulové čepy. To beru dneska už jako výsměch dát to k modelu. Je pravda, že u té stavebnice se asi počítá s tím, že si každý ty linky předělá, ale jestli máš i u RTR verze komplet plast tak je to smutné.
Tlumiče chtějí trpělivost abys je dostal do toho "domku". Ono nejen že jsou z každé strany podložky, ale ještě je to poměrně dost nepřístupné. Je to celé obalené plastem do takového krytu..

Jinak tenkrát jsem tuhle značku docela dost sledoval a třeba v KITu dávali převody do náprav z lepšího materiálu (nějaká kalená ocel) a hlavně šikmej zub. V RTR verzi byla nějaká slitina s rovným zubem. Dneska už myslím dávají tu slitinu s rovným zubem i do KITů což je škoda. Pokud vím, tak i ty stavebnice už prodávají i předsložené (nápravy a převodovka jsou složené), takže do toho člověk ani moc nevidí. Mám pocit, že ten šikmý zub je ke koupi jen zvlášť jako tuning. Prodávají i samostatné nápravy a tam to vypadá taky na rovný zub...
Obrázek
Obrázek
Tak mrkni co tam máš.. Oni to totiž na začátku hodně měnili. Ani dneska podle mě ještě nejde 100% říct jak to vlastně je 😁😁

Pak vím, že se dávala plastová kola do převodovky. Údajně s tím byl problém, že se to po chvilce olámalo a vlastně hned z kraje prodejů dávali jako dárek tuning ve formě kovových kol. Teď už snad dávají ten kov všude jako standard, ale mrkni na to a doporučil bych výměnu hned ať to pak nerozděláváš na 2x. 😊

A ještě jsem si vzpomněl... Někde jsem četl, že na ty jejich nápravy nejdou nasadit 1,55 kola. Nezkoušel jsem to, ale kdyby jsi měnil kola za nějaká streetovější tak abych nebyl překvapen. 😇
Na čem dělám:
Toyota Hilux
Uživatelský avatar
Hofy
Přispěvatel
Příspěvky: 199
Registrován: 01.02.2014 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: TWS VTR from RTR to project

Kola můžu potvrdit, že jsou problém jakmile nemají ET. Chtěl jsem nandat 1.55 od Boomu (styl Advan TE37) a opřej jsem se o těhlici , ale ty mají hodně minusový ET
Uživatelský avatar
Mirda
Administrátor
Příspěvky: 433
Registrován: 18.02.2010 0:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: TWS VTR from RTR to project

Tak jsem to dohledal a vypadá to, že šikmý CNC ozubení opravdu už k dispozici pouze jako tunuing. Nové verze KITů mají sice v balení fendery, ale toto z mého pohledu horší ozubení.
porovnání.JPG
Na čem dělám:
Toyota Hilux
Ludek21214
Nově příchozí
Příspěvky: 39
Registrován: 29.10.2015 11:36
Bydliště: Brno

Re: TWS VTR from RTR to project

U podložek pasovaných do blbě přístupných míst se mi osvědčila vazelína. Lehce namáznout podložku, připlácnout na tlumič a společně zasunout na místo. Ta vazelína ji podrží na místě.
Uživatelský avatar
janvito
Přispěvatel
Příspěvky: 176
Registrován: 04.09.2012 19:47
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: TWS VTR from RTR to project

Tak máme tu update

Podvozek jsem rozebral zkouknul nápravy, převodovku a rozvodovku. K mému překvapení jsem zjistil, že teda RTR verze nemají úplně všechna ložiska kuličková a samozřejmě v rozvodovce všechna ozubená kola plastová. Ozubená kola v nápravách jsou s rovným zubem, ale měnit to nebudu, v MST mám taky rovná už přes 4 roky a absolutně bez problémů.

Takže jsem hned stáhnul návod a začal zkoumat co tedy potřebuji. Objednal jsem všechna ložiska co nebyla kuličková a všechny ozubená kovová kola co jsem sehnal místo těch plastových. Jediné co jsem nesehnal je přechod ze spuru do planetové převodovky a ty malá ozubená kola v planetové převodovce. Vše už je na cestě, tak to vyměním hned jak to přijde (snad ještě tenhle týden).

Co se týká tlumičů, děkuji za rady, našel jsem, tak nějak způsob jak to dávat dohromady, ale držáky budou stejně úplně jiné a tlumiče budu taky kupovat nové.

Dále jsem objednal servo a postupně budu doobjednávat další věci plus pracovat na úpravách podvozku.

Pár fotek z rozebrání:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
MST CFX Suzuki Jimny
TWS VTR Suzuki Vitara
Ford Ranger 1993 Traxxas TRX-4
Land Rover Discovery III na Traxxas Slash 1:16
Nissan Patrol Y60 3 dv.


Rajče: http://janvito.rajce.idnes.cz/
Youtube: https://www.youtube.com/c/VitoteamProduction

Zpět na „TWS“