rád bych zde představil můj projekt pro expedici. Po první stavbě trialového Unimogu jsem začal přemýšlet o stavbě expedičního speciálu.
Po přečtení téměř celého fóra (je to opravdu velký zdroj informací a odpovědí na vše co jsem hledal) došlo k hledání vhodné předlohy.
Přemýšlel jsem o něčem s obytnou boudou, jednoduchou karoserii a něčem méně tradičním. Zaujal mě Bremach, ale pro nedostatek materiálu na Internetu jsem tento vůz zamítl.
Po několika dnech hledání jsem našel vůz Land Rover FC101 – úžasné vozítko. Po dalším hledání jsem na stránce http://rovingdentist.com narazil na tento expediční speciál – a bylo rozhodnuto.
Měřítko pro stavbu jsem zvolil vzhledem k již vlastněným Tamiya nápravám 1:8.
Moje představa:
- podvozek vlastní výroby – dural a hliník
- motor Speed 600
- karoserie vlastní výroby – PSH desky
- převodovka HIMOTO
- redukční převodovka MPJ
- nápravy Tamiya obě řiditelné (použité z předchozího modelu)
- kola Tamiya (mam je z předešlé stavby – kola pravděpodobně ještě vyměním)
- vlek za vůz vlastní konstrukce (viz. předloha na http://rovingdentist.com)
Na internetu jsem našel vcelku dobré fotografie podvozku, který jsem překreslil a postupně vyrobil z duralové páskoviny a hliníkových profilu. Nápravy jsou na povozek připevněny pomoci vlastních listových per.
Po zabudování sevr řízení, motoru, rozvodovky a převodovky došlo k první testovací jízdě - byl jsem překvapen jak dobře podvozek jede a jak reagují listová pera na nerovnosti.
Další etapou je výroba karoserie a obytné budky. Začal jsem zase rozměřením a překreslením obrázku z Internetu. Pro výrobu používám PSH desky 0,5 – 2mm lepené sekundovým lepidlem. Dříve jsme používal UHU lepidlo, ale práce s ním je zdlouhavá.
Foto ze stavby podvozku:




Začíná stavba karoserie:

Fotky z druhé testovací jízdy:




Dál bude pokračovat práce na karoserii, rozkreslení obytné nástavby a přívěsu.
Za jakékoliv připomínky děkuji.
S pozdravem Stepky