Stránka 9 z 9

Napsal: 11.11.2011 13:54
od Harry
Neokoukneš - nepojedu :roll: Jsem chcíplej a auto stejně ještě nebude pojízdný...

Trochu blábolení:

Od počátku jsem měl jasno, že modely které chci (ať už koupit nebo postavit), musejí být co nejvíce podobné skutečným autům. A to jak vzhledem, tak i jízdními vlastnostmi. To znamená především - žádná obří kola vylezlá z karoserie, žádné zvednutí karoserie že by se dalo vlézt dovnitř leda po žebříku a podobně... Prostě co nejvíce reálné autíčko, s omezeními danými funkčností modelu. Prostě jsem omezený tím, jaké funkční díly (nápravy, kola, převodovky atd.) se vyrábějí...

Tentokrát jsem chtěl ozkoušet nové věci na už rozdělaném modelu. Především nápravy Worminator od RC4WD, než je použiji na jiném modelu, který bych pro jejich použití postavil. Vzhledem k převodům je potřeba ale použít i jiný motor, převodovku, rozvodovku. A tak jsem se rozhodl využít rozdělanou karoserii a šasi s nárazníkama co už mám a s T-Rexy funguje naprosto bezchybně. Alespoň budu mít porovnání :wink:

Napáchal jsem tedy zatím jen linky pro obě nápravy a seřídil tlumiče. Opět jsem chtěl, aby auto bylo zvednuté jen tak, aby šlo využít plně křížení náprav, ale ani o milimetr víc...

Nápravy Worminator jsou jednak "zlomené" nahoru a také je v nich diferenciál řešen šnekovým převodem. Díky tomuto uspořádání je vývod na kardan nad nápravou a na spodní straně nápravy není prakticky žádný výstupek diferenciálu. Takže hlavní předností těchto náprav je kromě šneka také extrémně velký prostor pod nápravou...

Obrázek

Díky tomu že kardany jsou nad středem náprav, jsou tedy prakticky vodorovně do rozvodovky. Nejnižšími body tedy jsou spodní linky (na obrázku ještě nejsou kardany).

Obrázek

Maximální křížení. Kola jdou tak hluboko do blatníků, že se ho téměř dotýkají. Rezerva je v řádu desetin milimetru...

Obrázek

U předku také, i když to nevypadá. Ale v rejdu je to opět na desetiny milimetru...

Obrázek

Obrázek

Kola jsou těsně do blatníků i na šířku - nepřesahují tedy ven. Jen díky tomu pak při křížení "vlezou" do podběhů a nepřekáží jim lem blatníku. Přesně takhle to vychází i u mého velkého TJ...

Obrázek

Ještě dořešit kardany (chci zkusit ty nové od Martina - http://www.rcmodellex.cz) a pak převody aby to jelo alespoň trochu rychle...

Přední náprava také bude muset dostat panhardku...

JK 1.9 open

Napsal: 11.11.2011 17:08
od mara126
jakej maj rejd oproti axiku

Napsal: 11.11.2011 19:01
od salvatore
Čau Harry! A hele tohle je na expedice, nebo na nějaký spíš trialový poježdění?

Napsal: 11.11.2011 19:03
od Stenly
Škoda tak snad jindy,jinak tyhle nápravy vypadaj zajímavě a hlavně toho místa podtim :mrgreen: :wink: