Stránka 2 z 2

Re: panhardka

Napsal: 20.01.2014 21:52
od Frenky
hlavně pokud někdy budete někdo dělat vlastní rám tak ho neletujte z milionu částí jako já na ccčku protože se z toho asi zblázním :-( jinak je to možné moc jsem tu panhardku neladil to je fakt ale stejně nevěřim tomu že to je to pravé na trial ale vyzkoušej sám když nevěříš :mrgreen:

Re: panhardka

Napsal: 20.01.2014 21:54
od sWiNe
ale já neříkám, že je supr. ale tak u auta, které dělám už jsou omezené možnosti kvůli místa ... napadla mě jako jedna z variant. nevím, co bude finální verze, nejdřív zkusím nový držák na servo

Re: panhardka

Napsal: 20.01.2014 22:26
od PALI
Na trial to fakt neni je to spíš na scale auto.

Re: panhardka

Napsal: 21.01.2014 10:45
od virtual
Myslím, že to je tak, jak tu píšete. Panhardka vychyluje nápravu do stran, kdežto horní uchycení do V ji tam nechce pustit, proto musí jeden link pryč. Stejně tak rozdíl RC 1:10 vs. 1:1, řek bych že velký auta běžně nepoužívají tak velké křížení jako SCX a spol., a když se počítá s "trialem", upravuje se podvozek...

Re: panhardka

Napsal: 22.01.2014 12:42
od Tommys
sWiNe píše:ale já neříkám, že je supr. ale tak u auta, které dělám už jsou omezené možnosti kvůli místa ... napadla mě jako jedna z variant. nevím, co bude finální verze, nejdřív zkusím nový držák na servo


zkoušel jsi ho dát nastojáka? sice pak leze dost vysoko, ale problém se šířkou bys měl vyřešenej ne?

Re: panhardka

Napsal: 22.01.2014 13:28
od milan008
Na stojáka je to taky dobrý... :-)

Re: panhardka

Napsal: 28.01.2014 21:22
od bibo78
.

Re: panhardka

Napsal: 13.03.2014 13:18
od ropucha
Zdravím na a přidám svou zkušenost. Před nějakou dobou jsem dělal JEEPa a zkusil jsem udělat na přední nápravě tenhle systém zavěšení. Panhardka na modelu co se týká funkčnosti není žádnou výhodou. Někdo už to tu psal, že se nedocílí takové křížení jako s 3-linkem nebo 4-linkem, to můžu potvrdit.
Pokud se do toho někdo pustí, tak by asi měl podle mýho názoru dodržet 4 zásady aby to fungovalo (taky se tu o tom už psalo):

1./ všechny linky by měly být zhruba rovnoběžné s podélnou osou auta při pohledu shora
Obrázek

2./ panhardka by měla být co nejdelší aby se eliminoval příčný posun nápravy vůči rámu na minimum
3./ umístit panhardku tak, aby při běžně zatíženém modelu svírala s nápravou co nejmenší úhel (při pohledu zepředu) a to ze stejného důvodu jako v bodě 2.
Obrázek

4./ táhlo řízení (šťouchačka) by měla být pokud možno stejně dlouhá jako panhardka a s nápravou by mělo svírat pokud možno stejný úhel - pak by mělo řízení fungovat dobře i při křížení.
Obrázek