Stránka 2 z 6

Napsal: 11.06.2011 23:00
od salvatore
Ci woe tak to je mazec! Do TLka napasovaná převodovka z High Lifta, ne? Fakt klobouk dolů...

Napsal: 12.06.2011 0:28
od Bezmozek
No spíš rozřezaný a slepený TLko kolem tý převodovky. :mrgreen:
Nejhorší bylo to rozměřit, rozřezat a zase slepit tak aby to bylo aspoň trochu rovný. Převodovka je nacpaná co nejvíc doprava aby se to nekácelo za motorem (vypadá to že paličku radši vyměním za cca 27t motor protože před highliftí almarou je ještě redukce 2:1 a síly by mělo bejt dost a i tu redukci jsem musel ubrušovat protože tam je 14ka pastorek místo 16ky) a co nejníž kvůli těžišti. Pak jsem jí musel i tak o 2mm podložit aby přední kardan přešel přes baterku. S tím jsem sice počítal a přilepil si tam ten kus na bok, protože origo držák by byl přesně v ose kardanu, ale jak to je mi to asi stejně ošůchá smršťovačku na aku.
Na dýlku to kratší bejt nemůže, protože matka spuru je schovaná až těsně u převodů a vepředu jsem musel probrušovat a od baterky to bude na milimetry (asi dva) atp.
Do toho hodně skloněný zadní tlumiče abych měl aspoň nějakej zdvih a nemusel nastavovat parohy nahoru kvůli těžišti, proto jsou i přední tlumiče vzhůru noh.. teda okama a to to celý chci udžet do 6kg celkově :roll:
Je toho dost co jsem si na sebe vymyslel. Ještě zkusím trochu "přitatřit" kinematiku předních ramen když to půjde, to mě jen tak napadlo, sám nevím jak to dopadne, ale pomohlo by to aby přední kola neškrtaly při propužení o kastli, páč i když to bude na plastovejch 2,2 tamiyách, je to pořád o víc jak půl cm širší než bych potřeboval
Celý to je vlastně přehlídka ztracenýho času.
Křížení chabý, přejezdovej úhel skoro žádnej, těžiště vysoko, ale pořád doufám, že to dotáhnu do stavu, kdy to ukážu na nějaký expedici 8)

Napsal: 13.06.2011 9:04
od zax
Těším se až tu "obludku"uvidím venku. Můj defík má kolem 5 kg, prostupnost taký není nic moc (sníženej podozek), ale o to je to zajímavější a následná radost z toho, když se podaří překonat obtížnej úsek je o to vetší.
Axik je fajnová věcička za bezkonkurenční peníz, ale vyjede dost věcí až moc snadno (můj názor). Tohle bude challenge.

Napsal: 23.06.2011 8:52
od Bezmozek
Tak obludka už je na kolech.
Obrázek
Zadní kardan jsem dělal na třikrát, než to bylo jak má bejt, přední stačilo uříznout kousek z origo. Kvůli prořezání spodku jsem s trochou péče a 2,5mm duralem dodělal řízení a postavil to na kola. A hurá, už se to pohybuje vlastní silou.
Ještě neřadím, ale aspoň jsem vyhodil STD servo a dal menší za druhou nápravu, zase o pár gramů míň a ty co zůstaly šly níž. Celá věc se teď krom parohů který stejně budu muset předělat vejškově schová za kola a pod břichem se ještě vejde onroad kolo.
Obrázek
Ztráty v převodech (na dvojku) jsou 10W, což doufám časem klesne až se to trochu vymačká, páč zuby od kardanu 2. a 3. nápravy jsou hodně natěsno kvůli axiálu kardanu. Při okamžitym přidání 0->plnej to vyskočilo na 115W, takže motor to dává, no na takovou potvoru mám malej pokoj, takže zbytek až venku.
Obrázek
A váha zatím ukazuje 3,3kg :twisted:

Napsal: 23.06.2011 10:25
od catar
Hodně moc zajímavý. TLko je věčný podvozek :mrgreen:
Doufám, že to uvidím v Tróji jak si to poradí s tím kopcem tam :P

Napsal: 28.06.2011 20:57
od Bezmozek
S jakym kopcem, to prostě pojede :twisted: :mrgreen:

Jinak už to oblíkám do alumínia shora L profily, pak je ještě potřeba předělat parohy a pár detailů a spojit to spodem v jeden celek :roll:
Obrázek

Napsal: 07.07.2011 19:21
od Bezmozek
Obrázek
Malej pokrok, i když těžce vybojovanej. Předek už má finální parohy a vypadá to, že to snad bude i fungovat.
Obrázek
Tak co je jinak? :P

Napsal: 08.07.2011 11:21
od gorila
Zmenšil jsi osovou vzdálenost uložení ramen na rámu, je to tak? Já bych klidně to horní rameno ukotvil do čepu spodního, nebo kamkoliv na spodní rameno a musí to Tatřit. Jinak moc pěkný!

Napsal: 08.07.2011 11:37
od Bezmozek
přesně tak. Je to kompromisní řešení, spodní uchycení je hodně pod osou unašečů na diferáku, takže kdyby to bylo uchycený až tam, vypadávaly by psí kosti, ale aspoň něco 8)

Napsal: 08.07.2011 11:57
od gorila
A co zkusit vepředu torzky, aby ses zbavil pér?

Napsal: 08.07.2011 21:00
od Bezmozek
Popravdě jsem nad tím taky přemejšlel a nebylo by to asi ani tak těžký, ale nemám šajn jak dlouhý a tlustý by měly bejt aby to fungovalo jak má, experimentovat se mi moc nechce a stejně bych někam musel dát tlumiče.
Vzhledem k tomu, že celou věc beru jako semiscale experiment by to bylo zbytečný hrdinství :roll:

Napsal: 12.07.2011 18:54
od Bezmozek
Obrázek
Zespoda 3mm hlína, prošroubováno skrz a vepředu svázáno s parohama, dokončení až s nárazníkama 8)
Zbytek na rajčeti

Napsal: 12.07.2011 20:08
od mrak03
de ti to moc pěkně, fandím ti ,málokdo se pustí do podvozku koncepčně podobnýmu Tatře ale odměnou je podobný chování v terénu jako u originálu a to je pak nádhera

Napsal: 17.07.2011 19:52
od Bezmozek
Zatím jen tak nahrubo, ale moc to mazlit nebudu, tohle bude tak akurát.
Obrázek
Můj optimismus se projevuje tím, že naviják je vzadu :mrgreen:

Napsal: 18.07.2011 19:06
od salvatore
Bezmozek píše:Můj optimismus se projevuje tím, že naviják je vzadu :mrgreen:


:YOP: :YOP: :YOP: