Stránka 2 z 11

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 22.04.2013 22:41
od maztekk
Vypadá to na dobře promyšlenou stavbu :YOP: Už se těším na další progres :HOPS:

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 23.04.2013 15:16
od Hanys
Mila198 píše:A kolik účtují za kilogram hliníku? 8o Nikde to tam přímo nenabízejí k nahlédnutí. :NO:

Ceny se mění podle aktuálního kurzu eura, předpokládám, že to je jeden z důvodů, proč nejsou uvedeny v e-shopu.
Pokud naskládáš zboží do košíku, můžeš si vybrat mezi objednáním nebo zasláním poptávky, kde ti obratem napíšou cenu e-mailem.
Zhruba to vychází na 120,-Kč/kilo, ale záleží na složitosti profilu, jakosti materiálu atd..

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 19.05.2013 19:45
od Milhouse
Dnes jsem něco málo udělal na podvozku, zatím bez centrální trubky. Jeden díl jsem špatně navrhl, musel jsem ho nechat udělat znovu, na ostatních se také muselo lecos připilovat a odřezat. Začíná se to rýsovat, ale už teď mohu říct, že šasi bude dost těžké :-( Až budu mít celý podvozek smontovaný, nechám místa v kterých nebude nic uchycené odfrézovat. Tím snad nějaké deko získám.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 19.05.2013 20:15
od DT-swiss
tak tahle dakarka je hodne nadejna no, jeste trosku vyhladit kastli nebo treba jen tmel a psh klamou, mas to fakt paradni, dale se drz proporci to je hlavni a parada

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 23.06.2013 17:44
od Milhouse
V týdnu mi přišly z MZ Racingu některé objednané díly, tak zas nějaký progres na podvozku. Bohužel mi odešel i foťák do věčných lovišť, tak obrázky pouze z mobilu.

Centrální kardan jsem duralovou trubkou prodloužil:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zavěšení kol pomocí nových tlumičů. Horní ramena se ukazují jako nevyhovující pro tak těžký podvozek. Nechám vyřezat nová z duralu.:

Obrázek

Obrázek

Kryty spodku a kryt ozubeného hnacího kola:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 23.06.2013 19:22
od virtual
Krásnej projekt! :OK:

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 23.06.2013 23:38
od patran77
Zatím to vypadá super.

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 24.06.2013 10:22
od Slick7
Vsadím se, že ti bude jezdit dřív, než ta moje. Nemám vůbec čas na své vlastní projekty. :-(
Chvílemi už i přemýšlím, že bych ji se smutkem prodal někomu, kdo ji dodělá, ať mi nestojí jen tak ve vitríně. :-p

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 24.06.2013 12:04
od Milhouse
Slick7 píše:Vsadím se, že ti bude jezdit dřív, než ta moje. Nemám vůbec čas na své vlastní projekty. :-(
Chvílemi už i přemýšlím, že bych ji se smutkem prodal někomu, kdo ji dodělá, ať mi nestojí jen tak ve vitríně. :-p


Škoda, že nepokračuješ, mohl jsem "nasát" nějaké další nápady. I tak je to v mém případě vývoj a nevím jestli to bude fungovat podle mých představ :-p Každopádně jsi pro mne "velký vzor"... ;-)

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 01.07.2013 18:35
od Milhouse
Zdravím všechny s dotazem. Podařilo se někomu z Vás uspokojivě vyřešit zatáčení přední nápravy aby při nezávislém zavěšením a servem uloženým nad nápravou s ovládáním spojovaček, dosáhl Ackermannova efektu? Zatím mi pomohla trošku k objasnění jen tato témata:

https://www.youtube.com/watch?v=F9JsMhTA48Q

http://jenyx.rajce.idnes.cz/3rd_White_Dark#DSC00250.jpg

scale-projekty-f15/lr-discovery-na-ta01-t9070-30.html

http://01martin.rajce.idnes.cz/L.R._Dis ... C09977.jpg

Problémem zřejmě zůstává umístění kuláků před kola, nebo utopení uvnitř disků...
Díky za každý postřeh, než se do toho pustím :BYE: ;-) :OK:

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 02.07.2013 16:06
od Hanys
Určitě bych volil verzi zdokumentovanou na prvním videu. Podobně to mají i T805, kačeny a funguje to.
Tatravize 3000 se k tomuto systému vrátila rovněž:
Obrázek

Prostě musí být uprostřed dva kulové čepy a dvě spojovačky, nikoliv jedna jako u pevných náprav...

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 04.07.2013 8:23
od zax
Ahoj, měl bych dotázek na část tvého výrobního postupu. Jak jsi přenášel obrysy z papíru na PSH? Tahle technologie je mi zatím v celku neznámá.

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 04.07.2013 8:55
od rc-vitek
typuji že položil výkresy potištěnou stranou na psh a pak nahřál žehličkou :-p

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 04.07.2013 10:17
od zdendys
Někde na fóru jsem našel toto:
Tvar který potřebuji, si vytisknu na laserové tiskárně a z papíru přenesu na PSH pomocí hadříku namočeném v ředidle stačí lehce přešmrdlat a rychle papír sejmout z desky, aby se nepřilepil. PSH je jen malinko naleptá a během chvilky zaschne. Není to můj výmysl, sám jsem jej objevil teprve nedávno na jiném foru. Výhoda je, že se dá namalovat cokoliv v PC a s přesností na desetinky přenést na PSH (rukou, tužkou a pravítkem tak přesně osobně malovat nedokážu) a především na rozdíl od tužky se to nesmaže během používání, pokud se to nepřebrousí. Předpokládám, že to používá spousta lidí, popisuji to pro ty, co tento postup zatím neznají a mohl by se jim hodit.
Na pomalované PSH pak nalepím proužek PSH ve tvaru, jaký je namalovaný. Díky nalepení desek do T se ten tvar už nehne. Po řádném zaschnutí nalepuji dle potřeby další proužky, po dalším proschutí můžeme brousit obliny. Minimálně pro tenhle díl je to postup bezproblémový a vcelku rychlý.

Re: TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 – Princess 69

Napsal: 04.07.2013 10:56
od rotruck
Toluen sice funguje , ale je to docela rychna a játra si taky přijdu na svý :mrgreen:
Navíc má ještě jednu nevýhodu a to je , že se často šablona přilepí a papír zůstane na PSHčku.
V tomto je žehlička příjemnější , ale zas musíš ohlídat teplotu a abys nepřejel z papíru na plast. já používám vypalovačku s plochým hrotem a i tak je často boj to nepřepálit.
U obou způsobů je důležité - sytý tisk na šablonu aby bylo co přenést a nezapomenout , že to bude naneseno stranově obráceně.