Stránka 11 z 15

Re: Výběr modelu

Napsal: 18.02.2018 9:39
od Loskuták
U mě řeším jen buď Bronco a nebo SCX10 II. Defendera ne, jezdí jich mraky.

Re: Výběr modelu

Napsal: 18.02.2018 9:50
od Borik
když se podíváš na testy různých podvozků, tak jsou Axial i Traxxas ( (TRX-4 ) v podstatě srovnatelné a nejde jednoznačně říct, který je lepší ... v terénu se pohybují oba stejně, překonají a nepřekonají stejné překážky. Mám oba a proti Axialu ( první verzi ) mám hlavně to, že má blbě vyřešený ( malý ) rejd a trochu chybí dvoustupňová převodovka. U Axialu II je ten rejd lepší, takže těžko srovnávat. Boční náklon je lepší u Axialu, ale když sundáš boudy a necháš jen podvozky, vyjde to nastejno - prostě bouda na TRX-4 je dost vysoká a těžší a tak to těžiště je výš, ale za to podvozek nemůže. Portály jsou bezva, ale není to všelék a Axial i bez portálu přejede to stejné, jen se někdy trochu opře o břicho, ale to je ve srovnání prkotina.
Každý má trochu jiné priority a pro mě osobně je důležité, do jaké míry půjdou upravit nápravy TRX-4 na 6x6, popř. 8x8. Zatím jsem to nezkoumal a doufám, že se s tím někdo ozve, kdo to vyzkouší.

Re: Výběr modelu

Napsal: 18.02.2018 11:34
od Loskuták
Vyjde to asi na stejnou. S tou dvourychlostní převodovkou a dify zase TRX bude lepší na lesní cesty, kdy celkově ústrojí bude méně zatěžované než na tvrdo zamklé nápravy, ne? Nebo SCX je má odemklé?

Re: Výběr modelu

Napsal: 18.02.2018 13:00
od virtual
Loskuták píše:Taky teď řeším co. Mexe je mi líto dávat do terénu, to je prostě poličkovka...
Myslím, že tohle není pravda. Modely tohoto typu proste do terénu patří. Ano, chce to jezdit "hlavou", neprojedou to co lexanky s velkými koly, ale na poličku nepatří...

Loskuták píše:S tou dvourychlostní převodovkou a dify zase TRX bude lepší na lesní cesty, kdy celkově ústrojí bude méně zatěžované než na tvrdo zamklé nápravy, ne? Nebo SCX je má odemklé?
Na lesní cestě s nízkou trakcí je to při expedičních rychlostech jedno. Kdyby mělo SCX odemčené dify, nic by neprojelo...
Také z maketového pohledu, kolik Defendrů (příp. Bronco) má portály?

Re: Výběr modelu

Napsal: 18.02.2018 13:27
od Loskuták
Já zase neřeším až tak moc realitu. Mě spíš baví něco s vetsima kolama. Jsem zvyklej na Summita

Re: Výběr modelu

Napsal: 18.02.2018 14:19
od martan2002
V nápravách se u axialu nemá co vysrat tam nic neni jen dvě kola ocelovej váleček a poosy...

Re: Výběr modelu

Napsal: 18.02.2018 14:43
od virtual
Loskuták píše:Já zase neřeším až tak moc realitu. Mě spíš baví něco s vetsima kolama. Jsem zvyklej na Summita

Pak je ale trochu zvláštní si pořídit Mexe... velký kola mají obecně nevýhodu v tom, že musíš vyhledávat náročný terén (z vlastní zkušenosti, lesní cesta je "nuda"), a přitom koncepce expe auta není moc vhodná na rychlost (jet rychle taky není zábava).
Na druhu stranu rozumím, když někdo postaví výkonnou a šikovnou truggy, např. Peetovo Honcho tady na fóru, kde se řidič nebojí každého překulení... RTR ale mají z tohoto pohledu moc kompromisů.

Re: Výběr modelu

Napsal: 18.02.2018 15:42
od Loskuták
virtual píše:
Loskuták píše:Já zase neřeším až tak moc realitu. Mě spíš baví něco s vetsima kolama. Jsem zvyklej na Summita

Pak je ale trochu zvláštní si pořídit Mexe... velký kola mají obecně nevýhodu v tom, že musíš vyhledávat náročný terén (z vlastní zkušenosti, lesní cesta je "nuda"), a přitom koncepce expe auta není moc vhodná na rychlost (jet rychle taky není zábava).
Na druhu stranu rozumím, když někdo postaví výkonnou a šikovnou truggy, např. Peetovo Honcho tady na fóru, kde se řidič nebojí každého překulení... RTR ale mají z tohoto pohledu moc kompromisů.

Ono zase ten TRX4 není zas takový lesopes. Píšou u toho Bronca, že kola jsou tuším 118 mm, moje kola jsou 96 mm. Takže 22 mm zase není moc. Já prostě nevím, mě prostě lákají větší kola, ikdyž jen o 2 cm. A co se týče rozdílu mezi Mexem a třeba tím TRX je dle mého jen ten kov, nic jiného. Aspoň co jsem viděl, prostupnost atd je snad stejná. Já osobně MEX nevidím jako pupek světa:)))
Třeba zde srovnání, já osobně nevidím rozdíl...
https://www.youtube.com/watch?v=fpEMpI9TqGo

Re: Výběr modelu

Napsal: 18.02.2018 18:28
od Loskuták
No, nechám si toho Mexe a ještě prikoupim něco většího

Re: Výběr modelu

Napsal: 18.02.2018 18:52
od martan2002
Coooo ? mex a trx4 že maj stejnou prostupnost ? tak to bych se hádal, znám obeje ale stejnou fakt nemaj....

Re: Výběr modelu

Napsal: 18.02.2018 18:59
od Loskuták
martan2002 píše:Coooo ? mex a trx4 že maj stejnou prostupnost ? tak to bych se hádal, znám obeje ale stejnou fakt nemaj....

Vycházím z různých videí, kde je srovnávají. Takže jak to tedy je?:))

Re: Výběr modelu

Napsal: 18.02.2018 19:15
od virtual
Loskuták píše:Ono zase ten TRX4 není zas takový lesopes. Píšou u toho Bronca, že kola jsou tuším 118 mm, moje kola jsou 96 mm. Takže 22 mm zase není moc... Aspoň co jsem viděl, prostupnost atd je snad stejná. Já osobně MEX nevidím jako pupek světa:)))

A co máš za Mexe? Tak ho do terénu nastroj (kola, nárazníky, naviják, slidery, fendry atd.). Na videu je silně upravený TRX s ABS kastlí, to je trochu něco jinýho, "dospělý" Jeepy používají 37" i 40" pneumatiky, internet je plnej úprav na rockcrawling, inspirace pro zajímavou stavbu je mnoho. Nicméně si kvůli větším kolům kupovat další model, navíc RTR, je docela zbytečný.
TRX má těch kompromisů (jako ostatní RTR) dost - sice má odolnou lexanku a obrovský (neproporční) kola, přitom má vysoko těžiště, uzamykatelný diferáky jsou cool, ale serva navíc komplikují elektroinstalaci (a zase je to váha), to samé převodovka. Nakonec pak šikovně postavený celokovový model s ABS boudou může v terénu projet stejně, a přitom bude vypadat víc scale.

Re: Výběr modelu

Napsal: 18.02.2018 22:54
od Loskuták
No a jaký je zásadní rozdíl mezi Mex a SCX, kromě materiálu? Mě třeba SCX přijde lepší v tom, že si na to můžu dát karoserii jaká se mi zamane, což u Mexe není možné. Je tedy lepší auto lehčí či těžší?

Re: Výběr modelu

Napsal: 19.02.2018 9:19
od pera2008
zasadny rozdiel teda je. ten material ti robi tuhost a zaroven vahu a teda vsetko ostatne je s tym spojene. Sice z Mexom mozes jazdit ako prasa, ale bude to viacej boliet ako s ostatnymi. MEX a RC4WD su scale expedicaky, pricom TRX4, SCX10-2, Vaterra su viac take polocrawlery. Kazde sa da upravit,dokonca aj na mexa vies dat 115mm kolesa. je to cele o tom, co chces.
Su tu na fore modelari, co si vyrabaju svoje podvozky, lebo chcu nieco specifickeho a to co ponuka trh pre nic nie je dostacujuce, alebo nie je podla ich predstav. Niektory si upravia to, co je na trhu.
napriklad: ja mam 9 offroad modelov, z toho 1x SC, 1x trophy, 1x rock bouncer ( abo nieco take ), 1x vaterra ( zuzena a znizena ), 2x Mex a 3x domaca vyroba. Urcite su tu modelari, co maju viac toho, to len ako priklad. Ani jeden model nepredavam, lebo kazdy jeden mam specificky urobeny na nieco. Z toho 2x maju 100mm pneu, 3x 106mm, 1x115 a 1x125mm. kludne mozem povedat, ze tie, co maju 100mm pneu, tak s tymi sa najvac v terene vyhram. Ale ako vravim, je to na kazdom jednom, ci ho bavi expedicna jazda, ci rockcrawlinkg alebo nieco ine. Vsetko z krabice sa da upravit tak, aby to bolo co najblizsie k ocakavaniu a potom je to na jazdcovi aku trasu si v terene vybere. niekedy je vaha modelu vyhodou, niekedy zase nie. dolezite je poznat svoj model a podla toho jazdit. ja osobne v portaloch nevidim az taku vyhodu a ani v tych uzavierkach.

Re: Výběr modelu

Napsal: 19.02.2018 10:36
od virtual
Loskuták píše:No a jaký je zásadní rozdíl mezi Mex a SCX, kromě materiálu? Mě třeba SCX přijde lepší v tom, že si na to můžu dát karoserii jaká se mi zamane, což u Mexe není možné. Je tedy lepší auto lehčí či těžší?

Co se nejvíc líbí tobě musíš vědět sám. Já bych si Mexe nekoupil, především kvůli kombinaci čtyřlinku vepředu a serva v rámu. Chtěl jsem ale ukázat, že i Mexe můžeš nastrojit na agresivnější vzhled - oříznout blatníky, přizvednout podvozek, použít větší kola (ke karoserii YJ tak kolem 105 mm, aby se z toho nestal monster truck), tak jako se upravují velké offroady... a nemusíš rovnou kupovat nový model. Pokud bys chtěl dávat hardbody na SCXII nebo TRX, viz to video s Jeepem JK unlimited, tak budeš řešit obdobné problémy - jak uchytit kastli, jak napasovat interiér, vybrat vhodnou velikost pneumatik (k JK zhruba 106-110) atd. ...a nakonec to pojede dost podobně.