Nechcem zasierat vlakno, ked chces, daj si hladat obrazky / videa na temu flightgear. Absolutna pecka je Airbus 330/2xx, ma vyborne zmaknuty kokpit a hlavne plne funkcny palubny pocitac. Vynikajuci je aj Boeing 777 - este lepsi kokpit ako A330, pocitac ma este zopar nedorobkov, ale inak tiez super. Samostatna kapitola je ale spominany Concorde. Po grafickej stranke kokpit mizerny, ale simulacia prakticky vsetkych letovych systemov, ktore ako palubny inzinier musis ovladat. Ono to nie je take jednoduche vyletiet 51300 stop vysoko a pokracovat nadzvukovou rychlostou do ciela. Pokial sa nebudes hrat s precerpavanim paliva, nikdy sa tak vysoko a k takej rychlosti nedostanes. Sranda nie je ani zostup z takej vysky a spravne spomalovanie. Ale je to stroj casu - uz za tmy som odstartoval z Londyna, pristaval v New Yorku v ten isty den, ale este za svetla.
Pre HardCore letcov je potom let v hmle z Kathmandu v Nepale na letisko Lukla - Tenzing/Hillary na upati Himalaji s drahou dlhou slabeho pol kilometra bez radiomajakov ci inych navigacnych pomocok. Iba kompas, mapa a stopky. A ohromna davka stastia pri pristavani. V udoli, kde je letisko nezriedkavo fuka vietor rychlostou cez 40 km/h, pristavas pri cca 130 - 140 km/h, aby si na tak kratkej drahe dobrzdil. Toto sa mi zatial podarilo iba raz a aj to nahodou - nejakym zazrakom nefukalo. Cumak lietadla som ale takmer oprel o skalu na konci drahy. Letel som to ale s pomocou autopilota po vytycenej trase, takze nie celkom ako v reale, na to (zatial) nemam.
Kedze sme u nakladiakov, tak aha - takyto odstrkava lietadla od letiskoveho terminalu :

Zdroj :
https://forum.flightgear.org/viewtopic.php?f=4&t=28234Vcera sa ma v Londyne dispecer (ano, tento simulator mozes hrat aj ako dispecer) pokusil zabit - naviedol ma na drahu, na ktorej cakalo lietadlo na vzlet mimo vyckavaciu poziciu. Vsimol som si ho v poslednej sekunde, 150 tisic koni v styroch Rollsackych Olympusoch ma ale na poslednu chvilu zachranilo. Po oblete to uz bolo OK, ATC si uvedomil chybu a velmi slusne sa ospravedlnil. Chlp chybal a vznikol by dalsi diel Vysetrovania leteckych katastrof :mrgreen:
Sorry za O/T.