Stránka 7 z 35

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 03.08.2017 16:56
od milan008
Koukal jsem na ty čínský s intošem a otvíracíma dveřma, ale vesměs jsou hlavně úzký.

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 17.08.2017 23:01
od lepka
lidičky nechcete se pochlubit nákou tou detailnější fotkou a co zatáčení je to lepší než u axika?
A jak hodně používáte ty uzávěrky vyjede to alespon něco málo pokud nejsou zavřené?
A jak je to s vodotěsností dá se s tím brodit když to člověk vybalí z krabice nebo se to musí vše izolovat?

no prostě kdo toho mazlíčka už má tak se s tím pochlubte jsme všichni zvědaví nebo tedy alespon já. :-)

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 18.08.2017 1:18
od martan2002
Rejd má ax větší ale poloměr otočení s otevřenejma difama trax( pouze na tvrdým povrchu )

Vyjede celkem dost.

Raději bych jsi to postil.

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 18.08.2017 8:33
od MilanC
Už jste viděli tuhle boudu co číňan chystá https://www.asiatees.com/display?Miscellaneous-All-Parts-Hop-Ups-Upgrades&brand=Miscellaneous&model=All&id=143641 :hura: :hura: :hura: můj horkej kanditát pro TRX4, jestli mi tedy někdy dorazí 8o 8o 8o

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 18.08.2017 10:59
od milan008
No jo, ale šřka kastle je 227 a šířka podvozku je 249, tzn., že ti kola na obou stranách budou vyčnívat 11mm a to při už tak brutálních fendrech asi nebude moc hezké. To už nebude expedice, ale monstr.

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 18.08.2017 11:09
od dodik
lepka píše:A jak hodně používáte ty uzávěrky vyjede to alespon něco málo pokud nejsou zavřené?
A jak je to s vodotěsností dá se s tím brodit když to člověk vybalí z krabice nebo se to musí vše izolovat?

no prostě kdo toho mazlíčka už má tak se s tím pochlubte jsme všichni zvědaví nebo tedy alespon já. :-)

:CIAO:
Tak po středeční vyjížďce na Zebín je moje zkušenost asi taková:
Jel jsem s autem z krabice bez úprav těžiště s origo pohonem a servem s accu 2čl. Li-Po 4800 v původním držáku. Před jízdou jsem promazal portály a dify, bylo to potřeba.
Dost mně překvapilo co auto vyjede bez špéry, hlavně pokud se jelo po skále tak jsem špéru přidal spíše vyjímečně a to při extrému ve stylu Crawler. Na sypkém povrchu to bylo horší a špéra přišla ke slovu častěji.
Rejd je mnohem větší než u starého SCX a asi srovnatelný s SCX II ale stále bude výhoda těch otevřených diffů které zmenší poloměr otáčení.
Vodotěsnost jsem nezkoušel a nebudu z auto dělat ponorku ani v budoucnu. Sice je přijímač v pěkné krabičce která toho asi dost zachrání ale určitě to není 100% a pokud se do elektroniky dostane voda tak se nedá uplatnit záruka což je i v návodu a je to logické. Tak to na vlastní nebezčí můžeš zkusit :wink:
Auto je pěkně zpřevodované a régl má docela jemný náběh co je pro mně dost důležité (jízda musí vypadat reálně a né cuk sem cuk tam) co je ale dost na hraně je servo - při exedici v běžné terénu O.K. ale ve skalách už nestíhá. Budu ho časem mněnit, ale zároveň se bude muset zajistit napájení z externího BECu protože ten v původním réglu dává jenom 1A :!: a to je pro silnější servo žalostně málo :cry:
Auto je docela macek a dost vysokej a s těmi všemi rámy, výztuhami a zahrádkou jsem se hodně bál náklonů (hlavně bočních) ale nakonec to nebylo tak zlé jak jsem čekal. Každopádně nějaké dovážení bude tak se to ještě zlepší. Hlavně při prudkém výjezdu po skále byla snaha o převrácení dozadu :sad:
Když to shrnu, tak mně auto i přes některé maličkosti příjemně překvapilo hlavně chováním v terénu. Ty portály jsou prostě super :OK:
Ještě dodám co se mi nelíbí: Asi nejvíc mi vadí samolepkový skla! Ty jinak pěknou boudu dost poškozují. Moc mi nesedí ani rádio kde je volant daleko od rukojeti a nedostanu na něj palcem levé ruky a tím pádem musím pořád řídit obouma rukama.
Ještě docela zajímavý údaj za cca 1,5hodiny bylo vyjeto 2300mAh většinou jsem v extrémním terénu plyn jen lechtal.
Tady je i korveťákovo video z akce Zebín ať je představa kde se jela zkušební jízda mé TRX-4ky:http://www.rc4x4.cz/topic18248.html
:BYE:

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 18.08.2017 11:36
od virtual
dodik píše:...co je ale dost na hraně je servo - při exedici v běžné terénu O.K. ale ve skalách už nestíhá. Budu ho časem mněnit, ale zároveň se bude muset zajistit napájení z externího BECu protože ten v původním réglu dává jenom 1A :!: a to je pro silnější servo žalostně málo...

Technická poznámka - pokud dá BEC jen 1 A, servo se chová podle toho, "čím ho krmíš". Nejdřív bych tedy zkusil plnohodnotné napájení pro servo (6V, pokud je to 6V servo, a aspoň 3 A, raději rovnou 5 A), teprve pak zaručeně zjistíš, co servo dokáže nebo nedokáže...

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 18.08.2017 11:45
od chipmen
Já už mám externí BEC 10A a servo se nezlepšilo, prostě je slabý.

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 18.08.2017 15:30
od rfikus
Obrázek

Obrázek

Tak ty okna mě taky štvaly... Už jen to že byla ta samolepka posrkrabana a pod tím prosvítá barva auta :)

Přední sklo je vyříznuté a dolepene, boční jsou očištěné a nalepená fólie na zatmaveni světel (ne skel - mají jinou teplotnou roztažnost a časem se udělají bubliny) - fólie 30-20cm za 40kc...

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 18.08.2017 18:02
od virtual
chipmen píše:Já už mám externí BEC 10A a servo se nezlepšilo, prostě je slabý.

Tak to je slabota, i když se to u RTR dá očekávat...

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 18.08.2017 21:48
od dodik
virtual píše:
chipmen píše:Já už mám externí BEC 10A a servo se nezlepšilo, prostě je slabý.

Tak to je slabota, i když se to u RTR dá očekávat...

Přesně - ukažte mi někdo jedno RTR-ko kde je vyhovující servo :-(
A ze slabého serva silnějším BECem silné sevo neuděláš. Kdyby tomu servu nestíhal BEC tak za chvilku odejde protože by byl přetěžovaný a zvlášť pokud by to někdo honil 3článkem.
Do týhle kategorie aut je potřeba servo silnější a naopak není nutné nijak rychlé, tím se právě dost sníží spotřeba a není to na úkor ničeho.

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 18.08.2017 22:07
od dodik
rfikus píše:
Tak ty okna mě taky štvaly... Už jen to že byla ta samolepka posrkrabana a pod tím prosvítá barva auta :)

Povedla se ti pěkně sundat barva, alespoň podle fotek. Já to nechci riskovat tak už to tak nechám a časem mám v plánu koupit čirou boudu a stříknout ji alá Camel, ale do tý doby kdo ví co bude...

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 20.08.2017 9:36
od virtual
dodik píše:A ze slabého serva silnějším BECem silné sevo neuděláš. Kdyby tomu servu nestíhal BEC tak za chvilku odejde protože by byl přetěžovaný...

První věta sice platí, ale s 1A BECem bude každé (silnější) servo působit slabým dojmem, protože i když bude silnější servo potřebovat, tak víc než 1A nedostane, a bude odevzdávat menší sílu, než jakou dokáže. Pokud se napájí 3S lipolkou, BEC se většinou přehřívá, pokud není na 3S konstruovaný, u reglu to často bývá přímo napsané, že při napájení víc než 2S lipo je potřeba externí BEC.

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 22.08.2017 11:57
od dodik
U TRX-4 je povoleno napájení 3S bez nutnosti použití externího BECu. Sice moc nechápu proč by tohle auto někdo krmil 3S ale proti gustu :-( (na dvojku je rychlost pro expedici víc než dostatečná i při 2S)
Já chci jen upozornit že pokud se BEC napájí vyšším napětím tak se může (musí) odebírat nižší proud protože vznikají vyšší ztráty a mohl by se usmažit. Např. pokud má 5A BEC rozsah napájecího napětí 2až4S tak těch 5A platí pro napájení 2S a při 4S už to budou třeba jen 3A! Spousta lidí tohle neví nebo neřeší a pak se diví 8o
Určitě se shodnem na tom že vše musí být sladěné a nestačí vymněnit jen jeden díl ze sestavy, ono tak nějak vše souvisí se vším :-p
A ještě jedna informace která se může hodit třeba při čištění nebo jiné údržbě. Pokud vypnete rádio dřív než Rx, tak se serva hodí asi do středové plohy a auto vyřadí na neutral a lze lehce otáčet koly.
:BYE:

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 22.08.2017 22:47
od Borik
třeba je tam spínaný BEC a ten nemá problém se ztrátami při vyšším napětí, ale zase na druhou stranu je pořádný problém ho udělat tak, aby nebyl zdrojem silného rušení. Ale s velkou pravděpodobností tam bude obyčejný BEC a tam je opravdu problém s teplem při vyšším odběru a napájení 3S.