Stránka 7 z 9

Napsal: 28.11.2010 15:33
od FilipSK_RC
Nádhera :FINE: :SUPER: :hura: 8o

Napsal: 28.11.2010 16:38
od milan008
Hlavní baterka bude přístupná bez nutnosti sundávat kastli?

Napsal: 28.11.2010 19:42
od Harry
Ano, baterie bude přístupná z venku autíčka bez manipulace s karoserií. Prozatím přemýšlím nad dvěmi variantami, u obou počítám s tím, že baterie bude vodotěsně ochráněná.

Dnes se mi podařilo ještě dodělat držák rezervy, který je podle velkého auta.

Obrázek

Celý zadek autíčka vypadá takto. Ta rezerva vypadá obrovská, to je tím, že na autíčku jsou pneumatiky, které by rozměrově odpovídaly přibližně 40¨gumám... Což o to, takto veliké gumy se vyrábí, ale je to už skoro "monster truck" :lol: Příští JK který budu stavět bude odpovídat zhruba 37¨pneu, což je poměrně běžný rozměr na JK...

Obrázek

Napsal: 30.11.2010 22:33
od Harry
Dnes jsem přemýšlel nad změnami v podvozku a dal nové (krásnější :lol: ) kryty diferenciálů.

Obrázek

Při této příležitosti jsem koukal na zuby v diferácích a musím říct že nejeví vůbec žádné známky opotřebení, všechno je jako nové :tleskam:

Obrázek

Vůbec mne překvapuje, že na tyto nápravy se tu objevilo tolik stížností a nářků. I klouby na poloosách přední nápravy jsou naprosto bez známek opotřebení. Model má najeto asi 15 hodin a má za sebou "crashtest" :lol:
Háček asi bude v tom, že nápravy mám hliníkové a ne plastové. Poloosy jsou v nich XVD. Celý model nemá v podvozku žádné plasty a je tedy těžší než ty s plastovými díly. Další váha navíc je díky celému ochrannému rámu který i když není celý vidět, tak je docela rozsáhlý a patřičně těžký. Myslím že toto JK je jedno z nejtěžších. A i přesto je doposud zcela bez závad a problémů...

Co mne ale trochu zlobilo byly tlumiče. Jednak že se zasekávají (jako když se přilepí tlumič uvnitř a potřebuje trochu pomoci aby zase fungoval jak má) a také díky váze modelu při plném propružení docházelo k takovým rázům a ranám, že jsem na to neměl morálku... To jsem nakonec vyřešil silikonovými dorazy. Ty zcela odstranily kovové rány a najednou je model klidnější a jízda hladší...

Obrázek

Po "crashtestu" na podvozku nedošlo vůbec k žádnému poškození, což mne upřímně překvapilo. Jediný problém se časem vyskytnul s tím, že se povolují dva šroubky na uchycení držáku linků na zadní nápravě. Lze to řešit zakápnutím závitů lepidlem, ale asi to uchycení budu muset z prostorových důvodů předělat...

Napsal: 30.11.2010 22:51
od petos
rozchodenie tlmicov.Pomoze vybrat 1 silikonovy O-ring z tlmica.Pripadne ak ho nemas naplneny olejom(len namazany)tak vyber oba O-ringy.Sposobuju velky odpor na to aka tam je pruzina.

Napsal: 04.12.2010 19:21
od Harry
S tlumiči jsem zkoušel leccos, včetně popisovaného, ale vždy to mělo nějakou vadu na kráse... Pro příští auto chci zkusit jiné.

Dnes jsem se zase dostal k nějaké práci. Pořádně jsem srovnal ochranný rám a přidělal zpět ulomenou příčku. Z toho jsem měl docela obavy, protože plastové "sloupky" jsou velmi blízko a tak jsem se děsil, že vysokou teplotu ten plast nezvládně. Oddělit ho od mosazné příčky se mi ho nepodařilo, drží to dohromady jako deset čertů :twisted: Takže jsem to risknul a sletoval to cínem a transformátorovou páječkou. Zároveň jsem se pokoušel rám chladit tam kde je plast - někdy mi tak pět, šest rukou chybí :lol: Nakonec to dopadlo dobře a bez poškození, což jsem už ani nečekal...

Obrázek

A potom došlo na to, na co se vůbec netěším. Musím udělat sloupky a prahy a to si žádá začít panty ode dveří. A ty se musí pořádně napasovat, později už s tím nehnu. Je to zdlouhavá piplačka a nebaví mne to :evil:

Obrázek

Dveře budu dodělávat až někdy ve vzdálené budoucnosti, ale ty panty bych dodatečně udělat nemohl...

Napsal: 07.12.2010 11:26
od Harry
Konečně jsem doladil systém zavírání a zajištění dveří. Tomu jsem musel přizpůsobit i rozměr a tvary prahů a sloupků, které jsou trochu odlišné od originálu. Také jsem nakonec došel k tomu, že "zámek" nebude na každých dveřích jen jeden, ale hned dva. Jeden by bohužel nedokázal dveře udržet v požadované pozici při našem dovádění v terénu. Nicméně už vím jak na to, takže u příštího autíčka už bude stačit jeden a celý zámek bude o něco reálnější.

Celé jsem to dělal několikrát, protože to pořád nějak nebylo ono - no měl jsem fakt blízko k tomu to celé rozšlapat :twisted:

Obrázek

"Zámek" je jednoduchost sama - dva neodymové magnety. Jeden je ve sloupku a protikus bude ve dveřích. Tyto magnety jsou velmi malé, takže je jakž takž možné je schovat a nevypadá to nějak divně. Od mechanického zavírání dveří jsem upustil, protože tyto magnety budou držet dveře zavřené podle mého lépe a hlavně není co by se na tomto systému porouchalo či rozbilo při nějakém karambolu. Maximálně se může odlomit nebo tak něco - no tak ho zase přilepím a je to :wink: Jo jo, v jednoduchosti je krása 8)

Napsal: 11.12.2010 19:47
od Harry
Tak jsem si naivně myslel, že dveře budu moci dodělat až někdy v budoucnu, jenže nee... Abych mohl udělat pořádně panty a "zámky" na karoserii, musím je udělat i na dveřích a vzájemně to spasovat.

Na dveřích jsou panty zcela jednoduché - využil jsem (tak jako u kapoty) krásné a modelové panty na dveřích, vyznačené už od výrobce karoserie. Jen poupravit, vlepit čep a je to :wink:

Obrázek

Bohužel, jak jsem už napsal dříve, musím použit dva "zámky" z neodymových magnetů. Problém je v tom, že se karoserie mírně zkroutila při jejím spojení s ochranným rámem. No jo no, poučení pro příště :roll: Magnety jsou poměrně malé a lze je tak vcelku slušně zapustit do prahů a do dveří. Dveře budou samozřejmě silnější, včetně čalounění a vnitřní kliky - tak jako u velkého auta. A tak se ty magnety na dveřích také docela ztratí...

Obrázek

Celkově se tedy karoserie začíná blížit tomu, co jsem měl původně v plánu. Navíc bude i nasazovací střecha. Otevírací kapota se maximálně osvědčila a to i z funkčního hlediska. Dveře jsou už jen designová záležitost. Přemýšlel jsem i nad otevíracími zadními dveřmi, ale to jsem nakonec zavrhnul, protože je na nich držák rezervy a rezerva a jejich panty a systém zavírání by musel být hodně bytelný. Takže tohle až příště :P

Obrázek

Napsal: 11.12.2010 20:09
od Lee93
Joo, tak tohle je parádnička.. :tleskam:

Napsal: 15.12.2010 14:51
od Harry
V týdnu jsem byl na návštěvě u Martina (RCModelex) a přivezl jsem si pár dílů :P

Vyhodil jsem R2 převodovku, která jednak hlučí a hlavně se mi tohle uspořádání prostě vůbec nelíbí a nahradil ji T1 přídavnou převodovkou. Tak jak to v podstatě je u velkých aut :wink:

Obrázek

Motor s převodovkou se tak přestěhoval pod kapotu, kam ostatně patří. Také jsem si přivezl nové kardany (ty původní se mi nelíbily) a nové tlumiče na zkoušku...

Obrázek

Takže můžu pokračovat, protože díky jinému uspořádání pohonného systému dojde i ke změnám na karoserii.

PS: Ta R2 převodovka je na prodej 8) I původní kardany.

Napsal: 26.12.2010 20:11
od Harry
Tak jsem na autíčku makal docela dost, ale nikde to není vidět :lol:

Jednak jsem dodělal uchycení předních podběhů ke karoserii (nakonec tato varianta...) a karoserii konečně oddělil od šasi. Předělal jsem hnací systém a tlumiče s pružinami a kardany. Co je super, je že model má konečně tu správnou rychlost (byl jako šnek) a všechno funguje. Co už je ale horší, že ta převodovka na motoru (HPI) dělá kravál... To je neuvěřitelný, já snad nebudu mít normální auto :| Zkusím ji rozebrat a přijít na to proč to zatraceně dělá...

Na karoserii skáču od jedné drobnosti ke druhé, protože musím vždy čekat až každá drobnost zatvrdne. To je nekonečný... Co mne ovšem zcela znechutilo - tunel s řadící pákou. Je to vyřezané z původního interiéru, ale z boků byly veliké díry. Ty jsem zaplnil PSH, které jsem přilepil modelářským lepidlem na plasty a z obou stran jsem spoj ještě pojistil rozpuštěným PSH (kaše z PSH v toluenu. Některé spoje PSH takto vyztužuju abych měl jistotu a drží to pak opravdu fest). Nechal jsem několik dní vytvrdnout, pak překitoval autotmelem a po vytvrdnutí přebrousil a přestříkal plničem. Výsledek byl perfektní (foto jsem tu začátkem listopadu dával). Co mne ovšem zcela šokovalo je to, že se ten mizernej krám po dvou měsících rozpadnul!!! Na jedné straně samovolně praskl spoj mezi PSH a plastem! Celkově ty vlepené díly z PSH přestaly držet v tunýlku. Ten díl mi ležel dva měsíce na stole, aniž bych se ho dotknul a najednou tohle, no nechápu... :-(

Obrázek

Dnes jsem dělal zadní sedačku, která je částečně opět z původního interiéru a zbytek je dodělaný z PSH. Po té hrůze co se mi stala s tunelem jsem se rozhodl pro jiný způsob lepení. Lepím to k sobě vteřinovým lepidlem a zevnitř zalévám tavnou pistolí. Zvenku pak budu muset tmelit (abych docílil dobrých přechodů a oblých ploch) a zkusím použít nový tmel co jsem si přinesl. Je to Miliput, dvojsložkový tmel. No uvidíme... Snad to nebude zase průšvih :roll:

Obrázek

JK 1.9 open

Napsal: 26.12.2010 20:23
od mara126
a tu převodovku si zkoušel jenom na samotném šásku bez boudy

Napsal: 26.12.2010 20:23
od Maximo
té převodovce od HPI prý pomůže naplnění vazelínou a pořádně.....dost to utlumí hluk

Napsal: 26.12.2010 20:55
od Harry
Převodovku (teda obě, taky diferáky) jsem naplnil vazelínou hned než jsem to celé vůbec sestavil. Nicméně, mimo zvuků se ta převodovka za zhruba 3 minuty ježdění také docela rozpálila... Musím to rozebrat a zkouknout.

Napsal: 26.12.2010 21:05
od Gluck
ja ji mam docela tichou chyba bude nekde v matrixu tady je odkaz na manual nevim jestly ho mas http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=87634