Stránka 32 z 35

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 20.04.2021 19:48
od Petr Sekula
Utáhne tento model i motor 540, třeba johnson?
Mám jich víc a je škoda je nevyjezdit. Dík za radu.

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 20.04.2021 22:43
od Borik
Utáhne, ale bude se víc zahřívat a bude mít velkou spotřebu a mizernou účinnost. Nakonec shoří. Ale pokud jich je k dispozici víc a nevadí častá výměna, půjde to.

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 17.05.2021 16:28
od Bohouš
Zdravím,
Jsem také novým majitelem Defendra. Po dvou letech opravování aut, co s nimi jezdí děti, jsem se rozhodl i pro jedno pro sebe. :-)
Jsem v tomto ohledu nováček, i když na těch dvou malých autech jsem se už něco naučil.

Dle doporučení jsem ho rozebral. Diferenciály i nápravové převodovky mě přišly namazané dost. Jen převodovku jsem trochu doplnil, ta mi připadala dost suchá.
Krapet jsem se zasekl u kluzné spojky na spuru. Dle českého návodu se měla po dotažení uvolnit o tři závity, což znamenalo naprosto ji uvolnit. :-(
Anglický návod zase radil, pokud jsem rozuměl, naopak po dotažení ještě více dotáhnout...
Nakonec jsem to udělal tak, že jsem ji uvolnil jen tak, abych ji dokázal palcem ztěžka protočit. Dle mého názoru se to při normální jízdě nemá šanci protočit ani tak. Usuzuji, že tyhle spojky mají význam jen u rychlých a silných aut.

Trochu nemile mě překvapilo, že motor drží na správném místě jen při jeho přikrytí krytem. Tedy nejde dost dobře otestovat dosednutí pastorku na spur.

Najezdili jsme toho s ním jen málo. Většinou bylo pod nulou a zima byla po delší době zase zimní. Tak se ani moc nedalo.
Píšu to se zpožděním - mám ho od února. Pak zase bylo deštivo nebo se nemohlo nikam cestovat.
Na expedici jsme ho zatím vytáhli jen na rozježděnou polní cestu. Takže nic moc.

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 17.05.2021 16:41
od Bohouš
Serva pro řazení a diferenciál jsou v Defendrovi stejné jako má náš Teton řídící. V něm jsme měnili už dvakrát polámané kolečko. Vždycky jedno a to samé. Tak tu mám dvě sady těch zbývajících kol.
Nějak mi nejde na rozum, jak by se tohle servo mohlo polámat v Defendrovi, když jen přesouvá převod nebo zavírá diferenciál. V Tetonu se kolečko polámalo po nárazu nebo pádu na přední kolo. .. dostalo ránu... K tomu tady nemá jak dojít. Ale třeba se pletu.

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 17.05.2021 23:19
od vypravci hubicka
pastorek na spur ma dosednout automaticky spravne podle usazeni motoru do direk v drzaku motoru - vule se nevymezuje - schema bude v papirech k autu i na netu urcite.
kolecka v jednom ze zaverkovych serv mi odesly hned po koupi, a vymenili mi je na zaruku ( jako jedinou vec - ostatni uz jsem pak ani nezkousel :))
spojka ma u crawleru taky vyznam rekl bych, napr pri zasprajcovanych kolech mezi kameni apod.

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 28.09.2022 18:19
od MrRyter
Dobry den koupil jsem si Traxxas Ford Bronco 2021 a když jezdím dele než 2. hodiny tak pak nejde vubec šahnout na motor (protože je horký) tak bych se chtel zeptat jaký si mam koupit chladič aby potom nebyl tolik horkej motor a mohl jsem s tim jezdit dele než 2. hodiny

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 28.09.2022 22:13
od Mira
... a když na ten motor nebudeš sahat, jede to dýl než ty dvě hodiny?


Kolik vyjedes baterky?

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 28.09.2022 22:57
od Borik
Pokud je motor horký po dvou hodinách, tak to ještě ujde a stačí jakýkoli chladič - i pasivní ( bez ventilátoru ). Kdyby jsi měl baterky např. 6000 mAh a vybil je přesně za ty dvě hodiny, tak průměrný proud jsou 3A, takže příkon motoru bude cca 20W. Při účinnosti např. 60% jde 12W do práce a 8W do tepla .... tzn. že plášť motoru musí vyzářit těch zhruba 8W, což je docela nízká hodnota a proto bude stačit i ten pasivní chladič. Pokud tam dáš chladič s ventilátorkem, tak to bude jedině ku prospěchu a motor bude vychlazený na velmi dobrou teplotu.
Vysoká teplota motoru nesvědčí ( hlavně magnetům ), ale je třeba si uvědomit, že teplota, kdy na povrchu neudržíš ruku, je kolem 50-60°C, takže do kritické teploty, kdy by to ublížilo magnetům, ještě dost zbývá. Ale je zbytečné ten motor trápit vyšší teplotou, to je pravda.

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 29.09.2022 7:49
od MrRyter
Ja na tom právě mám i chladič (pasivní) a jezdím na baterii 3 články 7600 mAp a přehřívá se mi to, na tom autě mám najeto asi 8 kilometru a chtěl bych to nějak vyřešit abych pak mohl s autem vyjet třeba Sněžku nebo jít s autem na dlouhou procházku třeba na 4 hodiny

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 29.09.2022 8:07
od Mirda
A nemůže tam být někde třeba přidřené ložisko nebo něco podobného, co ten motor musí "přetlačovat"?

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 29.09.2022 8:15
od MrRyter
Motor má třeba normální zvuk ale nevím jak poznám ze je uvnitř něco špatně nebo ze se to tam dře a co by ten motor mohlo protlačovat?

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 29.09.2022 8:24
od Mirda
Nemyslím přímo uvnitř motoru, ale třeba ložiska v kolech nebo převodovce.

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 29.09.2022 8:31
od MrRyter
A poznám to nějak kde je špatně jestli převodovka nebo ložiska?

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 29.09.2022 8:57
od Mirda
Vyzkoušej jestli se vše hladce protáčí. Okem to nepoznáš.

Nebo jak bylo napsáno výše.. Může to být úplně normální teplota pro motor po dvouhodinové zátěži.

Re: TRAXXAS TRX-4: tipy a postřehy

Napsal: 29.09.2022 9:00
od MrRyter
Tak ja to odpoledne vyzkouším a jak poznám kdyby to bylo převodovkou?