Těsně před koncem Loops Model se mi podařilo získat poslední boudu LJ 70. Měla pár kazů. ale nic velkého.
Boudu jsem se rozhodl posadit na podvozek MST CFX.
S ohledem na uložení motoru v přední části to sebou přineslo řadu komplikací.
Největší z nich byl fakt, že se převodovka s motorem nevešla pod Kapotu. Nakonec jsem tedy celou převodovku s motorem umístil do zadní části. Naštěstí šasi MST je symetrické, takže jsem nemusel vrtat nové díry a pod. Váha se sice přenesla nad zadní nápravu, ale z velké části to kompenzuju dvěma baterkama v části přední.
Z obrázku to sice není patrné, ale MST rozvodovka umožňuje jedním zásahem aplikovat dvě vychytávky, které modelu pomůžou v jízdě terénem.
S využitím původních dílů se dá seskládat tak, že se kardany točí protiběžně a eliminují tak "Torque effect". Tahle úprava má dále za následek "Overdrive", kde se přední náprava točí cca o 1/4 otáčky rychleji než zadní. Je také potřeba otočit zadní nápravu. V terénu to funguje parádně, na asfaltu je to už o něco horší.
S ohledem na velikost modelu jsem naviják musel umístit pod sedačku spolujezdce a pomocí PTFE trubičky vedu lanko k rolně.
Původně je na CFX podvozku servo umístěné na nápravě. Já ho ale chtěl mít na rámu. Vytvořil jsem tedy celý nový držák, který slouží jako plato na baterky, držák serva a konzole panhardky v jednou.
Trochu (docela dost jsem se vyvztekal i s detaily jako jsou loga nebo přední maska.
Posadil jsem to na 96 kola, je to trochu vyšší, ale přijde mi, že to Toyota snese.
Další zádrhel nastal když došlo na barvu. Chtěl jsem to ladit do zelena. Pořád to ale nebylo ono. Tohle je pátá zelena, co jsem na to auto dal, než jsem byl spokojenej.
Auto je krátký (rozvor 242) a to sebou samo-sebou nese nevýhody. Například sjezdy jsou o něco náročnější.

Přidám pár fotek co dělal Kuba Mlynář na letošním Ještědu.










