Stránka 1 z 2

Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 04.06.2013 10:41
od daevi
Nazdar všici stavidelé.
Včera jsme s mladým dostavily. Postupovaly jsme podle návodu a snažily
Se být precizní.
Ale průšvih.při motorové zkoušce se vyskytl zádrhel.
Axíček nejede plynule,jakoby ¨(poskakuje),jede trhavě nebo nevím jak to říct,
Kola se nezastaví jako by jste jeli pravidelnýma muldama ,ale rovně.
seděl jsem u toho do 2 a na nic jsem nepřišel.dělá to i když oddělám pastorek a tlačím auto rukou.
Prosím nestalo se to někomu nebo nevíte čím to je?
Prosím.prosím poradíte. ale praktici
Né teoretici.
Dík Daevi

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 04.06.2013 10:55
od gecko-x
Zkontroluj, jestli máte ve stejném směru čepy na přenos kroutícího momentu. Malý čep se závitem, co drží kardan u nápravy a převodovce. Měli by být oba svisle - nebo vodorovně. A pak to ještě dělá, když máš moc sklopenou nápravu . Náprava by měla být mírně pootočená výstupem mírně nahoru - směrem k převodovce. Docílíš toho prodloužením horního linku, třeba vložením podložky mezi 3link a ten kloubek.

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 04.06.2013 11:03
od eos
Mohlo by napovědět, když spočítáš, s čím ten zádrhel souvisí, podle otáček jednotlivých prvků pohonu. Často někde něco drhne "jednou za otáčku", tak postupně zkontroluj , jestli jde o otáčku kola (potažmo velkého kuželového kola v diferenciálu), nebo kardanu (= hruška v diferenciálu, výstupní kolo a hřídel převodovky), nebo vstupní hřídel převodovky. Pokud se to dá takhle identifikovat, víš aspoň, kde hledat problém. Možná by mohlo by jednoduše napovědět, kolik je těch "trhanců" na jednu otáčku kol. Pak už se to dá dopočítat z převodových poměrů.
Ještě bych Ti doporučil zkusit to s odpojenými kardany od převodovky. Tím spolehlivě zjistíš, jestli to je v převodovce, nebo ve které nápravě.

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 04.06.2013 13:11
od daevi
Díky moc .hned jak večer dojedu pustím se do toho.
Jo ty kardany odpojím první,to už se my večer nechtělo.
Pak dám vědět jak to dopadlo,
ještě jednou dík. :tleskam:

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 04.06.2013 15:27
od Bandolik
No něco podobného jsem taky po sestavení řešil a hodně pomohlo mít všecky červíky na kardanu stejným směrem ja je na poprvé měl každý jinde a cukalo to pak jsem to pootočil aby byly všecky více méně stejně a řekněme 90% cukání zmizelo a nevěřil bys ono to je v tom návodu namalované a přesto jsem si toho nějak nevšiml :-) tak i na to bych se kouknul až to budeš rozdělávat. Nejspíš má nějaký drobný problém při sestavení každý, ale aspoň se člověk naučí to skládat když si to několikrát rozebere tak to ber s humorem bude to nějaká blbost :OK: a auto bude v pohodě

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 04.06.2013 19:46
od Pitrisek
Jsou to na 100% špatně smontovaný kardany.Dělalo mě to to samí a stačilo kardan složit tak aby byly ty dírky pro čem v jedné ose.Pak zkontroluj výstup z převodovky jestli jsou tam ty dírky taky stejně ;-)
Tady je na obrázku jak to má být clanky/kardany-notyro.html

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 04.06.2013 20:09
od Čefa66
Mně když toto Dingo dělalo, tak mi Spery rozebral nápravy a zacvakl pořádně hrušky do náprav a bylo po problému, když mi to dělalo potom po čase při šachování s vysílačkou tak mi to dělalo nastavení brzdy - což není Tvůj případ, když jsi měl dole i pastorek. Tak asi tak to bylo u mně, Jirka.

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 04.06.2013 20:17
od daevi
Tak vám všem moc moc děkuji byly to ty špatně sešroubované náhony,
nebyly ty čepy naproti sebe byly dokonce do +. 8o
a ješte jsem podložil ten link a supéééér.
Dík
Daevi :hura: :hura: :hura: :hura: :OK:

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 04.06.2013 20:46
od gecko-x
Paráda, další spokojený axíkař :-)
Tak ať slouží :BYE:

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 04.06.2013 20:51
od Bandolik
supr :OK: tak ať to jezdí :OK:

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 22.10.2013 12:40
od Net
eos píše:Mohlo by napovědět, když spočítáš, s čím ten zádrhel souvisí, podle otáček jednotlivých prvků pohonu. Často někde něco drhne "jednou za otáčku", tak postupně zkontroluj , jestli jde o otáčku kola (potažmo velkého kuželového kola v diferenciálu), nebo kardanu (= hruška v diferenciálu, výstupní kolo a hřídel převodovky), nebo vstupní hřídel převodovky. Pokud se to dá takhle identifikovat, víš aspoň, kde hledat problém. Možná by mohlo by jednoduše napovědět, kolik je těch "trhanců" na jednu otáčku kol. Pak už se to dá dopočítat z převodových poměrů.
Ještě bych Ti doporučil zkusit to s odpojenými kardany od převodovky. Tím spolehlivě zjistíš, jestli to je v převodovce, nebo ve které nápravě.


ahoj, taky mi to dělá něco podobného, nemám to teda ještě vyzkoušené za jízdy, ale při kontrole jsem otáčel kardanem odpojeným od převodovky, a asi na 1/4 otáčky mi to jakoby trošku drhne o zuby-"trhance", kardan mám sestavený správně a hrušky mám doražené až na doraz
je možné že se to pak za provozu srovná až se to trošku projede?
nebo to mám raději rozebrat a ještě jednou překontrolovat
nedrhne to moc, ale v prstech to cítím

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 22.10.2013 13:38
od Pitrisek
Jestli to drhne někde v nápravě, tak bych jí radši rozebral a zkontroloval.Lepší to udělat teď než potom až bude třeba něco v pr.... Ještě se mrkni jestli ti nedrhnou třeba kola o něco a tak.Vem to vylučovací metodou.Postupně sundavej věci a až to přestane tak seš u problému ;-)

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 22.10.2013 22:36
od Net
kola jsem měl sundaný, páč jsem lakoval ráfky, takže to musí být v nápravě, tak já jí teda rozeberu

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 22.10.2013 22:40
od Wendis
jediný co může tohle v nápravě dělat je nedocvaklá hruška,ještě bych to zkontroloval....

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Napsal: 22.10.2013 23:21
od Bandolik
jj rozeber to a zatlač na ní pořádně aby to cvaklo měl jsem podobný problém a chtělo to víc síly než jsem očekával, ale když to zacvaklo už bylo vše OK