Tak jsem se dal do výroby vložek kol. Jak jsem psal v minulém příspěvku chtěl jsem se pokusit o výrobu vložek z pryžové izolční hadice podle návodu z jednoho staršího vlákna tady na fóru. Konzultoval jsem to s jedním uživatelem který to tenkrát zkoušel, ale ten mi je moc nedoporučoval, protože mu prý pak začaly ty vložky z mechové hadice vadnout, tak jsem si řekl, že to zkusím trochu jinak :-I .
Náhodou se mi dostaly do ruky dva kousky mechové gumy, podobného materiálu ze kterého byla ta hadice. Materiál je v cca 10 mm. silných plátech,
ale každý o jiné hustotě a tvrdosti.

Měkčí plát mi připadal jako vhodnější, tak jsem z něj nařezal dva proužky o vnítřní šířce pneumatiky které položené na sobě cca odpovídaly potřebné výšce vložky a přistřižením vnitřní hrany jsem udělal místo pro patku pneumatiky.

Původně jsem chtěl oba pruhy slepit do kruhů a ty pak slepit k sobě do tvaru vložky, ale zjistil jsem, že tenhle materiál má povrch který vůbec neklouže, tak jsem do pneumatiky nejdřív naskládal vnější, pak i vnitřní pruh a pneumatiku nasadil na disk.


Musím říct, že výsledek mne dost příjemně překvapil.
Pneumatika trochu změnila tvar, je mírně užší, vyšší a řekl bych, že se teť tvarem více podobá skutečné pneumatice. Tuhost mi na omak připadá taky optimální. Další skvělá věc je, že jak ten materiál nekoluže, tak ty dva proužky vůči sobě i vůči pneumatice jen tak poskládané perfektně drží při sobě a pneumatika se neprotočí i když není přilepená k disku :YOP: .

Teť už jen vyzkoušet v provozu a zjistit jestli ten materiál časem nezačne měnit svoje zatím skvělé vlastnosti :-p .

Vlevo tvar pneu s původní vložkou, vpravo s vložkou z pěnové gumy.