daevi
Nově příchozí
Příspěvky: 8
Registrován: 15.09.2010 0:00

Pomooc někde je chyba kit Dingo

Nazdar všici stavidelé.
Včera jsme s mladým dostavily. Postupovaly jsme podle návodu a snažily
Se být precizní.
Ale průšvih.při motorové zkoušce se vyskytl zádrhel.
Axíček nejede plynule,jakoby ¨(poskakuje),jede trhavě nebo nevím jak to říct,
Kola se nezastaví jako by jste jeli pravidelnýma muldama ,ale rovně.
seděl jsem u toho do 2 a na nic jsem nepřišel.dělá to i když oddělám pastorek a tlačím auto rukou.
Prosím nestalo se to někomu nebo nevíte čím to je?
Prosím.prosím poradíte. ale praktici
Né teoretici.
Dík Daevi
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Zkontroluj, jestli máte ve stejném směru čepy na přenos kroutícího momentu. Malý čep se závitem, co drží kardan u nápravy a převodovce. Měli by být oba svisle - nebo vodorovně. A pak to ještě dělá, když máš moc sklopenou nápravu . Náprava by měla být mírně pootočená výstupem mírně nahoru - směrem k převodovce. Docílíš toho prodloužením horního linku, třeba vložením podložky mezi 3link a ten kloubek.
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Mohlo by napovědět, když spočítáš, s čím ten zádrhel souvisí, podle otáček jednotlivých prvků pohonu. Často někde něco drhne "jednou za otáčku", tak postupně zkontroluj , jestli jde o otáčku kola (potažmo velkého kuželového kola v diferenciálu), nebo kardanu (= hruška v diferenciálu, výstupní kolo a hřídel převodovky), nebo vstupní hřídel převodovky. Pokud se to dá takhle identifikovat, víš aspoň, kde hledat problém. Možná by mohlo by jednoduše napovědět, kolik je těch "trhanců" na jednu otáčku kol. Pak už se to dá dopočítat z převodových poměrů.
Ještě bych Ti doporučil zkusit to s odpojenými kardany od převodovky. Tím spolehlivě zjistíš, jestli to je v převodovce, nebo ve které nápravě.
daevi
Nově příchozí
Příspěvky: 8
Registrován: 15.09.2010 0:00

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Díky moc .hned jak večer dojedu pustím se do toho.
Jo ty kardany odpojím první,to už se my večer nechtělo.
Pak dám vědět jak to dopadlo,
ještě jednou dík. :tleskam:
Uživatelský avatar
Bandolik
Píšu hodně
Příspěvky: 1056
Registrován: 19.06.2012 0:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

No něco podobného jsem taky po sestavení řešil a hodně pomohlo mít všecky červíky na kardanu stejným směrem ja je na poprvé měl každý jinde a cukalo to pak jsem to pootočil aby byly všecky více méně stejně a řekněme 90% cukání zmizelo a nevěřil bys ono to je v tom návodu namalované a přesto jsem si toho nějak nevšiml :-) tak i na to bych se kouknul až to budeš rozdělávat. Nejspíš má nějaký drobný problém při sestavení každý, ale aspoň se člověk naučí to skládat když si to několikrát rozebere tak to ber s humorem bude to nějaká blbost :OK: a auto bude v pohodě
CC-01Mitsubishi Pajero
Axial Dingo
:-)

http://bandolik01.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Pitrisek
Píšu hodně
Příspěvky: 1546
Registrován: 27.01.2012 0:00
Bydliště: Most

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Jsou to na 100% špatně smontovaný kardany.Dělalo mě to to samí a stačilo kardan složit tak aby byly ty dírky pro čem v jedné ose.Pak zkontroluj výstup z převodovky jestli jsou tam ty dírky taky stejně ;-)
Tady je na obrázku jak to má být clanky/kardany-notyro.html
Axial SCX10 Toyota FJ60
TF2 Toyota Hilux
Axial SCX10 Land Rover Defender Cabrio
HPI Blitz

http://pitrisek23.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Čefa66
Častý přispěvatel
Příspěvky: 544
Registrován: 08.01.2012 0:00
Bydliště: Brno

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Mně když toto Dingo dělalo, tak mi Spery rozebral nápravy a zacvakl pořádně hrušky do náprav a bylo po problému, když mi to dělalo potom po čase při šachování s vysílačkou tak mi to dělalo nastavení brzdy - což není Tvůj případ, když jsi měl dole i pastorek. Tak asi tak to bylo u mně, Jirka.
Trial, Drift, Silnice, Terén
daevi
Nově příchozí
Příspěvky: 8
Registrován: 15.09.2010 0:00

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Tak vám všem moc moc děkuji byly to ty špatně sešroubované náhony,
nebyly ty čepy naproti sebe byly dokonce do +. 8o
a ješte jsem podložil ten link a supéééér.
Dík
Daevi :hura: :hura: :hura: :hura: :OK:
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Paráda, další spokojený axíkař :-)
Tak ať slouží :BYE:
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
Bandolik
Píšu hodně
Příspěvky: 1056
Registrován: 19.06.2012 0:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

supr :OK: tak ať to jezdí :OK:
CC-01Mitsubishi Pajero
Axial Dingo
:-)

http://bandolik01.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Net
Uživatel
Příspěvky: 133
Registrován: 08.09.2013 1:45
Bydliště: JBC

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

eos píše:Mohlo by napovědět, když spočítáš, s čím ten zádrhel souvisí, podle otáček jednotlivých prvků pohonu. Často někde něco drhne "jednou za otáčku", tak postupně zkontroluj , jestli jde o otáčku kola (potažmo velkého kuželového kola v diferenciálu), nebo kardanu (= hruška v diferenciálu, výstupní kolo a hřídel převodovky), nebo vstupní hřídel převodovky. Pokud se to dá takhle identifikovat, víš aspoň, kde hledat problém. Možná by mohlo by jednoduše napovědět, kolik je těch "trhanců" na jednu otáčku kol. Pak už se to dá dopočítat z převodových poměrů.
Ještě bych Ti doporučil zkusit to s odpojenými kardany od převodovky. Tím spolehlivě zjistíš, jestli to je v převodovce, nebo ve které nápravě.


ahoj, taky mi to dělá něco podobného, nemám to teda ještě vyzkoušené za jízdy, ale při kontrole jsem otáčel kardanem odpojeným od převodovky, a asi na 1/4 otáčky mi to jakoby trošku drhne o zuby-"trhance", kardan mám sestavený správně a hrušky mám doražené až na doraz
je možné že se to pak za provozu srovná až se to trošku projede?
nebo to mám raději rozebrat a ještě jednou překontrolovat
nedrhne to moc, ale v prstech to cítím
Uživatelský avatar
Pitrisek
Píšu hodně
Příspěvky: 1546
Registrován: 27.01.2012 0:00
Bydliště: Most

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

Jestli to drhne někde v nápravě, tak bych jí radši rozebral a zkontroloval.Lepší to udělat teď než potom až bude třeba něco v pr.... Ještě se mrkni jestli ti nedrhnou třeba kola o něco a tak.Vem to vylučovací metodou.Postupně sundavej věci a až to přestane tak seš u problému ;-)
Axial SCX10 Toyota FJ60
TF2 Toyota Hilux
Axial SCX10 Land Rover Defender Cabrio
HPI Blitz

http://pitrisek23.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Net
Uživatel
Příspěvky: 133
Registrován: 08.09.2013 1:45
Bydliště: JBC

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

kola jsem měl sundaný, páč jsem lakoval ráfky, takže to musí být v nápravě, tak já jí teda rozeberu
Uživatelský avatar
Wendis
Veterán fóra
Příspěvky: 3884
Registrován: 02.05.2011 0:00
Bydliště: Most

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

jediný co může tohle v nápravě dělat je nedocvaklá hruška,ještě bych to zkontroloval....
SCX10 HZJ 75 pickup
TRX4
Yokomo DPM
Yokomo YD2
Axial Yeti Score
Uživatelský avatar
Bandolik
Píšu hodně
Příspěvky: 1056
Registrován: 19.06.2012 0:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Pomooc někde je chyba kit Dingo

jj rozeber to a zatlač na ní pořádně aby to cvaklo měl jsem podobný problém a chtělo to víc síly než jsem očekával, ale když to zacvaklo už bylo vše OK
CC-01Mitsubishi Pajero
Axial Dingo
:-)

http://bandolik01.rajce.idnes.cz/

Zpět na „SCX10“