Uživatelský avatar
virtual
Častý přispěvatel
Příspěvky: 842
Registrován: 20.01.2009 0:00
Bydliště: Praha

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

ropucha píše:Virtual: díky za radu, už jsem to zkoušel a jde to...

Není zač :wink: od toho tyhle fóra jsou, jednou se něco přiučíš ty, jindy zase já...

P.S. Moc pěknej model, působí takovým "dospělým a bytelným" dojmem.
stavím Defender D90 pickup
Jeep JK GCM Skeleton
Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
Uživatelský avatar
ropucha
Nově příchozí
Příspěvky: 19
Registrován: 03.07.2012 0:00
Bydliště: Praha-Dejvice

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Problém s drhnutím pneu o tlumiče na 1.nápravě mám taky, ale je to jen maličko a jen při propérování, tak předpokládám, že to odstraním nastavením výchylek serva řízení. Stejně nepočítám, že bych nastavil maximální rejd, nechám tam nějaký milimetr rezervu – nechci aby mi praskly ty kardany v předních polonápravách.

S použitím motoru – taky předpokládám, že skončím u SPEED 600ECO – bude to chtít vyzkoušet různé varianty, což bude pěknej vopruz, protože výměna motoru obnáší sundat kabinu, odpojit kardan, odpojit všechna 3 serva, vymontovat maketu motoru, celou ji rozebrat, vyměnit samotnej motor a zas to poskládat a nastavit. Uvidíme...

S dalšíma úpravama převodů nepočítám, neplánuju, že bych s tím jezdil trial, tak doufám, že na to moje ježdění ty originál převody budou stačit. Spíš mám záměr si to vyšperkovat nějakejma detailama, a postavit si místo plata třeba nějakej zajímavej kontejner – zatím jsem nenarazil na inspiraci byť jsem byl na IDETu a prolez internet. Můj hlavní problém je ale volnej čas, takže to jsou zatím jen hypotézy…, budu šťastnej až to zprovozním v nějaký dohledný době...
Matvey
Uživatel
Příspěvky: 103
Registrován: 03.02.2012 0:00
Bydliště: BA SK

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Ano mas pravdu, slo by to riesit nastavenim vychyliek serva, to by ale zvacsilo polomer zatacania, co by som bol nerad.
Obrázek
Skusil som odmerat max uhol vytocenia predneho kolesa pri max preperovani kym este nedrhne o tlmic.
Obrázek
Nameral som priblizne 23°, co sa mi zdalo malo.
Kedze bez tlmica sa da koleso vytocit do podstatne vacsieho uhla,
Obrázek
rozhodol som sa tlmic presunut nad polnapravu.
K tomu som potreboval novy drziak na upevnenie spodneho oka tmica na polnapravu, vyrobil som ho zo 6mm hrubeho duralu a po demontazi originalneho upevnil do povodnych dier.
Obrázek=0
Tym sa mi ale cely tlmic posunul cca o 15mm vyssie, takze som z 2mm duralu vyrobil medzikus na horneho oka tlmica cez konzolu na ram.
Obrázek
Po montazi tlmica do novej pozicie to vyzera takto - je to fotene pri max prepruzeni
Obrázek
Potom som odmeral uhol vytocenia kolesa a uz to bolo lepsie cca 35°
Obrázek
Tlmic s nicim nekoliduje, takze to tak necham, akurat to este rozoberiem a vyrabane diely zacistim a povrchovo upravim.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Inak som si vedomy zvyseneho namahania "homokinetickych" klbov pri max vytoceni kolies a budem sa musiet vyhybat velkemu plynu pri max vytoceni kolies, ostatne ani autam 1:1 to neprospieva :NO:
Keby boli v buducnosti problemi s "homokinetickymi" klbmi, mozno by stalo za to, vyrobit dvojite krizove klby, ako ma aj predloha 1:1.
AXIAL SCX10 Jeep Rubicon
Toyota (TF2) - na 90% hotova
LR Defender (CC-01) - zatial vo faze prestavby na portalove napravy
Tatra 815-7 (RC CAPO) - prebieha stavba
Uživatelský avatar
Grizzly
Uživatel
Příspěvky: 449
Registrován: 24.12.2008 0:00
Bydliště: Praha 10 Vršovice

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Šikovně jsi to vyřešil a i čistě provedené a funkční. :OK:
Griessl Karel
Rc Trial = Mouchod, Liaz 111, Avia Future, Praga V3S
RC Crawler = Axial,Bully
RC exp. = Toyota-truggy a další ve stavbě
RC Dakar = Tatra Jamal
Uživatelský avatar
Woyta
Píšu hodně
Příspěvky: 1062
Registrován: 06.11.2013 21:28
Bydliště: Hořice

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Posli fotky Capo. Treba vydaj service pack.
Matvey
Uživatel
Příspěvky: 103
Registrován: 03.02.2012 0:00
Bydliště: BA SK

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

A nafotil som aj nove diely samotne, akurat som to koli svetlu fotil vonku a trochu prsalo...
Obrázek
Porovnanie povodneho uchytenia spodneho oka tlmica s novym.
Obrázek
A tymto ventilatorom chcem nahradit plechovy ventilator na atrape motora a chladit tak elektromotor.
Obrázek
Povodne som chcek pohanat tu povodnu plechovu vrtulu, ale nema dobru ucinnost , maximalne ju mozem vratit na povodne miesto , ako "kryt" plastovej vrtule, lebo vyzera lepsie...
AXIAL SCX10 Jeep Rubicon
Toyota (TF2) - na 90% hotova
LR Defender (CC-01) - zatial vo faze prestavby na portalove napravy
Tatra 815-7 (RC CAPO) - prebieha stavba
Matvey
Uživatel
Příspěvky: 103
Registrován: 03.02.2012 0:00
Bydliště: BA SK

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

A takto to vyzera po montazi.
Na fotkach ten odtien zelenej dost krici, v reale to je v pohode.
Nabuduce ale skusim radsej ciernu matnu.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
AXIAL SCX10 Jeep Rubicon
Toyota (TF2) - na 90% hotova
LR Defender (CC-01) - zatial vo faze prestavby na portalove napravy
Tatra 815-7 (RC CAPO) - prebieha stavba
Matvey
Uživatel
Příspěvky: 103
Registrován: 03.02.2012 0:00
Bydliště: BA SK

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

K tomu ventilatoru som musel vyrobit plechovy drziak na upevnenie , lebo povodny bol nepouzitelny.
Ventilator som vyrezal z povodneho ramiku a zostal mi len motor s vrtulou, ktory som silnou obojstrannou
paskou prilepil na drziak.
Obrázek
AXIAL SCX10 Jeep Rubicon
Toyota (TF2) - na 90% hotova
LR Defender (CC-01) - zatial vo faze prestavby na portalove napravy
Tatra 815-7 (RC CAPO) - prebieha stavba
Matvey
Uživatel
Příspěvky: 103
Registrován: 03.02.2012 0:00
Bydliště: BA SK

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Motor ja tam len tak skusmo polozeny ...
Obrázek
AXIAL SCX10 Jeep Rubicon
Toyota (TF2) - na 90% hotova
LR Defender (CC-01) - zatial vo faze prestavby na portalove napravy
Tatra 815-7 (RC CAPO) - prebieha stavba
Uživatelský avatar
flateric
Častý přispěvatel
Příspěvky: 578
Registrován: 18.05.2011 0:00
Bydliště: Stupava

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Nadhera!
Axial scx10 jeep rubicon
Vaterra slickrock
TF2 hilux by mrak
Vaterra ascender Marauder (d90 v štýle Tomb Raider)
Jeep YJ na TF2 swb v plane
Hardbody rubicon v pláne
Uživatelský avatar
Woyta
Píšu hodně
Příspěvky: 1062
Registrován: 06.11.2013 21:28
Bydliště: Hořice

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Pod tim vetrakem mito prijde docela ucpany.
Matvey
Uživatel
Příspěvky: 103
Registrován: 03.02.2012 0:00
Bydliště: BA SK

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Drziak kopiruje originalny tvar , na ktorom bol povodny drziak plechovej vrtule, takze drziak samotny neznizuje prietok vzduchu, ale mas pravdu , ze toho volneho priestoru je tam pomerne malo.
Este som nestihol ventilator spustit po zabudovani do motora , tak uvidime , ako bude tahat resp. tlacit vzduch do motora...
Obrázek
AXIAL SCX10 Jeep Rubicon
Toyota (TF2) - na 90% hotova
LR Defender (CC-01) - zatial vo faze prestavby na portalove napravy
Tatra 815-7 (RC CAPO) - prebieha stavba
Matvey
Uživatel
Příspěvky: 103
Registrován: 03.02.2012 0:00
Bydliště: BA SK

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Dal som dnes za pravdu Ropuche, ze to chce maksie a vacsie pneumatiky,tak som objednal nove pneu mil-spec zxl 2.2 tires
Obrázek
AXIAL SCX10 Jeep Rubicon
Toyota (TF2) - na 90% hotova
LR Defender (CC-01) - zatial vo faze prestavby na portalove napravy
Tatra 815-7 (RC CAPO) - prebieha stavba
Uživatelský avatar
petos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 768
Registrován: 25.01.2010 0:00
Bydliště: Banska Bystrica SK

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Kedy sa s tym ukazes na dakej expedicii? Ci to stavas ako polickovku? :-D :wink:
SCX10 jeep JK 4x4
TRX6 Pacific P12 6x6
Uživatelský avatar
ropucha
Nově příchozí
Příspěvky: 19
Registrován: 03.07.2012 0:00
Bydliště: Praha-Dejvice

Re: TATRA 815-7 8x8 (CAPO)

Matvey:
To posunutí tlumičů máš vymyšlený a udělaný pěkně, tos mně „nakopl“ ke změně názoru, asi Tě okopíruju. Jen se to pokusím upravit i pro použití jiných tlumičů. Nastal totiž problém, že když jsem do TATRY naskládal všechno co by tam mělo být, tak předek sedí dost nízko, i když jsou tlumiče dotažené na maximum (když se tam dá šestistovka motor, serva, pohonný aku, aku pro pohon ventilátoru a stěračů, a všechna elektronika tak to něco váží a všechno to sedí na předku). Uvažuju o tom, že bych pohonný akumulátor nacpal někam pod korbu – tím bych ten předek odlehčil, nebo dám na předek jiné tlumiče, nebo zkusím udělat tvrdší pružiny.
S tím ventilátorem jsem došel ke stejnýmu závěru – ta původní vrtule je sice moc hezká, ale naprosto nefunkční a navíc pokud nesundáš kabinu tak čelo motoru není vůbec vidět, takže je jedno co se tam točí – taky volím funkčnost.
Až namontuješ ty pneu MIL-SPEC tak dej vědět, jestli jsi nemusel ještě upravovat řízení – ty pneu mají o nějakej mm širší běhoun, a taky větší průměr než originály. Ale jak vzhledem, tak funkčností je to podstatně lepší!

Zpět na „Trucky, zemědělská technika a vícenápravové stroje“